MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 ANTALYA ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 ANTALYA   BURDUR   ISPARTA 
 

 
FORMLAR
 
ÖLÇÜM BASVURU DİLEKCESİ
 
ÜYELİK
 
SMM
 
TEMSİLCİLİKLER
 
İŞ VE ELEMAN ARAYANLAR
 

EMO Antalya Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 24

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

ELEKTRİK ABONE BİLGİLERİNİN GÜNCELLENMESİ SÖYLEMİYLE VATANDAŞA “PERAKENDE ELEKTRİK SATIŞ SÖZLEŞMESİ” İMZALATILMAKTA



  

BASIN AÇIKLAMASI

 

Elektrik abone bilgilerinin güncellenmesi söylemiyle vatandaşa  "Perakende Elektrik Satış Sözleşmesi" imzalatılmakta

  

Temiz, sürekli, kaliteli, ekonomik elektrik enerjisi kullanmak herkesin temel hakkıdır.  

 

Akdeniz Elektrik Dağıtım A.Ş. (AKDENİZ EDAŞ) 2013 yılında özelleştirilmiştir.Yapılan özelleştirme sonucu Antalya, Burdur ve Isparta illerinde Elektrik Dağıtım hizmetlerini  CLK Akdeniz Enerji (CLK ENERJİ),  vermektedir.

  

CLK Enerji; Antalya, Burdur, Isparta illerindeki abonelerine, bir tebligat göndererek müşteri ile aralarında "Elektrik satışına ilişkin perakende satış sözleşmesi" bulunmadığını , kendi hazırladığı matbu sözleşmesinin 7 (Yedi) gün içerisinde yapılmaması halinde elektriğin kesileceğini bildirmektedir. Söz konusu bildirimler,   firma çalışanı olduğuna ilişkin gerekli-yeterli bilgi bulunmayan kişiler tarafından abonelerin adreslerine yapılan ziyaretlerde  söylenmektedir.

  

Tüketicilere , sadece tedarikçi CLK Akdeniz Elektrik Perakende Satış A.Ş.‘ nin haklarını koruyan, abone sahibi tüketicinin hak ve hukukuna ilişkin maddelerin yer almadığı tek taraflı bir sözleşmenin imzalanması dayatılmaktadır.  

  

 

5490 sayılı "Nüfus Hizmetleri Yönetmeliği", 422 sayılı "Vergi Usul  Kanunu Genel Tebliği" ve diğer kanun, yönetmelik ve genelgeler gereğince, tüm aboneler bu tür kurumlara   TC kimlik numaralarını ibraz etmekle yükümlüdür. Ayrıca abonelerin, mevzuat gereği abonelik ve iletişim bilgilerini güncellemeleri gereklidir.

 

Ancak kapı kapı dolaşan CLK Enerji görevlileri , abone bilgi güncelleme formu yerine,  "Perakende Elektrik Satış Sözleşmesi" vermekte ve bu sözleşme üzerinde yer alan kısımları doldurup   imzalamalarını istemektedir. Söz konusu sözleşme ayrıntılı olarak incelendiğinde, bir çok açıdan tamamen tüketicinin aleyhine olup, tüketicileri ekonomik, hukuksal bir takım taahhütlerin altına sokmaktadır, buna bağlı olarak mağduriyetlerin yaşanılması kaçınılmazdır.

 

Şöyle ki ;

 

1)Bu sözleşme 2 (İki) yıllık bir süreyi kapsamaktadır. Dolayısıyla tüketici, iki yıllık bir süre içerisinde, başka bir tedarikçi ile anlaşamayacak. Sözleşme bitim tarihinden 60 (Altmış) gün öncesine kadar sözleşmenin feshedileceğine dair yazılı bildirimde bulunmadığı sürece sözleşme  1 (bir) yıl daha uzamakta ve tüketicinin mağduriyeti devam ettirilmektedir.

 

2)Abonenin bulunduğu adres kalıcı adres olmasına rağmen ayrıca yasal tebligat adresi istenmekte. Yazışmaların tebligat adresine yapılacağı ifade edilmektedir.

 

3)Anlaşmadan sonra olabilecek mevzuatla ilgili değişiklikler tarafları bağlamakta ve müzakere etme şansı tanımamaktadır.

 

4)Tüketici, enerji alımından doğacak tüm bedelleri ödemekle yükümlü. Dağıtım hizmet bedeli, iletim hizmet bedeli, kayıp kaçak bedeli, perakende satış hizmet bedeli, sayaç okuma bedeli, mevzuat kapsamında alınması gereken vergi, pay, fon ve benzeri yasal yükümlülükler ayrıca ilave edilecek, yeni fonlar, vergi ve sair giderler, trafo kaybı, hat kaybı, reaktif enerjiden kaynaklanacak ilave bedel, gecikme zammı, ceza ve benzeri giderler faturaya ilave edilerek tüketiciye tahakkuk ettirilmektedir.

 

5)"Dağıtım ve/veya iletim şirketinden kaynaklanabilecek elektrik arz sorunları tedarikçinin yükümlüğünde değildir" denilmektedir.

 

6)Tüketiciden, elektrik tüketimini etkileyecek ilave yatırım, kapasite artış veya azalmaya yönelik bildirimi, değişikliğin gerçekleşeceği tarihten 1 (bir) ay önce tedarikçiye yazılı olarak sunmayı taahhüt etmesi istenmekte. Ayrıca yine elektrik tüketimini etkileyecek bakım, onarım vb durum sonucu oluşacak değişiklikleri, ilgili tarihten en az 2 (iki) gün önce tedarikçiye yazılı bildirilmesi istenmekte. Yani tüketilmeyen enerji bedelinin istenebilmesinin önü açılmakta. Sayacın eksik veya hatalı ölçüm yapmasından kaynaklanan nedenlerle oluşabilecek geriye dönük tüketim farklarının her türlü bedeli, tedarikçisini değiştirmiş olsa dahi tüketiciye rücu edeceği ifade edilmektedir.

 

7)Sözleşmede bir indirim oranından bahsedilmekte; fakat oran boş bırakılmaktadır. Ayrıca toplam fatura tutarından indirimden ziyade sadece kayıpsız perakende elektrik birim fiyatından indirimden söz edilmektedir.

 

8)Tüketiciden, tedarikçinin hesapladığı meblağ üzerinden güvence bedeli olarak teminat mektubu veya nakit para istenilmekte ve  enerji transferi başlamadan önce ödemekle yükümlü olduğu  sözleşme de yazmaktadır.

 

9)Tüketicinin fatura bedelini 10 takvim günü içerisinde ödemekle yükümlü olması istenmekte. Son ödeme  tarihinden itibaren  günlük gecikme cezası uygulanacağı, ödemenin yapılmadığı takdirde  5(beş) iş günü içerisinde ihtara gerek kalmaksızın  elektriğin kesileceği, ayrıca tüketici üzerinde birden fazla abonelik bulunması ve bu aboneliklerden herhangi birinin borcu bulunması halinde,  yine ihtara gerek duyulmadan  tüketiciye ait borcu bulunan veya bulunmayan tüm aboneliklerin de enerjisini kesebileceği belirtilmektedir. Tüketicinin vermiş olduğu teminat mektubunu alacağına mahsuben nakde tedarikçinin çevireceği bulunmaktadır. Türkiye genelinde emekli, ücretli çalışanların genel maaş politikalarına uygun sürelere makul ödeme vadesi sunulmamaktadır.

  

10)Tüketicinin orta gerilimden enerji alması halinde buna ilişkin yürürlükteki ilgili mevzuat doğrultusunda faturalanma yapılacağı, enerji tüketmeyeceği dönemlere ait enerji kesilmesini talep etmemesi halinde ise yine mevzuata göre faturalandırma yapılmaya devam edeceği yer almaktadır.

 

11)Sözleşmeden doğan her türlü vergi, damga vergisi resim ve harçlar tüketiciye yüklenmekte, bu vergiler ödenmediği takdirde, ‘  Her türlü ceza  tüketiciye aittir.‘ denilmektedir.

 

12)Tüketiciden piyasa mali uzlaştırma merkezine (PMUM) ve diğer kurumlara teslim edilecek evrakları, doğru eksiksiz olarak tedarikçiye vermesi istenmektedir.

 

13)Tedarikçi istediğinde tek taraflı sözleşmeyi feshedebilmektedir.

 

14)Tedarikçi sözleşmede değişiklik isteyebilmekte , 2 ay içinde değişiklik talebinde mutabakata varılamaz ise sözleşmeyi tek taraflı fesih edebilmektedir.

 

15) EPDK(Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu) tarafından onaylanan fiyat artışları veya tarife değişiklikleri otomatikman faturalara yansımakta. Sözleşme sona erse bile tüketici tarafından ödenmesi gereken tüm borçlar muaccel ( peşin ödeme) hale gelmektedir.

 

16) Sözleşme maddelerinde mücbir sebep yazmakta; fakat bunların ne olduğu açık şekilde belirtilmemektedir.

 

17)Kredi kartı ile yapılan tüm ödemelerdeki her türlü masrafın tüketici tarafından karşılanması istenmektedir.

 

18)Tedarikçi her türlü alacağı için tüketiciden ek şahsi kefalet sözleşmesi talep etmektedir ve kefil olunacak bedel güvence bedelinin 3 (üç) katı olduğu ifade edilmektedir.

                                                                                                

19)Tüketici, tedarikçiye bildirdiği cep telefonu ve /veya e-posta adresine SMS, ya da elektronik posta yolu ile e-fatura, fatura ve bildirimleri gönderilmesine onay vermekte ve tedarikçi,  kabul ettiğinin beyanını istemektedir.

 

Vatandaşa, bugüne kadar imzalatılan evrakların birer nüshaları, fotokopileri verilmemiş durumdadır.

  

 

Kapımıza gelerek bu sözleşmeyi imzalatmak isteyen CLK Enerji görevlilerine yukarıda değinilen sözleşme maddelerinden bahsedildiğinde, görevliler çark ederek sözleşmeyi imzalamanın zorunlu olmadığını söylemekte ve açıkça tüketiciyi kandırmak yolu ile müşteri topladıklarını itiraf etmektedirler.

 

Bu tip kanunlarda yeri olmayan uygulamalar ve tehditlerle vatandaşın haklarını hiçe sayarak sadece kendi çıkarları doğrultusunda hareket eden CLK Enerji‘nin, vatandaşı mağdur edecek  uygulamaları sonlandırmalı, Tüketicinin hak ve hukukuna saygılı  hizmet vermelidir.

 

 

TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası

Antalya Şubesi Yönetim Kurulu Adına

  

İbrahim KÜCÜ

 



TMMOB BAŞKANI EMİN KORAMAZ`IN ÜYELERİMİZE SESLENİŞİ

11.05.2020
 


Çok Okunanlar


ŞUBEMİZDE YG TESİSLERİNDE İŞLETME SORUMLULUĞU EĞİTİMİ DÜZENLENDİ

EMO 48. DÖNEM IV. KOORDİNASYON KURULU TOPLANTISI

ÜYEMİZE MESLEKTE 25. YIL PLAKETİ TAKDİM EDİLDİ

RAMAZAN BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN

ASANSÖR VE ELEKTROMEKANİK TAŞIYICILAR KOMİSYONU TOPLANDI

YANGINLAR ÖNLENEBİLİR AFETLERDİR (03 NİSAN 2024)

TMMOB ANTALYA İL KOORDİNASYON KURULU SEKRETERİ ŞABAN TAT OLDU (26 MART 2024)

TELEFERİK KAZASI HAKKINDA BİLGİLENDİRME

EMO VE MMO ANTALYA ŞUBELERİ ORTAK BASIN AÇIKLAMASI: “TELEFERİK KAZASI HAKKINDA GENEL DEĞERLENDİRME”

Okunma Sayısı: 26416


Tüm Basın Açıklamaları

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.