MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 İZMİR ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

YENİ ÜYELİK

   · 

YAYIN SATIŞ LİSTESİ

   · 

İNDİRİM YAPAN KURULUŞLAR

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 AYDIN   İZMİR   MANİSA 
 

 

EMO İzmir Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 407

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

ELEKTRİKLİ CİHAZLARDAKİ ARIZALARDA 10 GÜNLÜK İTİRAZ SÜRESİ YETERLİ DEĞİL (YENİ DEVİR)


YAZILI BASINDA ODAMIZ


 
Elektrik Mühendisleri Odası (EMO) İzmir Şubesi Başkanı Mahir Ulutaş, elektrik dağıtımında gerilim dalgalanmaları nedeniyle bozulan elektrikli cihazlardaki zararın giderilmesi için vatandaşa tanınan 10 günlük başvuru süresinin yeterli olmadığını söyledi.
 

Ulutaş, "10 günlük süre yeterli değil. Vatandaşın servise gönderdiği cihazın geri gelmesi bile 10 günü geçiyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK) mağduriyet yaratan süreyi arttırmalı" dedi. EMO izmir Şube Başkanı Mahir Ulutaş, bu yıl 31 Mart‘ta meydana gelen büyük sistem çökmesinin yanı sıra dağıtım sistemindeki sorunlar nedeniyle elektrik kesintisinin günlük yaşamın parçasına dönüştüğünü, kendilerine yansıyan şikayetlerin de arttığını açıkladı. Karşılaşılan en temel sorunlardan birinin gerilim dalgalanmalarından kaynaklanan elektrikli ve elektronik cihazların hasar görmesi olduğunu belirten Ulutaş, "Yurttaşlar bu hasarların karşılanmasına ilişkin sorun yaşadıklarını söylüyor" dedi. Ulutaş, ‘Elektrik Dağıtımı ve Perakende Satışına ilişkin Hizmet Kalitesi Yönetmeliği‘ne göre dağıtım şirketlerinin kesintilere ve enerji kalitesine ilişkin verileri kayıt altına almasının zorunlu olduğunu; yıllık kesinti süresinin yönetmelikle belirtilen süreleri aşması durumunda, kesintinin olduğu bölgedeki abonelere tazminat ödenmesinin söz konusu olduğunu söyledi.

10 Günlük Süre Yeterli Değil
Yönetmeliğe göre; dağıtım şirketinin kendi kusurundan meydana gelen hasarları tazmin etmek veya cihazları tamir ettirmek zorunda olduğuna dikkat çeken Ulutaş, "Hasar gören teçhizatın tamir edilememesi durumunda dağıtım şirketi tarafından tespit edilecek ya da ettirilecek rayiç bedel veya dağıtım şirketinin uygun görmesi halinde kullanıcının talep ettiği bedel kullanıcıya ödenmelidir. Ancak yönetmeliğin tüketicinin haklarını kısmen koruyan maddeleri, hasarın tazmini için talepte bulunma süresinin 10 iş günü ile sınırlandırılmasıyla havada kalmış. Yurttaşların cihazlarındaki arızayı tespit etmesi ve arızadan elektrik dağıtım şirketinin sorumlu olduğunu anlayıp, başvuru yapması için bu 10 günlük süre yeterli değil. Yurttaşların teknik servise gönderdikleri cihazların geri dönüş süresi bile çoğu zaman 10 günü aşmaktadır. Elektrik dalgalanmaları garanti kapsamında olmadığı için bu cihazlar garanti süresi içinde olunsa dahi ücretli olarak tamir ettirilmektedir. Dağıtım şirketleri, zararın tazmin edilmesi için yapılan başvurularının çoğunu bu 10 günlük zaman aşımı nedeniyle reddedebilmektedir. Böylece ‘kalite‘ yönetmeliğindeki yaptırımlar uygulanamaz hale gelmektedir. Bu enerji kalitesine bir darbedir" diye konuştu.

Bağımsız Bir Kurul Oluşturulsun
Dağıtım şirketine yaptığı başvurudan sonuç alamayan kişilerin ya konunun peşini bıraktığını ya da tüketici hakem heyetlerine veya tüketici mahkemelerine başvurmak zorunda kaldığını belirten Ulutaş, EPDK‘nın yönetmelikteki 10 günlük sınırı makul bir süreye yükseltmesiyle mağduriyetin önüne geçileceğini söyledi. Aboneler ile şirketlerin sorun yaşamaması için hem kayıtların tutulması hem de başvuruların değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması aşamalarında şirket çıkarlarından bağımsız davranabilen, içinde tüketici derneklerinin ve ilgili meslek örgütlerinin de temsilcileri olan bir kurul oluşturulmasını öneren Ulutaş, "Bu kurul zarar tazminine esas olan rayiç bedellerin belirlenmesinde de rol oynamalıdır. Dağıtım şirketlerinin hem teknik hem de idari açıdan denetlenmesi ilişkin EPDK‘nın işleyen bir mekanizma kurmaması, şirketlerin tazminat taleplerini reddetme konusunda daha rahat davranmasına yol açmaktadır" dedi.

Zarar Nasıl Tazmin Edilecek?
Ulutaş, cihazları bozulan kişilerin öncelikle arıza nedenini tespit ettirmesi, cihazlar yüksek veya alçak voltaj nedeniyle bozulmuş ise bu durumu incelemeyi yapan teknik servisin raporlamasını mutlaka sağlanması gerektiğini söyledi. Voltaj dalgalanması nedeniyle zarar gördüğünün belirlenmesi durumunda zaman geçirilmeden, söz konusu teknik servis raporları ile ilgili dağıtım şirketine başvuru yapılmasını öneren Ulutaş, "Abone, ikamet ettiği bölgede aynı dönemde cihazları aynı sebeple bozulan diğer yurttaşları da uyararak, başvuru yapmalarını sağlamalı. Aynı bölgeden çok sayıda başvuru olması sorunun dağıtım şirketinden kaynaklandığını ortaya koyması anlamında önemli. Dağıtım şirketinin başvuruyu, 10 günlük süreyi gerekçe göstererek reddetmesi durumunda ise tüketici ilçe ve il hakem heyetlerine veya tüketici mahkemelerine başvuru yapılmalı. Tespit edilen zararın miktarı 2015 yılı için 2 bin 200 TL‘nin altındaysa ilçe tüketici hakem heyetlerine, 2 bin 200 TL‘den fazla 3 bin 300 TL‘den az ise il tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılmalı. Bu başvurunun da yönetmelikte yer alan süre aşımı nedeniyle hakem heyetleri tarafından reddedilmesi durumunda ise konunun 15 gün içinde tüketici mahkemelerine taşınması gerekli. Zarar miktarı 3 bin 300 TL‘yi aşıyor ise tüketici mahkemelerine başvuru yapılmalı" dedi.

(Yeni Devir, 08.07.2016)



35. DÖNEM KURULLARI BELİRLENDİ

04.02.2024
 


Çok Okunanlar


ADALET NÖBETİNE ÇAĞRI: #GEZİYEOZGURLUK

LİSANSSIZ ÜRETİM ÖNÜNDEKİ ENGELLER KALDIRILSIN

MUTLU BAYRAMLAR

PCB TASARIM EĞİTİMİ DÜZENLENDİ

TÜRKİYE’DE İNTERNET’İN 31. YILI BİLDİRİSİ

DEPREMZEDEYE DEĞİL ENERJİ ŞİRKETLERİNE DESTEK

EMO: MEVZUAT YAMA TUTMUYOR (DOKUZ EYLÜL)

SİNOP NÜKLEER GÜÇ SANTRALI İNADINDAN VAZGEÇİLMELİDİR

Okunma Sayısı: 5741


Tüm Yazılı Basında Odamız

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.