MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

TMMOB ANKARA İKK-BTS: SİYASİ RANTA DEĞİL, CAN GÜVENLİĞİNE YOL VERİN


HABER


 
13 Aralık 2018 tarihinde Ankara-Konya seferini yapan Yüksek Hızlı Tren ile aynı hat üzerinde bulunan kılavuz trenin çarpışmasıyla yaşanan faciada 9 yurttaşımız hayatını kaybetti, 92 yurttaşımız da yaralandı. Bu yaşanan faciadan sonra Ankara-Sincan hat kesiminde tren hareketlerine ilişkin yapılan yeni düzenleme ile ilgili olarak TMMOB Ankara İKK ve Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası yöneticileri, 20 Aralık Perşembe günü BTS Genel Merkezi’nde basın toplantısı düzenleyerek “Siyasi ranta değil, can güvenliğine yol verin” çağrısında bulundu.
 

Basın açıklaması BTS MYK Üyesi Ahmet Eroğul tarafından okundu. Basın açıklamasına haberin devamında ulaşabilirsiniz.

  

SİYASİ RANTA DEĞİL, CAN GÜVENLİĞİNE YOL VERİN

13 Aralık 2018 tarihinde yaşanan faciada Ankara - Konya seferini yapan Yüksek Hızlı Tren ile aynı hat üzerinde bulunan kılavuz tren çarpışmış,  9 yurttaşımız hayatını kaybederken 92 yurttaşımız da yaralanmıştı.

Faciaya ilişkin yaptığımız ortak açıklamada facianın temel nedeninin, yapım çalışmaları tamamlanmadan siyasi rant uğruna hatların işletmeye açılması olduğunu, özellikle yüksek yoğunluk ve hızlardaki demiryolu hatlarında insan hatasını ortadan kaldıran sinyalizasyon sistemleri olmadan işletmeciliğe geçilmesinin kazaya davetiye çıkarmak anlamına geleceğinden kabul edilemez olduğunu ve bu facianın sorumlusunun eksik iş gücüyle, özveriyle hizmet üreten demiryolu çalışanları olmadığını belirtmiştik.

Ancak süreç işletilmeye başladı ve bırakın bağımsız bilirkişi incelemesini, idari soruşturmanın tamamlanması dahi beklenmeden, malumun ilanı gerçekleşti ve o gün görev başında olan üç demiryolu çalışanı hakkında tutukluluk kararı verildi.

Biz inanıyoruz ki başta en üstten en alta kadar demiryolu çalışanları olmak üzere bu topraklarda yaşayan herkes yiten canların acısını bir şekilde hissetti. Ama yetki sahibi olanların, verdikleri kararların sorumluluklarını alacak cesareti göstermemeleri ve üç çalışanın arkasına sığınmış olmaları vicdanları bir kez daha sızlatmıştır.

Facianın ardından yaşananlar ve demiryollarında Ankara-Sincan hat kesiminde tren hareketlerine ilişkin yapılan yeni düzenleme hem yargımızı teyit etmiş, hem de yine bir insan hatası sonrası oluşabilecek yeni facialar konusunda kamuoyunu uyarmak konusunda bizlere görev yüklemiştir.

Demiryolları tarafından yapılan yeni düzenlemede "Ankara YHT Gar-Esenkent-Ankara YHT Gar arasında klavuz treni çalışmayacağından, klavuz tren çalışana kadar; Ankara Gardan çıkan ilk tren, aradaki hız kısıtlarına uymak kaydıyla Sincan`a kadar azami 50 km/saat hızla, Sincan`dan Esenkent`e kadar azami 160 km/saat hızla, Esenkent`ten sonra ise izin verilen hızda seyredeceklerdir. Esenkent-Ankara YHT Gar arasında ilk tren Esenkent`ten Sincan arası azami 160 km/saat hızla, Sincan`dan Ankara YHT Gar`a kadar azami 50 km/saat hızla seyredecektir" denilmektedir.

Bu düzenleme bize göre sinyalizasyonsuz hatlarda yüksek hızlı tren işletmeciliğinin risklerini üstü örtük teyit etmektedir. Ancak, daha vahimi yaşananlardan ders alınmadığını göstermektedir.

Düzenlemede, söz konusu hat kesiminde bir süre kılavuz tren çalıştırılamayacağı belirtilerek, Ankara-Sincan arasında çalıştırılacak ilk trenin seyir hızları düşürülmüştür.

Bu yolculu olarak hareket edecek ilk trenin kılavuz tren olarak çalıştırılacağının bir kabulüdür. İnsanları test nesnesi yerine koyan böylesi bir işletme mantığını kabul etmek mümkün değildir. Ayrıca düzenlemede Ankara-Sincan arasında işleyecek ilk trenin hızına 50 km/saat bir kısıtlama getirilmekte ancak ilk tren sonrasında işleyecek trenler için daha önce var olan hızlar kısıtlanmamaktadır. Bu durum hattın facia öncesi koşullar altında tekrar işletilmeye çalışılmasından başka bir anlam taşımamaktadır. Bunun sonuçları da ne yazık ki yaşanan facia ile görülmüştür.

Buradan bir kere daha uyarıyoruz;

İnsan hayatını birebir ilgilendiren ve can güvenliğinin öncelikli olarak göz önüne alınması gereken bu konular siyasi rant uğruna siyasete alet edilmemelidir. Demiryolu ulaşım politikaları kamusal bir anlayışla yeniden yapılandırılmalı, bunun yanında ulaşım güvenliğinin sağlanabilmesi için, bütün hatlar ciddi ve bütünlüklü bir tarzda onarılmalı, elektrifikasyon ve sinyalizasyon gereksinimleri karşılanmalı, teknik gereklilikleri tamamlanmadan hatlar trafiğe açılmamalıdır.

Basına ve kamuoyuna saygı ile duyurulur.

 

20.12.2018

TÜRK MÜHENDİS VE MİMAR ODALARI BİRLİĞİ ANKARA İKK

BİRLEŞİK TAŞIMACILIK ÇALIŞANLARI SENDİKASI

 



“SANAL ÇALIŞANLAR GELİYOR” RPA: ROBOTİK SÜREÇ OTOMASYONU BAŞLIKLI WEBINAR DÜZENLENDİ

21.07.2023
 


Çok Okunanlar


8. SAMSUN İNŞAAT FUARI DÜZENLENİYOR

Okunma Sayısı: 54


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.