MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

MANUEL HABERLEŞME FACİAYA DAVETİYE ÇIKARTIYOR


HABER


 
TMMOB ve Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS), Ankara`da 13 Aralık 2018 tarihinde yaşanan ve 9 yurttaşın hayatını kaybettiği tren faciasına ilişkin aynı gün ortak basın toplantısı düzenledi. Trafiğin manuel haberleşme yoluyla yönlendirilmesinin faciaya davetiye çıkardığına vurgu yapılan açıklamada, elektrifikasyon ve sinyalizasyona ilişkin teknik gereklilikler tamamlanmadan hatların seçim öncesi trafiğe açıldığı belirtildi.
 

TMMOB ve Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS), Ankara`da 13 Aralık 2018 tarihinde yaşanan ve 9 yurttaşın hayatını kaybettiği tren faciasına ilişkin aynı gün ortak basın toplantısı düzenledi. Trafiğin manuel haberleşme yoluyla yönlendirilmesinin faciaya davetiye çıkardığına vurgu yapılan açıklamada, elektrifikasyon ve sinyalizasyona ilişkin teknik gereklilikler tamamlanmadan hatların seçim öncesi trafiğe açıldığı belirtildi.

Üçü makinist 9 yurttaşın hayatını kaybetmesi ve 47 kişinin yaralanmasından duyulan üzüntünün ifade edildiği açıklamada, Çorlu`da yaşanan kazanın 5 ay ardından yeni bir facia yaşanmasının; "dikkatsizlikle" veya "ihmalle" açıklanamayacak sistematik sorunlar bulunduğunu gösterdiği belirtildi. İlk bulguların kazanın sinyalizasyon sistemin hazır olmasından kaynaklandığını gösterdiğine yer verilen açıklamada, şöyle denildi: 

"Söz konusu sinyalizasyonun devrede olmaması, hatlar üzerindeki trafiğin manuel haberleşme yoluyla yönlendirilmesini zorunlu kılması faciaya davetiye çıkarmıştır. Bir kez daha altını çizmek isteriz ki buradaki temel sorun insan hatası değildir, sorun insan hatalarını bertaraf edecek ve tren işletilmeye alınmadan önce tamamlanması zorunlu altyapı sistemleri hazır olmadan hızlı trenin çalıştırılmasına göz yuman anlayış sorunudur."

Pamukova ve Çorlu facialarının da aynı anlayışın ürünü olduğuna yer verilen açıklamada, şöyle denildi:

"Bir kez daha altını çizmek isteriz ki buradaki temel sorun insan hatası değildir, sorun insan hatalarını bertaraf edecek ve tren işletilmeye alınmadan önce tamamlanması zorunlu altyapı sistemleri hazır olmadan hızlı trenin çalıştırılmasına göz yumulmasıdır. Bunun sorumlusu da 16 yıldır ülkeyi idare eden AKP, bu anlayışın sahibidir. Bu anlayış ‘hızlandırılmış tren şovu` uğruna Pamukova`da 41 yurttaşımızın hayatını kaybetmesine neden olmuştur. Bu anlayış, gerekli bakım ve altyapı çalışmalarını yapmadığı için Çorlu`da 24 yurttaşımızın hayatını kaybetmesine neden olmuştur."

Hatların seçimler propaganda kapsamında teknik zorunluklar yerine getirilmeden kullanıma açıldığına yer verilen açıklamada şöyle denildi:

"Bugün kazanın yaşandığı Ankara-Konya YHT hattı da 2014 yerel seçimlerinde AKP`nin en önemli propaganda öğelerinden birisi olmuştur. Kazanın meydana geldiği banliyö bölgesi ise Cumhurbaşkanlığı seçimlerine malzeme olmuş ve dönemin genel karakteristiği olarak birçok projede olduğu gibi; başta sinyalizasyon sistemleri olmak üzere henüz güvenlikle ilgili çalışmalar tamamlanmadan seçim arifesinde sayın Cumhurbaşkanı tarafından büyük bir mitingle açılmıştır. AKP`nin kamu hizmetlerini siyasi ranta dönüştürmeyi esas alan bu anlayışı, sadece demiryollarında değil, hayatın her alanında büyük toplumsal trajedilerin yaşanmasına neden olmaktadır."

Demiryollarının tüm dünyada en güvenilir ulaşım aracı olarak kabul edildiğine vurgu yapılan açıklamada, şöyle denildi:

"Oysa ülkemizde bu algı ne yazık ki farklılaşmaya başlamıştır. Bunun sebebi sadece gerekli altyapı ihtiyaçlarının karşılanmaması ya da yaşanan kazalar değil, bir bütün olarak son yıllarda uygulanan demiryolu politikalarıdır. Kamu hizmeti perspektifindeki dönüşüm başta olmak üzere TCDD`nin parçalanarak işlevsizleştirilmesi, liyakatsiz siyasi kadro atamaları ve her düzeydeki uzman kadro eksikliği gibi nedenler halkın demiryolu ulaşımına bakışını etkilemektedir. Demiryolu ulaşımı politikalarının kamusal bir anlayışla yeniden yapılandırılması gerekmektedir. Bunun yanında ulaşım güvenliğinin sağlanabilmesi için, bütün hatlar ciddi ve bütünlüklü bir tarzda onarılmalı, elektrifikasyon ve sinyalizasyon gereksinimleri karşılanmalı, teknik gereklilikleri tamamlanmadan hatlar trafiğe açılmamalıdır."
 



SÜS HAVUZLARINDA ÖNLEM MÜMKÜN (TRT 1) - VİDEO HABER

09.07.2019
 


Çok Okunanlar


BOĞAZİÇİ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. ZİYARETİ

GDZ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. ZİYARETİ

X. ULUSAL AYDINLATMA SEMPOZYUMU HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

KONAK BELEDİYESİ ZİYARET EDİLDİ

TÜRKİYE ENERJİ ZAMLARINDA DÜNYA ŞAMPİYONU

TMMOB ÜYE PROFİLİ ARAŞTIRMASI: KRİZ VE MÜHENDİSLER

HİROŞİMA`NIN YIL DÖNÜMÜNDE NÜKLEER TEHLİKEYE HAYIR!

“İNSANCA YAŞAYACAK ÜCRET İSTİYORUZ!”

TMMOB KAMUCU POLİTİKALAR SEMPOZYUMU 22-23 KASIM`DA DÜZENLENİYOR

DEMOKRASİ İÇİN OMUZ OMUZA MÜCADELE ÇAĞRISI

Okunma Sayısı: 25


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2019 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18


 
 
KEY İnternet Hizmetleri