MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

EMO‘DAN TETAŞ‘A SUÇ DUYURUSU



 
Elektrik Mühendisleir Odası (EMO), nükleer ihalede Yarışma Komisyonu’nu devre dışı bırakarak, ihalenin tek katılımcısının hukuka aykırı tekliflerini incelemek üzere TETAŞ Enerji Alış Dairesi’nin görevlendiren TETAŞ Yönetim Kurulu üyeleri hakkında bugün (7 Mayıs 2009) suç duyurusunda bulundu. Cezai işlem yapılmak üzere dava açılması talep edilen suç duyurusuna ilişkin basın bültenine yazımızın devamından ulaşabilirsiniz.
 

ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI BASIN BÜLTENİ

  EMO‘DAN TETAŞ‘A SUÇ DUYURUSU

Elektrik Mühendisleri Odası (EMO), nükleer ihalede Yarışma Komisyonu‘nu devre dışı bırakarak, ihalenin tek katılımcısının hukuka aykırı tekliflerini incelemek üzere TETAŞ Enerji Alış Dairesi‘nin görevlendirilmesi nedeniyle suç duyurusunda bulundu. Suç duyurusunda TETAŞ Yönetim Kurulu üyeleri hakkında cezai işlem yapılmak üzere dava açılması talep edildi.

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı‘na bugün (7 Mayıs 2009) yapılan başvuruda, nükleer ihaleye ilişkin olarak TETAŞ bünyesinde oluşturulan komisyonun çalışmalarını tamamlayarak herhangi bir firma seçiminde bulunmadığı, teklif edilen enerji satış fiyatının da fahiş olduğu tespiti yaptığı anımsatıldı. "TETAŞ Yönetim Kurulu, mevzuata ve kamu yararına aykırı olarak, ihale komisyonunun olumsuz raporuna rağmen, TETAŞ bünyesinde yer alan Enerji Alış Dairesi birimine yeni bir değerlendirme raporu hazırlama görevi vermiştir" denilen dilekçede, bu uygulama "ihale sürecine açıkça fesat karıştırma ve görevi kötüye kullanma niteliğinde bir fiil" olarak nitelendirildi. Nükleer santral ihalesine ilişkin yasa, yönetmelik ve şartname hükümlerine yer verilen dilekçede, süreç şöyle anlatıldı:

"TETAŞ Yarışma Komisyonu, Yasa, Yönetmelik ve Şartname hükümlerine göre oluşturulmuş ve ihaleyi sürdürmüştür. Ancak, Yarışmada 13 firma şartname aldığı halde, yalnızca bir firma teklifte bulunmuş ve bu bir firmayla yarışmaya devam olunmuştur. İhaleye katılan firmanın fiyat teklifini içeren 3. Zarfı, Komisyon tarafından 19 Ocak 2009 günü açılmış ve indirgenmiş enerji birim fiyat teklifinin 21,16 ABD sent/kWh olduğu açıklanmıştır. Kamuoyunca ve enerji alanında uzman kişi ve kuruluşlarca son derece fahiş bulunan bu teklif nedeniyle ihalenin iptal edilmesi olasılığı üzerine, firmanın şartnameye aykırı olarak yeni teklifler sunduğu kamuoyuna yansımıştır.

Yarışma Komisyonu mevzuata aykırı olan bu teklifi dikkate almadan ihaleyi sonuçlandırmış ve değerlendirmesini tamamlamıştır. Kamuoyuna yansıyan Komisyon Raporunda, sunulan teklifin aşırı yüksek olduğu gerekçeleriyle birlikte anlatılmış, yarışmaya tek bir firma katıldığı ve bu firmanın teklifi de aşırı yüksek olduğu için, herhangi bir firma belirlemesinde de bulunulmamıştır."

Suç duyurusunda, şartnameye göre "teklifleri değerlendirme ve en uygun teklifi belirleme ya da uygun teklif bulunmadığını tespit etme" görevinin Yarışma Komisyonu‘na verildiğine dikkat çekilerek, şöyle denildi:

"TETAŞ Yönetim Kurulu üyelerinin, Yarışma Şartnamesi‘ne açıkça aykırı olduğu Yarışma Komisyonu tarafından da tespit edilen, Yarışmaya katılan tek isteklinin 2. 3. 4. Fiyat tekliflerini değerlendirmeye almak ve bu değerlendirmeden bir sonuç çıkartmak suretiyle Bakanlar Kurulu‘na yeni bir rapor sunma çabası içerisine girdiği anlaşılmaktadır. Oysa Yarışma Şartnamesi‘nin 28.2 ve 29. maddelerinde, kapalı olarak verilen ve önceden belirlenen tarih ve saatte hazır bulunanlar önünde açılacak 3. zarf içerisinde yer alan teklif fiyatında değişiklik yapılamayacağı açıkça düzenlenmiştir. Suç konusu Yönetim Kurulu kararının, Yarışma Komisyonu‘nun mevzuata aykırı olması nedeniyle değerlendirme dışı tuttuğu yeni fiyat teklifinin değerlendirilmesi amacıyla yapıldığı anlaşılmaktadır. Şartnameye aykırılık içeren ve başkaca katılımcıların da bulunduğu düşünüldüğünde yarışma dışı bırakılma nedeni olması gereken, istekli firmanın yeni teklifler sunma şeklindeki davranışının ihale sürecinde değerlendirmeye alınması ve bu değerlendirmenin görevli ve yetkili Komisyon dışında birim ya da kişilere yaptırılması, ihaleye fesat karıştırma ve görevi kötüye kullanma fiillerini oluşturmaktadır."

ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI
7 Mayıs 2009

 



TELE 1- SABAH PUSULASI

28.03.2024
 


Çok Okunanlar


DEPREMZEDEYE DEĞİL ENERJİ ŞİRKETLERİNE DESTEK

KTMMOB EMO YENİ YÖNETİM KURULU BELİRLENDİ

SİNOP NÜKLEER GÜÇ SANTRALI İNADINDAN VAZGEÇİLMELİDİR   

TELE 1- SABAH PUSULASI

EMO 49. OLAĞAN GENEL KURULU TOPLANIYOR

EMO, SİNOP NGS NAZIM İMAR PLANI İÇİN İPTAL DAVASI AÇACAK (BAŞKENT GAZETESİ)

HALKIN DEMOKRATİK İRADESİ GASP EDİLEMEZ

GÜNEŞ VAR ETTİ, SANTRALI YOK EDECEK (BİRGÜN)

NİTELİKLİ YAĞMA (GÜNLÜK EVRENSEL)

EMO: SİNOP NGS PROJESİNDEN VAZGEÇİLMELİ (ENERJİGUNLUGU.NET)

Okunma Sayısı: 1241


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr


Diğer birimlerin iletişim bilgileri için tıklayınız

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.