|
Milli Prodüktivite Merkezi'nin 2002 yılı raporunda yer alan bilgiye göre 27 ülke arasında internetin kamu hizmetlerinde kullanımında Türkiye son sırada yer aldı. Araştırmalara göre, Türkiye'de nüfusun yüzde 3'ü bilgi almak ve kamusal hizmetlerden yararlanmak amacıyla internet üzerinden devlete ait siteleri ziyaret ediyor.
Son yıllarda bilişim sektöründeki gelişmeler, siyasi yaşamda, demokratik toplum ve kurumların işleyişinde birçok yeniliği beraberinde getirdi. Ancak Türkiye, bilişim sektöründeki gelişmeleri yeteri kadar değerlendiremiyor. İnternetin kamusal alanda kullanımıyla ilgili Taylor Nelson Sofres isimli pazar araştırma şirketinin 27 ülkede gerçekleştirdiği araştırmaya göre Türkiye, yüzde 3 ile Endonezya ve Rusya ile birlikte sonuncu sırada yer alıyor. Araştırmaya alınan ülkeler genelinde yetişkin nüfusun yüzde 26'sı internet üzerinden kamusal hizmetten faydalanırken, Türkiye'de nüfusun yüzde 3'ünün bilgi almak ve kamusal hizmetlerden yararlanmak amacıyla internet üzerinden devlete ait siteleri ziyaret ettiği ortaya çıktı. Milli Prodüktivite Merkezi'nin verimlilik raporuna göre kurumların internet alanında verdiği hizmetler yetersiz. Kurumların hazırladığı web sayfaları, çoğunlukla statik bilgiler içeriyor ve kurumsal bazda bilgilendirme yapılmıyor. Kurumlar, bilgilendirme konusunda yeterli olsa da, e-hizmet alanında yetersizdir. Türkiye'de 158 kurumun yaklaşık yüzde 75'inin web sayfasına sahip olduğu belirlendi. Erişilebilen web sayfalarının yüzde 4'ünde sadece bilgi veriliyor ve elektronik posta uygulaması yapılabiliyor. Web sayfalarının yüzde 21,5'inde elektronik ortamda belge sunulabiliyor. Elektronik belge sunulabilen 24 kurumdan yalnız 3'ünde on-line işlemler yapılabiliyor. Türkiye'de web sayfası sorunlu olan kurum sayısı 7, hazırlık aşamasında olanlar 4 ve web sayfası bulunmayan kurum sayısı ise 38.
|
|
|