MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

EMO ANKARA ŞUBESİ TARAFINDAN 16 EYLÜL 2018 TARİHİNDE YAPILAN “ÜNİVERSİTELERDE BİLİMSEL, ÇAĞDAŞ, LAİK, PARASIZ, EŞİT VE KAMUDAN YANA BİR EĞİTİM VERİLMELİ…” BAŞLIKLI BASIN AÇIKLAMASI


BASIN AÇIKLAMASI


 
ÖSYM tarafından hazırlanan “2018 Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı Değerlendirme Raporu”, Türkiye’de mühendislik eğitiminin alt yapısını oluşturan matematik-fen bilimleri derslerinde genel başarısızlığın ortaya konması bakımından oldukça çarpıcı sonuçlar içermektedir.
 

 

Yoğun ve ağır bir eğitim gerektiren Elektrik, Elektronik, Elektrik-Elektronik, Biyomedikal, Kontrol, Haberleşme, Telekomünikasyon, Mikro-Elektronik Mühendisliği bölümlerinde matematik, fizik, kimya gibi derslere ağırlık verilmekte, sonraki yıllarda Elektrik, Elektronik, Biyomedikal Mühendisliğinin temel formasyon dersleri alınmaktadır. Oysa raporlar ortaya koymaktadır ki Türkiye`deki eğitim sistemindeki çarpıklık ve yetersizlik nedeniyle üniversiteye giriş sınavlarında matematik ve fen bilimleri derslerinde başarı oranı oldukça düşüktür.

ÖSYM`nin YKS Değerlendirme Raporu`nda Temel Yeterlilik Testi`nden (TYT) sınava giren adayların toplamda ortalama;

·         Matematikte 40 sorudan 3,9

·         Fizikte 14 sorudan 0,4

·         Kimyada 13 sorudan 1,1

·         Biyolojide 13 sorudan 1,6 soruya doğru yanıt verdiği belirtilmektedir.

Rapora göre TYT`de temel matematik, sosyal bilimler ve fen bilimleri testlerinde adaylar düşük başarı gösterirken, Alan Yeterlilik Testleri (AYT) istatistiklerine göre, sınava giren öğrenciler fen bilimleri testinde yer alan fizik, kimya ve biyoloji testlerinde e düşük başarı  göstermişlerdir.  Raporda "matematik testinde doğru cevap sayıları arasında en sık gözlenen değerin 1 (%10,9) olması, 10 ve altında doğru cevap sayısına sahip adayların tüm grubun %75,5`ini oluşturması temel matematik testinde adayların düşük başarı gösterdiğini işaret etmektedir.

Testteki sorulardan en az birini  cevaplayan  adaylar  arasında  1.346  adayın tüm soruları doğru, 160.235 adayın ise hiçbir soruyu doğru cevaplayamadığı görülmüştür. Fen Bilimleri testinde  adayların doğru  sayılarının  değişim  aralığının  0  ile  20 arasında  olduğu  ancak  adayların  bulunma oranlarının  7  ve  altında  yoğunlaştığı  (%79) görülmektedir. Testte bulunan 20 sorunun en az birine cevap veren adaylar arasında 1.861`i (%0,11)  soruların  tümünü  doğru  cevaplamış, 114.408 aday (%6,56) ise hiçbir soruyu doğru cevaplayamamıştır." denilerek eğitim sisteminin iflasının altı çizilmektedir.

ÜNİVERSİTELERİN KALİTESİ ORTADA!

Her ile bir üniversite açma projesi çökerken; alt yapısı olmayan, öğretim kadrosu yetersiz, laboratuvarı bulunmayan, staj imkânı tanınmayan, özellikle büyükşehirler dışındaki taşra üniversitelerinin temel taban puanlarının düşük tutulduğu görülmektedir. Temel seviye matematik, fen bilimleri bilgisi olmadan üniversite sınavına giren gençler düşük tutulan puanların da etkisi ile mühendislik fakültelerine girebilmekte, zaten yetersiz eğitimin verildiği okullardan işsiz mühendis olarak mezun olmaktadırlar.

Merkezi Yerleştirme İle Öğrenci Alan Yükseköğretim Lisans Programları puanları arasında yaptığımız küçük bir araştırma bile örnek olarak seçtiğimiz mühendislik fakültelerinin Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümü temel puanlarındaki değişimi ortaya koymaya yetmektedir.

Araştırmalarımıza göre üç büyük ilimizde bulunan mühendislik fakülteleri Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümlerinin en düşük ve en yüksek puanları 2017 yılının temel puanlarına göre bir miktar yükselirken, özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu, Karadeniz Bölgeleri`nde bulunan  illerdeki üniversitelerin mühendislik fakültesine bağlı Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümü en düşük ve en yüksek puanlarında belirgin oranda düşüş olduğu görülmektedir.

Tüm dünyada ve ülkemizde mühendislik eğitimi bilimsel ve çağın gerektiği koşullarda yapılmak zorundadır. İktidarına biat eden, kendilerine sadakatle bağlı üniversite gençliği yetişmesi için çabalayan iktidar ne yazık ki bilimsellikten uzak, çağdışı eğitime yatırım yapmaktadır.

Eğitimin kamu yararı güden, parasız, eşit, bilimsel, laik, nitelikli olması gerekmektedir.

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü‘nün (OECD) ‘2016 Tek Bakışta Eğitim‘ adlı yıllık raporunda, Türkiye, 38 OECD üyesi ülke arasında 35. sırada yer almıştır. OECD‘nin eğitim endeksinde, Finlandiya listede ilk sırada yer alırken, Estonya, Danimarka, Polonya ve Avustralya sırayla onu izlemiştir. Sondan dördüncü sırada yer alan Türkiye‘yi Güney Afrika, Brezilya ve Meksika takip etmiştir. Uluslararası PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) testi sonuçlarına göre, Türkiye‘deki öğrenciler bilim, matematik ve okumada OECD ortalamasının da altında kalmıştır. Bu raporun sonuçları 2018 YKS`de somutlanmıştır!

Temel eğitimden yüksek öğrenime eğitimin tüm kademelerindeki nitelik düşmüştür, düşmeye devam etmektedir. Eğitimin tamamen ücretli hale getirilmesi, anti-demokratik eğitim ortamının daha güçlü bir şekilde yaratılması, bilimden uzak, sormayan, sorgulamayan bireyler yetiştirme amaçlı müfredatların hazırlanması ve yürürlüğe konması, Milli Eğitim Bakanlığı, YÖK, ÖSYM ve üniversitelerin temel görevleri haline gelmiş durumdadır. Dünya Bankası, Avrupa Birliği gibi kurumların akreditasyon, toplam kalite, yetkinlik gibi kavramlarla belirlediği eğitimde neo-liberal dönüşüm süreci mevcut eğitim sistemindeki esas sorunları tartışmaktan uzaklaştırmaktadır. Birçok üniversitede sınırlı sayıda öğretim üyesi bulunduğundan temel dersler dâhil birçok ders verilememekte, eksik laboratuar ve teknik alt yapı ile eğitim sürdürülmektedir. Planlı ekonominin terk edildiği ülkemizde, her gelen siyasi iktidarın bilim ve teknolojiyi bir kenara ittiği ve oy hesaplarının yapıldığı, gerekli öğretim üyesi ve altyapı olanakları oluşturulmadan kaba bir popülizmle her ile bir üniversite mantıksızlığı yürütülmektedir. Aynı durum vakıf üniversiteleri için de geçerlidir.

Üniversite sınavlarında gelinen durum, AKP iktidarının diğer alanlarda olduğu gibi eğitimde de iflasıdır. Üniversite öncesi eğitimde nitelik düştükçe üniversiteye gelen öğrencilerde de nitelik düşmektedir.

İlk öğretimden başlayarak eğitimin tüm kademelerinde bilimsel, laik, kamu yararı güden eğitime hızla dönülmelidir.

 

16.09.2018

 

TMMOB

ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI ANKARA ŞUBESİ

24. DÖNEM YÖNETİM KURULU

 



“SANAL ÇALIŞANLAR GELİYOR” RPA: ROBOTİK SÜREÇ OTOMASYONU BAŞLIKLI WEBINAR DÜZENLENDİ

21.07.2023
 


Çok Okunanlar


ENERJİ VE MÜHENDİSLİK ÇALIŞTAYI DÜZENLENECEK

HOŞ GELDİN ON BİR AYIN SULTANI ŞEHR-İ RAMAZAN

8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ KUTLU OLSUN

İSTİKLAL MARŞININ KABULÜNÜN 103. YILI KUTLU OLSUN

18 MART ÇANAKKALE ZAFERİ KUTLU OLSUN!

8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ KUTLU OLSUN

Okunma Sayısı: 63


Tüm Basın Açıklamaları

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.