Elektrik ve Makina Mühendisleri Odası Mersin Şube yetkilileri ve asansör firmaları temsilcileri ile 31.05.2006 da yapılan asansör periyodik kontrol kriterleri konulu toplantıda birtakım kararlar alındı.
1- Asansörün eksikliklerinin tamamlanmasından sonra gidilen 2. kontrolde asansör firması kontrol mühendislerine regülatörün uygun şekilde çalıştığını gösterecek, eğer mühürsüz ise ayarlayacak ve kendisinin kontrolünden geçtiğine dair mühürleyecektir. 2- Kabin içi dur butonunun çalışma şekli çift konumlu olacaktır. 3- Dijital göstergeler var ve uygun şekilde çalışıyor ise kat etiketi eksik olarak nitelendirilmeyecektir. 4- Yarı otomatik asansörlerde (kabin kapısı olan ve durak kapısının manuel olduğu asansörlerde) kapı açma butonu zorunlu olmayacak ve eksik olarak nitelendirilmeyecektir. 5- Firmaların belgelerini kontrol etmek ve istemek odaların sorumluluğunda olmadığı için müdahale edilmeyecek ancak gelen yöneticilere hukuki sorumlulukları hatırlatılmaya ve yetki belgeli firma listesi verilmeye devam edilecektir. 6- Raylarda kaynak ile bağlantı yapılmayacak bağlantı için sadece flanş kullanılacaktır. 7- Karşı ağırlığın yan tarafta olduğu vs. gibi durumlarda konsolların iki ucunun sabitlenmesi zorunlu olmayacaktır. 8- Kabin içindeki ayna zorunlu tutulmayacak ancak taban döşemesi standartlara uygun şekilde yeni yeterli mukavemette, kolay yanmayacak ve kaymaya neden olmayacak malzemeden olacaktır. 9- Kontrollerde eğer kapı camında bulunan çatlak küçük ve temas esildiğinde ele gelmeyecek şekilde ise önceden de olduğu gibi değişim verilmeyecektir. 10- Makina motor çalışmasında eğer sadece makina volan etiketi eksik ise makina motor uygun kabul edilecek volan etiketi takılması gerektiği makine dairesi kriterinde bulunan uyarı yönergeleri kısmında belirtilecektir. 11- Kesiciler için füze şartı aranmayacak, kontrol sonucunda eğer sınır kesici görevini yapıyor ise kabul edilecek. 12- Kontrollerde sadece hayati tehlike taşıyan maddelerde bulunan her türlü eksik için kırmızı etiket verilmeye ger kalan eksikliklerde ise mavi etiket verilmeye devam edilecektir. 13- Sistem eski olmasına rağmen doğru ve uygun şekilde çalışıyorsa değişim verilmeyecek sadece tavsiye olarak belirtilecektir. 14- Gerek kanunen gerekse de belediyelerle yapılan protokoller nedeniyle MMO ve EMO’ nun asansörleri kapatma yetkisi bulunmamaktadır. 15- Standart; Madde 10.5.1 : “Sınır kesiciler kabin veya karşı ağırlık tampona değmeden çalışmalıdır.” Bu nedenle tamponlar ile karşı ağırlık/kabin arasında yeterli mesafe olmalıdır. Bunun için karşı ağırlığın veya kabinin tampona temas ettiği anda sınır kesicinin kesip kesmediği kontrol edilecek, bu kriter göz önüne alınarak rapor tutulacak ve 30 cm mesafe istenmeyecektir. 16- Kabin sabit aydınlatması ile ilgili standart kontrol edilecek ve standartta var olan sonuç her iki taraf için kabul edilecektir şeklinde alınan karar sonucunda standart incelendi ve Madde 8.17.3: “Asansör işletmeye hazır durumda iken kabin sürekli olarak aydınlatılmalıdır. Makine gücü ile otomatik olarak çalışan kapıların bulunması durumunda kabin Madde 7.8’e göre bir durakta kapıları kapalı olarak park etmiş ise aydınlatma devre dışı kalabilir.” Şeklindedir. 17- Asansör için hazırlanan rapordan sonra gidilen 2. kontrolde eğer raporda belirtilen eksiklikler yapılmadıysa firmaya söylenecek ve firma eksiklikleri tamamladıktan sonra tekrar kontrole gidilecektir, ancak bu kontrole 1. kontrol ücretinin yarısı ödendikten sonra gidilecektir.
|