MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 ANKARA ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 AFYONKARAHİSAR   ANKARA   ÇANKIRI   ERZİNCAN   ERZURUM   KASTAMONU   KAYSERİ   KIRŞEHİR   KONYA   NEVŞEHİR   SİVAS   TOKAT   YOZGAT   AKSARAY   KIRIKKALE 
 

 
HUKUKİ DESTEK
 

EMO Ankara Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 2023.4

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

KAMU KURUMLARINDA ÖZGÜR YAZILIMA GEÇİŞ ÇALIŞTAYI SONUÇ BİLDİRGESİ


 
14 Mayıs 2006 tarihinde 5. Linux ve Özgür Yazılım Şenliği kapsamında Elektrik Mühendisleri Odası Ankara Şubesi tarafından düzenlenen “Kamu Kurumlarında Özgür Yazılıma Geçiş” çalıştayının sonuç bildirgesi yayınlandı. Kamu kurumlarında Linux ve özgür yazılıma geçiş konusunda karşılaşılan bazı önemli sorunların tartışıldığı çalıştayın sonuç bildirgesi haberimizin devamında yer almaktadır.
 

Sonuç Bildirisi

14 Mayıs 2006 tarihinde 5. Linux ve Özgür Yazılım Şenliği kapsamında yapılan ve 90 dakika süren “Kamu Kurumlarında Özgür Yazılıma Geçiş” çalıştayı kamu kurumlarından ve özel sektörden katılımcılar ile yapılmıştır. Çalıştayda ele alınan sorunlar ve özgür tartışma ortamında yapılan saptamalar bu bildiride özetlenmiştir.

Linux ve özgür yazılımların kamu kurumlarında kullanılması, birçok açıdan giderek bir tercihten bir zorunluluğa doğru ilerlemektedir. Bu tanım değişikliğinin çok sayıda boyutu bulunmaktadır.

  • Çok defa vurgulanan ancak asla tek neden olmaması gereken maliyetlerdeki avantajlar önümüzdeki birkaç yıl içinde giderek daha çok öne çıkacaktır. Maliye Bakanlığının Kamu Kurum ve kuruluşlarında mali performans ölçümü çalışmalarına başlaması, hizmet kesintileri, teknik destek gibi örtülü maliyet kalemleri ile tekrar alımlardaki lisans maliyetlerinin de hesaplanmasına yol açacaktır. Bütün bu gelişmelerin yanında üçer yıllık bütçe planlarının yapılmaya başlanmasıyla bilgi işlem birimleri “toplam sahip olma maliyeti” kavramını zorunlu olarak kullanacaktır.
  • Bilişim sistemlerindeki güvenlik açıkları ve güvenliğe yapılan yatırımların geri dönüşü kurumların giderek daha çok dikkat ettiği bir alandır. Kapalı kaynak kodlu yazılımların bu alanda tekrar eden sorunları ve firmaların kurumları çözümsüzlüğe mahkum eden yaklaşımları, açık kaynak kodlu yazılımların kullanılmasına yönelişi hızlandıracaktır.
  • Birlikte çalışabilirlik esaslarına uyum, özellikle kurumlar arasında veri ve belge aktarımının gerekli olacağı e-devlet uygulamalarında zorunlu hale gelecektir. Açık standartlar üzerine kurgulanan Linux ve özgür yazılımlar bu alanda daima öncü olmuştur ve önümüzdeki yıllarda da öncü konumunu koruyacaktır.
  • Linux ve özgür yazılımlar söz konusu olduğunda “toplum”dan alınan desteğin niteliği, yoğunluğu ve kapasitesi açısından kapalı kaynak kodu tedarikçisi firmalardan alınan desteği çoğu kez geride bıraktığı ve tipik teknik sorunların çok daha hızlı çözümlendiği gözlenmektedir.

Bununla birlikte Linux ve özgür yazılıma geçiş konusunda karşılaşılan bazı önemli sorunlar bu zorunlu geçişi yavaşlatmaktadır.

  • Kamu kurumlarının özgür yazılımların ve özel işlere yönelik geliştirilmiş özgür yazılım ürünlerinin teknik becerileri, bir geçiş senaryosu ve bunun uygulanmasındaki olası problemler konusunda bilgi ve belge yetersizliği bulunmaktadır. Bu bilgi ve belge yetersizliği, korku, belirsizlik ve şüphe doğurmaktadır. Gelen “acaba” sorularına karşı basit yanıtlara ek olarak detaylı bilgiler ve karşılaştırmalar sağlayacak yanıt matrisleri ve metrikleri oluşturulmalıdır.
  • Kamu kurumlarının daha küçük birimleri ve ülke çapındaki teşkilatları ile merkezi bilgi işlemleri arasındaki iletişim zaman zaman zayıflamaktadır. Merkezi politikaların ve projelerin olmadığı durumlarda, birimler ve teşkilatlar çoğu kez birbirileriyle uyumsuz çok sayıda sistem kurmaktadır. Kurulan bu sistemlerde özgür yazılım alternatiflere geçirilmesi çalışmaları ise genellikle yerel çalışmalar olarak yürütülmetedir. Bu durumdaysa standartlara uyumsuz sistemler ile iletişim ya da sistemlerin aktarılması maliyeti artmaktadır. Yüksek proje maliyetleri ise genellikle merkezi tepkilere neden olmakta ve merkez teşkilatın bu yan etkinliklerin maliyetini üstlenmesi gerekmektedir.
  • Özgür yazılım alt yapısı üzerine kurulan bilgi sistemleri, lisans maliyetleri ve anahtar teslim projeler üzerine kurgulu bir mantıktan daha çok insan merkezli bir mantığa sahiptir. Bu da ister istemez kurumların ya da firmaların donanımlara değil insana yatırım yaptığı, nitelikli teknik destek, eğitim ve danışmanlık gibi hizmetlerin gelişmesinin zorunlu olduğu bir dizi iş modelini beraberinde getirmektedir. Ancak ülkemizde bilişim alanındaki projelerin işletilmesi yaygınlıkla bu modellerle uyumsuzdur. Ülkemizdeki bilişim modelinin hem kamu hem de özel sektör olarak bu yeni iş modellerine hızlı biçimde uyum sağlaması gerekmektedir. Özellikle nitelikli eleman açığının kapatılması gerekmektedir.
  • Her kamu kurumunun kendi karar alma süreci bazı farklılıklar göstermektedir. Bu farklılıklar örgütsel yapıdan ya da bilgi işlemin kurum içindeki konumundan ileri gelebileceği gibi kurumun kendine has görev ve önceliklerinden de kaynaklanabilir. Bir kurumdaki geçiş süreci planlanırken bir diğer kurumdaki bir başarı öyküsünün birebir kopyalanması çoğu kez olası değildir. Bu nedenle kamu kurumlarında Linux ve özgür yazılımı hedefleyen çalışanların, kendi geçişlerini planlamak için uzun soluklu bir altyapı çalışması yürütmesi gerekir. Geçiş kısa süreli bir eylemden çok planlı ve sağlam adımlarla ilerleyen bir süreç olarak görülmelidir.
  • Geçiş planlarındaki önemli bir etken üst düzey yönetimin desteğinin alınamaması ya da desteğin kısa ömürlü olmasıdır. Bu noktada aşırı iddialı ve kısa süre içerisinde büyük sonuçlar vaat eden programlar yerine küçük ancak referans olabilecek projeler üzerinden gidilmesi önerilmektedir. Küçük, kararlı ve çalışkan bir ekibin ürettiği sonuçları örnek göstererek ilerideki daha büyük geçiş projeleri için sağlam ve düzenli destek elde edilebilir.
  • Her problemin aynı zamanda bir fırsat barındırdığı asla gözardı edilmemelidir. Yaratıcı düşünce ile kurumların teknik veya idari sorunlarına özgür yazılım tabanlı çözümler üretmek mümkündür. Bu irili  ufaklı problemlerin özgür yazılımlarla çözülmesi, zaman geçtikçe, kurum içerisinde özgür yazılımların barınabileceği bir yaşam ortamını oluşturacaktır. Kurum çalışanlarının ve üst düzey yönetimin özgür yazılımlara genel olarak sıcak bakıyor olması çok önemli bir kazanımdır.

Bu çalıştayın saptadığı sorunlar ve önerdiği çözümler konusunda sağduyu sahibi tüm kişi ve kuruluşları, özellikle de kamu kurumlarındaki bilgi işlem birimlerini göreve davet ediyoruz.

Linux Kullanıcıları Derneği
Elektrik Mühendisleri Odası Ankara Şubesi



“SANAL ÇALIŞANLAR GELİYOR” RPA: ROBOTİK SÜREÇ OTOMASYONU BAŞLIKLI WEBINAR DÜZENLENDİ

21.07.2023
 


Çok Okunanlar


ÜYELERİMİZ İÇİN ÜCRETSİZ UDEMY EĞİTİMİ: MÜHENDİSLER İÇİN YAPAY ZEKA ARAÇLARI

8. SAMSUN İNŞAAT FUARI DÜZENLENİYOR

İYİ BAYRAMLAR...

Okunma Sayısı: 957


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.