MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

147 YILI TAMAMLAYAN TCDD'NİN KAMU HİZMETİ NİTELİĞİ ORTADAN KALDIRILIYOR!


BASIN AÇIKLAMASI

 
Türkiye Devlet Demiryolları Kurumu dün 147 yılını tamamladı. Görünen o ki, dünyada esen neoliberal küreselleşme rüzgarına iman edenler, birbuçuk yüzyılı tamamlayan TCDD'nin tasfiyesi için sabırsızlanıyorlar.
 

147 yıl önce batılı sermayedarlar sanayi devrimiyle birlikte çok önemli ve stratejik bir konuma ulaşan demiryolunu Osmanlı İmparatorluğu içinde gerçekleştirmeye başladılar. Amaçları tekstil sanayiinin ham maddesi olan tarım ürünlerini ve önemli madenleri en hızlı şekilde limanlara ulaştırarak kendi ülkelerine götürmekti. İzmir-Aydın hattının ilk demiryolu şebekesi olmasının nedeni budur.
İkinci demiryolu kampanyası ise Kurtuluş Savaşından sonra Cumhuriyet'in ilk on yılında gerçekleştirildi. İlk demiryolu kampanyasının aksine ikinci kampanya üretime, sanayileşmeye, gelişmeye ulaşımın hızlandırılmasına kısacası ülkemiz ihtiyaçlarına yönelik olarak gerçekleştirildi. 1950'li yıllardan sonra ne yazık ki ulaşım politikaları, ABD'nin isteklerine uygun olarak değiştirilmiş, dışa bağımlı ve sonuçları ile ülke ekonomisini sarsan bir karayolu ulaşım politikası benimsenmiştir.
Bugün yürütülen yanlış ulaşım politikaları ülkemizi bir savaş alanına çevirmiştir. Her yıl 7-8 bin yurttaşımız yaşamını yitirmekte yüz binlercesi de sakatlanmakta, katrilyonlarca liralık toplumsal maliyet ortaya çıkmaktadır. Kaynak darboğazının had safhaya ulaştığı bir dönemde ülkemizde 16,5 Milyar dolar harcanmasına rağmen üzerinden 8 dakikada 1 aracın geçtiği otoyollar yapılmıştır. Örneğin Bolu-Ankara otoyolu bu haliyle kendini ancak 273 yılda amorti edecektir. Karayolunda en ileriye gitmiş olan ABD'de bile 1980 yılından beri karayollarına hiçbir yatırım yapılmamaktadır. Bunun yanı sıra mevcut durum ve kaynaklar göz önüne alındığında hükümetin acil eylem planında açıkladığı 15.000 km'lik duble yolun gerçekçi olmadığı ve sorunun çözümüne faydalı olmayacağı gibi karayolu lehine olan dengesizliği daha da arttıracağını göstermektedir.
Diğer taraftan ulaşım ile enerji arasında önemli doğrudan bir ilişki bulunmaktadır. Enerjinin en yoğun tüketildiği sektörlerin başında ulaşım sektörü gelmektedir. Bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde enerjinin etkin ve verimli olarak kullanılması çok önemlidir. Bu gün yük ve yolcu taşımacılığında demiryollarının ulaşımdaki payının yükseltilmesi ülkemiz enerjisinin daha verimli bir şekilde değerlendirilmesi anlamına da gelecektir. Bu nedenle mevcut demir yollarımız gerek alt yapı, gerek ise çeken ve çekilen araçlar yönünden modernize edilirken, mevcut hatlarımızın elektrifikasyon ve sinyalizasyon çalışmalarına da önem verilmelidir. Enerji konusunda sürekli sorun yaşayan ülkemizde, bu yanlış politika maliyetleri daha da arttırmakta, ülkemizin enerjide dışa bağımlılığını perçinlemektedir.
Bütün bu olumsuzlukların yanında 1995 yılında Booz Allen-Hamilton isimli bir Amerikan şirketinin danışmanlığında "TCDD'nin Yeniden Yapılanması" adı altında TCDD tasfiye edilmeye başlanmıştır.
Özellikle 59. Hükümet işbaşına gelince kamu hizmetlerinin tasfiyesine yönelik çalışmalar hızlandırılmıştır. Bu uygulamaların demiryollarındaki yansıması ise "TCDD'nin Yeniden Yapılanması" adı altında yürütülen tasfiye projesidir.
Kurulduğundan bu yana geçen 147 yılda demiryollarında gelinen nokta; Taşıma payı yolcuda %2, yükte ise % 3'tür. Birçok istasyon, atölye kapatılmış, birçok hizmet taşeronlaştırılmıştır. Hastane ve TCDD Meslek Lisesi kapatılmıştır. Personel sayısı yarıya düşmüştür. Bu nedenle trenler seferden kaldırılmakta, istasyonlar kapatılmaktadır.
Mevcut yolun rehabilitasyonu Hızlı Tren olarak gösterilmeye çalışılmaktadır. Alt ve üst yapının birbirinden ayrılması ile taşıma güvenliği ciddi biçimde azalacaktır.
Ticarileşme adı altında yapılan özel sektöre devir, hizmetin hem niteliğini düşürecek hem de daha pahalı hale gelmesine neden olacaktır.
Yukarıdaki olumsuzlukları daha da uzatmak mümkün olmakla beraber geçen 147 yılda demiryollarımız bu gün çağının çok gerisinde eksik personel ve eskimiş teknoloji ile hayatta kalma mücadelesi vermektedir. Her yıl binlerce insanın ölmesi bile siyasileri gözünü para hırsı bürümüş birkaç sermayedarın etkisinden kurtaramamaktadır. Oysa yapılacak en iyi şey ulaşım politikalarının yeniden belirlenerek, ülke yararına nitelikli kamu hizmeti için düzenlemeler yapılmasıdır.

Elektrik Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu
23 Eylül 2003



TELE 1- SABAH PUSULASI

28.03.2024
 


Çok Okunanlar


DEPREMZEDEYE DEĞİL ENERJİ ŞİRKETLERİNE DESTEK

KTMMOB EMO YENİ YÖNETİM KURULU BELİRLENDİ

SİNOP NÜKLEER GÜÇ SANTRALI İNADINDAN VAZGEÇİLMELİDİR   

TELE 1- SABAH PUSULASI

EMO 49. OLAĞAN GENEL KURULU TOPLANIYOR

EMO, SİNOP NGS NAZIM İMAR PLANI İÇİN İPTAL DAVASI AÇACAK (BAŞKENT GAZETESİ)

HALKIN DEMOKRATİK İRADESİ GASP EDİLEMEZ

GÜNEŞ VAR ETTİ, SANTRALI YOK EDECEK (BİRGÜN)

NİTELİKLİ YAĞMA (GÜNLÜK EVRENSEL)

EMO: SİNOP NGS PROJESİNDEN VAZGEÇİLMELİ (ENERJİGUNLUGU.NET)

Okunma Sayısı: 1512


Tüm Basın Açıklamaları

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr


Diğer birimlerin iletişim bilgileri için tıklayınız

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.