ELEKTRİK Mühendisleri Odası, Ankara‘da yaşanan tren kazasına ilişkin hazırladığı teknik inceleme raporunu paylaşarak Ulaştırma Bakanı‘nın istifa etmesini istedi. Faciaya yol açan en önemli nedenin hattın sinyalizasyon sistemi tamamlanmadan ulaşıma açılması olduğuna vurgu yapılarak "Personel haberleşmelerinin telsiz/telefonla yapılması, raylı ulaşımda insan hatasına açık alanlar yaratmıştır" denildi. PARA ÖDENDİ, SİSTEM YOK Sayıştay‘ın 2017 yılı denetleme raporunda demiryollarında yaşanan zafiyeti açıkça ortaya koyduğuna işaret edilerek "Kars-Tiflis Demiryolu‘nda maliyetin 2.8 katı fazla ödeme yapılmış, buna rağmen projede elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon imalatları ise yapılmamıştır. Tüm bu eksikliklere karşın Kars-Tiflis Demiryolu hattı ticarete açılmıştır" denildi. AKP‘nin seçim dönemlerinde ‘büyük‘ projeleri apar topar işletmeye aldığına vurgu yapılarak "Mühendislik hataları ile dolu alelacele açılan YHT gibi riski yüksek projelerde rant odaklı yaklaşımlar, yurttaşlarımızın hayatlarını kaybetmesine yol açmaktadır" denilerek kazanın asıl sorumlusu olan Ulaştırma Bakanı ile TCDD Genel Müdürü‘nün istifa etmesi istendi. Raporda, güvenli bir ulaşım için altyapı eksikliklerinin acilen tamamlanması gerektiği belirtildi.
(Günlük Evrensel; 19.12.2018)
|