MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

YÜKSEK FATURALARIN SUÇU VATANDAŞA ATILDI (GÜNLÜK EVRENSEL)


BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ


Jeotermal enerjiyle ısınan Denizli Sarayköylü vatandaşlar, yüksek faturalara çözüm beklerken suçlu ilan edildiler.

Jeotermal enerjiyle ilgili Sarayköylülerle yapılan halk toplantısında konuşan Belediye Başkanı Ahmet Özbaş, 600 ila 1250 lira arasında değişen yüksek fatura tutarlarının sorulması üzerine, santrali işleten Bereket enerji firmasıyla görüştüklerini, kendilerine "Sarayköy halkının bilinçsiz tüketiciliği" nedeniyle faturaların yüksek geldiğinin söylendiğini aktardı.

Halkın 200 liranın üzerindeki fatura tutarını ödemeyeceğini iddia eden belediye başkanına vatandaşların yanıtı ise, "Bize 80 liraya ısınma vaadinde bulunmuştunuz. Bu sözü unuttunuz" oldu. Toplantıya katılan firma yetkilisinin tepkiler üzerine "Daha ne istiyorsunuz" çıkışı ise salonda tepkilere neden oldu.

‘FİRMA KAFASINA GÖRE FATURA KESİYOR‘

19 Şubat tarihinde Sarayköy‘de "Sarayköy Jeotermal Isınma İstişare ve Bilgilendirme Toplantısı" başlıklı toplantı yapıldı. Toplantıya Belediye Başkanı Özbaş‘la birlikte Sarayköy‘ün jeotermal santralini işleten Bereket Enerji firmasından bir temsilci katıldı. Toplantının ikinci bölümünde ise yine belediye başkanının yaptığı bir sunum vardı. Bereket Enerji şirketiyle yaptıkları görüşmeleri anlatan Özbaş, jeotermal enerjiyle ilgili yaşanan sıkıntıları dile getirdi. Yüksek faturalar, bakım onarım bedeli ve fatura okuma bedeli gibi sorunların yaşandığını belirten Özbaş, bu sorunları firma ile görüştüklerini, firmanın yanıtının ise "yanlış tüketim alışkanlıkları, eksik bina ve tesisat izolasyonları, abone olmayan daireler kaçan fazla ısı, uygun olmayan bina içi tesisat ve Sarayköy halkının bilinçsiz tüketiciliği" olduğunu aktardı. Bunun üzerine Sarayköylüler "Saatli kaloriferler ısınma içine girmez. Bereket Enerji faturaları kafasına göre ölçüyor" dedi. Sarayköy halkının bu tepkisine sessiz kalan belediye başkanı Özbaş, enerji firmasının, "Binalara izolasyon yaptırın, bina tesisatınızı değiştirin ve bir binadaki her dairenin abone olmasını sağlayın" gibi çözüm önerileri getirdiğini söyledi. Bu çözüm önerilerinin hiçbir şeyi çözmeyeceğini belirten bir vatandaş "Ben 5 senedir aynı binada sıcak su ile ısınıyorum, hiç bu kadar yüksek gelmedi. Saatli sisteme geçtikten sonra bu kadar yüksek faturalar görmeye başladık" dedi.

‘80 LİRAYA ISINACAKSINIZ VAADİ UNUTULDU‘

Saraköy halkının 70 lira olarak bildiği bakım, onarım ve yenileme ücretinin, 236 lira olduğunu ve artık bu bedelin halktan alınmayacağını söyleyen Özbaş, Sarayköy halkının 7 lira olarak bildiği fatura okuma bedelinin de 50 lira olduğunu, yine bu bedelinde alınmayacağını söyledi. Ayrıca, geçmiş aylarda ödemesi yapılmış fahiş fiyatların yeni yöntemle tekrardan hesaplanıp, halkın içeride kalan parasının ise hala evlere ulaşmamış olan Ocak faturasından düşüleceğini söyledi.Bereket Enerji ile oturduğu masadan Nisan ayına kadar geçerli olacak bir anlaşma daha yapıldığını söyleyen Özbaş, 100 metre karelik bir dairenin aylık 200 liraya ısınabileceğini, 200 liradan fazla gelen fatura olursa üstünün ödenmeyeceğini açıkladı.

Toplantı sırasında ellerindeki faturayı belediye başkanına gösterip bir yanıt bekleyen Sarayköy halkı, belediye başkanının 80 liraya ısınma vaadettiğini ancak bu sözünü tutmadığını belirtti. Yine verilen bu sözün tutulmayacağını söyleyen Sarayköylüler belediye başkanına ve Bereket Enerjiye sorular yöneltmeye başladı.

‘BİZİMLE DALGA GEÇİYORLAR‘

Toplantının son bölümünde bir vatandaş, firma temsilcisine soru sordu. Firma temsilcisi ile aynı yerde kaldığını belirten vatandaş, "Bina izolasyonum tam, tesisatlarımızı ısınmaya uygun hale getirdik. Tüm bunları sizde biliyorsunuz ancak fahiş fiyatlar yine de düşmedi. Bunun cevabını bekliyoruz sizden" dedi.

Vatandaşın sorusuna, firma yetkilisinin yanıtı "Demek ki yeterince iyi yapamamışsınız" oldu. Tepkiler sürünce firma temsilcisi bu kez "Sizler nerede iki bin ton kömür yaktınız? Daha ne verelim, ne istiyorsunuz?" diye çıkıştı.

Toplantı salonunda gerginlik dakikalarca sürdü. Sarayköy halkı ne Özbaş‘ın ne de firma temsilcisinin açıklama ve vaatlerinin kendilerini tatmin etmediğini, ayrıca firma temsilcisinin Sarayköylülerle dalga geçtiğini söyledi. Yüzlerce vatandaş salonu terkederek tepkilerini sürdürdü.

(Günlük Evrensel; 22.02.2017)



TELE 1- SABAH PUSULASI

28.03.2024
 


Çok Okunanlar


ANKARA ŞUBE GENEL KURULU YAPILDI

EMO 49. OLAĞAN GENEL KURULU HAZİRUN LİSTESİ ASKIYA ÇIKIYOR

FUKUSHİMA FELAKETİNDEN DERS ALMALI VE NÜKLEER GÜÇ SANTRALI GİRİŞİMLERİNİ SONLANDIRMALIYIZ!

ÇEVRİMİÇİ SEMİNER: ENDÜSTRİYEL UYGULAMALARDA ZAMAN VE SENKRONİZASYON

EMO HASAN BALIKÇI ONUR ÖDÜLÜ’NÜN SAHİBİ MÜCELLA YAPICI OLDU

EMO HÜKÜMETİ NÜKLEER SANTRAL İLE İLGİLİ UYARDI: SONLANDIRIN! (TRAKYA DEMOKRAT)

EMO: FUKUSHİMA NÜKLEER FELAKETİNDEN DERS ALINMALI! (ENERJİEKONOMİSİ.COM)

EMO’DAN FUKUSHİMA’NIN YILDÖNÜMÜNDE ‘AKKUYU’ UYARISI (BASKENTGAZETE.COM.TR)

NİTELİKLİ YAĞMA (GÜNLÜK EVRENSEL)

GÜNEŞ VAR ETTİ, SANTRALI YOK EDECEK (BİRGÜN)

Okunma Sayısı: 96


Tüm Basından Seçtiklerimiz

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr


Diğer birimlerin iletişim bilgileri için tıklayınız

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.