Mersin Akkuyu‘da yapılacak nükleer santrali kamuoyunda sempatik göstermeye dönük reklam çalışmalan tepki topladı. Türkiye‘nin enerji sorununu çözeceği iddiasının yanında bölgeden birçok firmaya iş imkanı doğuracağı gerekçesiyle lobi oluşturma çabaları sonuç vermedi. Adana Barosu ve Elektrik Mühendisleri Odası, televizyonlardaki reklamların yanıltıcı ve gerçeklerden uzak olduğunu dile getirdi. Elektrik Mühendisleri Odası Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu‘na Akkuyu Nükleer A.Ş.‘nin televizyon ve elektronik ortamda yayımlanan reklamının gerçeğe aykırı ve yanıltıcı olduğu gerekçesiyle yayının durdurulması ve şirket hakkında yaptırım uygulanmasını talep etti. Adana Barosu Çevre ve Kentleşme Komisyonu da Tüketicinin Korunması ve Piyasa Yönetimi Genel Müdürlüğü‘ne yazılı başvuruda bulunarak, "Yayın Hizmeti Usul ve Esaslarına ilişkin Yönetmeliğe göre, reklamlar yanıltıcı olamaz, hizmetin ve imajın özellikleri hakkında aldatıcı düzeyde eksik bilgi ve abartılı ifade ve yanıltıcı bilgi |verilemez" denildi. Çernobil ve Japonya‘daki nükleer felaketler hala hafızalarda. Ülkemizde özellikle Karadeniz bölgesindeki kanser vakalannın Çernobil sonrasında yoğunlaştığı konuşulurken, nükleer santrallerin çevre dostu ve dışa bağımlılığı azaltacak yatırımlar olarak gösterilmesi aklımızla alay edilmesi anlamına geliyor. Enerjide dışa bağımlılığın nükleer santral ile azalmayacağı üstelik artacağı belirtiliyor. Santralin yakıtının da dışarıdan alınacağı göz önüne alındığında, verilen reklamların nereye hizmet ettiği ortaya çıkıyor. Akkuyu Nükleer A. Ş. ‘nin belli ki bu reklamlarla kamuoyunu ikna etmek gibi bir derdi yok. Firma, reklam paralarıyla medyayı ikna ediyor. Bu reklamların gerçeğe aykırı ve yanıltıcı olduğu hem konunun muhattabı uzmanlar hem hukukçular söylüyorlar. Muhtemelen bir süre sonra bu reklamlar durdurulacak. Reklam yolu ile nükleerin tehlikeli kazancına ortak olamayanlar bir süre sonra açık oturumlarda nükleerin hikmet ve faziletlerini anlatmaya başlarlarsa şaşırmayacağız. (Adana Haber; 28.03.2015)
|