MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 ANKARA ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

IBAN DUYURUSU

   · 

AİDAT ÖDEME

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 AFYONKARAHİSAR   ANKARA   ÇANKIRI   ERZİNCAN   ERZURUM   KASTAMONU   KAYSERİ   KIRŞEHİR   KONYA   NEVŞEHİR   SİVAS   TOKAT   YOZGAT   AKSARAY   KIRIKKALE 
 

 
MÜGE EĞİTİMLERİ
 
HUKUKİ DESTEK
 
LOKAL SÖYLEŞİLERİ 8: TOPLUMSAL MÜCADELEDE MESLEK ODALARI
 
LOKAL SÖYLEŞİLERİ 9: EMO ANKARA ŞUBESİ’NİN 42 YILLIK SERÜVENİ
 

EMO Ankara Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 2018.3

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

TMMOB VE BTS ANKARA’DAKİ TREN KAZASINI DEĞERLENDİRDİ:KAZANIN SEBEBİ SİNYALİZASYON SİSTEMLERİNİN HAZIR OLMAMASI



 
Ankara-Konya hızlı tren hattında yaşanan ve 9 kişinin öldüğü hızlı tren kazasıyla ilgili 13 Aralık 2018 Perşembe günü basın toplantısı düzenleyen KESK BTS ve TMMOB yöneticileri “Kazanın sebebi sinyalizasyon sistemlerinin hazır olmaması” dediler. Toplantıya BTS Genel Başkanı Hasan Bektaş, TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı Emin Koramaz, Oda yöneticileri, sendika temsilcileri, EMO Yönetim Kurulu Yazman Üyesi İbrahim Saral, EMO Ankara Şubesi Teknik Müdürü Mustafa Öztürk de katıldı.
 

BTS Genel Merkezi`nde düzenlenen basın toplantısında basın açıklamasını BTS Genel Başkanı Hasan Bektaş okudu. Açıklama şöyle;

Ankara Tren Faciasının Nedeni İhmal Değil, Demiryollarının Siyasi Ranta Dönüştüren Anlayıştır

Değerli bası4n emekçileri,

Bugün bir kaz daha acı bir haberle güne başladık. Ankara-Konya seferini yapan Yüksek Hızlı Tren, saat 06.30 sularında Yenimahalle ilçesine bağlı Marşandiz istasyonunda yol kontrolüyle görevli kılavuz tren ile çarpıştı. Çarpışmanın etkisiyle istasyonda bulunan üst geçidin de vagonların üstüne yıkıldığı kazada, üçü makinist 9 yurttaşımızın hayatını kaybettiği, 47 kişinin de yaralandığı açıklandı. Her şeyden önce hayatını kaybeden yurttaşlarımızın yakınlarına baş sağlığı, yaralı yurttaşlarımıza acil şifalar diliyoruz.

Çorlu`da yaşanan ve hepimizin yüreklerindeki acısı hâlâ tazeliğini koruyan tren faciasının 5 ay sonrasında yeri bir faciayla yüz yüze gelmek, bu olayların ‘kazayla", ‘dikkatsizlikle` ya da ‘ihmalle` açıklanamayacak sistematik nedenleri olduğunu göstermektedir.

Bugün yaşanan faciayı yerinde inceleyebilmek ve tespitlerde bulunmak üzere arkadaşlarımız sabahın erken saatlerinde olay yerine gitmiş, fakat henüz emniyetin ve savcılığın olay yeri incelemesi tamamlanmadığı için nitelikli bir değerlendirme yapılamamıştır. Bununa birlikte olay yerinden ilk gözlemlerimiz ve kazanın yaşandığı hatta ilişkin bilgilerimiz facianın demiryolu hattında bulunması gereken sinyalizasyon sistemlerinin hazır durumda bulunmamasından kaynaklandığını göstermektedir. Söz konusu sinyalizasyonun devrede olmaması hatlar üzerindeki trafiğin manuel haberleşme yoluyla yönlendirilmesini zorunlu kılması faciaya davetiye çıkarmıştır.

Bir kez daha altını çizmek isteriz ki buradaki temel sorun insan hatası değildir, sorun insan hatalarını bertaraf edecek ve tren işletilmeye alınmadan önce tamamlanması zorunlu alt yapı sistemleri hazır olmadan hızlı trenin çalıştırılmasına göz yuman anlayış sorunudur. Bunun sorumlusu da 16 yıldır ülkeyi idare eden AKP, bu anlayışın sahibidir. Bu anlayış ‘hızlandırılmış tren şovu` uğruna Pamukova`da 41 yurttaşımızın hayatını kaybetmesine neden olmuştur. Bu anlayış gerekli bakım ve alt yapı çalışmalarını yapmadığı için Çorlu`da 24 yurttaşımızın hayatını kaybetmesine neden olmuştur. Bu anlayış bugün de Ankara`da sinyalizasyon sistemleri devrede olmadığı halde Yüksek Hızlı Tren çalıştırıldığı için 9 yurttaşımızın hayatını kaybetmesine neden olmuştur.

AKP, iktidarda bulunduğu 16 yıl boyunca hayata geçirdiği tüm projelerde insan hayatını ve kamusal çıkarları değil, siyasi menfaatlerini ve sermayenin ihtiyaçlarını gözetmiştir. Akla, bilime ve mühendislik anlayışına dayanmayan, günü kurtarmaya yönelik projeler özellikle seçim dönemlerinde alelacele hayata geçirilmiştir. Hatırlayacaksınız, bugün kazanın yaşandığı Ankara-Konya YHT hattı da 2014 Yerel seçimlerinde AKP`nin en önemli propaganda ögelerinden birisi olmuştur. Kazanın meydana geldiği banliyö bölgesi ise Cumhurbaşkanlığı seçimlerine malzeme olmuş ve dönemin genel karakteristiği olarak birçok projede olduğu gibi; başta sinyalizasyon sistemleri olmak üzere henüz güvenlikle ilgili çalışmalar tamamlanmadan seçim arifesinde sayın Cumhurbaşkanı tarafından büyük bir mitingle açılmıştır. AKP`nin , kamu hizmetlerini siyasi ranta dönüştürmeyi esas alan bu anlayışı sadece demiryollarında değil hayatın her alanında büyük toplumsal trajedilerin yaşanmasına neden olmaktadır.

Değerli arkadaşlar,

Demiryolları dünyanın her yerinde kaza riskinin en az olduğu, en güvenilir ulaşım aracı olarak kabul edilmektedir. Oysa ülkemizde bu algı ne yazık ki farklılaşmaya başlamıştır. Bunun sebebi sadece gerekli alt yapı ihtiyaçlarının karşılanmaması ya da yaşanan kazalar değil, bir bütün olarak son yıllarda uygulanan demiryolu politikalarıdır. Kamu hizmeti perspektifindeki dönüşüm başta olmak üzere TCDD`nin parçalanarak işlevsizleştirilmesi, liyakatsiz siyasi kadro atamaları ve her düzeydeki uzman kadro eksikliği gibi nedenler halkın demiryolu ulaşımına bakışını etkilemektedir.

Demiryolu ulaşım politikalarının kamusal bir anlayışla yeniden yapılandırılması gerekmektedir. Bunun yanında ulaşım güvenliğinin sağlanabilmesi için, bütün hatlar ciddi ve bütünlüklü bir tarzda onarılmalı, elektrifikasyon ve sinyalizasyon gereksinimleri karşılanmalı, teknik gereklilikleri tamamlanmadan hatlar trafiğe açılmamalıdır.

Bizler bu kamu adına bu sürecin takipçisi olmaya devam edeceğiz, dava süreçlerine müdahil olacağız. Faciaya sebep olan asli suçluların hesap vermesi için bir daha böyle faciaların kaşanmaması için mücadele edeceğiz.

Kaybettiğimiz yurttaşlarımıza rahmet, yakınlarına sabır ve başsağlığı dileklerimizi bir kez daha paylaşıyoruz.

 

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası        Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği

 



MÜGE KAPSAMINDA YANGIN ALGILAMA SİSTEMLERİ SEMİNERİ DÜZENLENDİ

17.01.2019
 


Çok Okunanlar


MÜGE KAPSAMINDA REVIT 3D PROJE ÇİZİMİ SEMİNERİ DÜZENLENDİ

PCB VE ŞEMATİK TASARIM KURSUNA KATILANLARA KATILIM BELGELERİ VERİLDİ

MESLEKTE 25. VE 30. YILINI DOLDURAN ÜYELERİMİZE BELGE TÖRENİ DÜZENLENDİ

ŞAKİR AYDOĞAN VE TAHSİN YILMAZ ANILIYOR

EMO ANKARA ŞUBESİ YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI TAHSİN YILMAZ SON YOLCULUĞUNA UĞURLANDI

MÜGE KAPSAMINDA YANGIN ALGILAMA SİSTEMLERİ SEMİNERİ DÜZENLENDİ

EMO ANKARA ŞUBESİ MÜDÜRÜ NEŞE AKKOÇ KANAL D’DE TAŞINABİLİR ŞARJ CİHAZLARINI (POWER BANK) DEĞERLENDİRDİ

TOPLUMSAL MÜCADELEDE MESLEK ODALARI SÖYLEŞİSİ DÜZENLENDİ

YENİ YILINIZ KUTLU OLSUN…

EMO HEYETİ TEDAŞ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI MAHMUT YAĞIZ İLE GÖRÜŞTÜ

Okunma Sayısı: 107


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2019 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18


 
 
KEY İnternet Hizmetleri