MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

TMMOB MERSİN İKK’NIN MERSİN’ E YAPILACAK OLAN YAT LİMANI İLE İLGİLİ BASIN AÇIKLAMASI


BASIN AÇIKLAMASI

 

BASIN AÇIKLAMASI

Bilindiği gibi, uzun bir süre önce yapımı gerçekleştirilen ve uzun bir süre atıl bir durumda bekleyen Mersin Yat Limanı; bir süre önce gerçekleştirilen üst yapı ihalesi ile yeniden kent gündemine geldi. Üst yapı ihalesi sonrasında önce proje çalışmaları yapılan tesislerin, yapı inşaat ruhsatı işlemlerinin tamamlanmasından hemen sonra inşasına da başlandı. İnşaatın başlaması ve yapıların ortaya çıkması ile birlikte Mersin Marina da kent gündemine girdi ve tartışılmaya başlandı.

TMMOB da bu tartışma sürecine girmeden önce uzun ve detaylı bir araştırma yaparak; kentin doğru bilgilendirilmesi için üzerine düşen görevini yerine getirmeye çalışmıştır.

Her şeyden önce bir deniz kenti olan Mersinin gerçekten bir yat limanına ve yat limanı kullanıcılarının sosyal gereksinimlerine karşılık verecek bir marinaya gereksinimi vardır. Yapılmalıdır. Ancak yapılacak olan tesis bir " yat limanı ve sosyal tesisleri " olmalıdır. Yeni bir alışveriş merkezi değil.

Şu an inşaatı süren yat limanının yapımına olanak veren ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde ve mimari projeleri üzerinden yapılan incelemeler sonucunda; projeye söz konusu arsa alanının 210.000,- m² olduğu ve ilgili mevzuata göre arsa alanının % 5`i oranında yapılaşma izni olduğu anlaşılmıştır. Bu durumda Mersin Yat limanı içerisinde 10.500,- m² büyüklüğünde bir inşaat alanı hakkı olduğu açıktır. Tesisin mimari projeleri üzerinde yapılan incelemelerde, tesisin 10.500,- m² yapı inşaat alanına sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu anlamı ile bakıldığında yasal mevzuata uygundur.

Ancak yine aynı mevzuata bakıldığı zaman yapılaşma sınırı olan % 5 inşaat alanı oranının, yalnızca 1/5`i ticari alan olarak kullanılabilir. Yani 10.500,- m² toplam inşaat alanının, yalnızca 2.100,- m²`si ticari alan olarak kullanılabilir. Geriye kalan 8.400,- m² inşaat alanı ise, yat limanı ve kullanıcıları için gerekli sosyal ve teknik alanlar olarak kullanılabilir. Oysa yat limanının elimizde bulunan projeleri üzerinde yapılan incelemede, söz konusu olan 2.100,- m² nin çok üzerinde ticari alan kullanıldığı tespit edilmiştir. Bu kadar fazla olan inşaat alanını gizleyerek, yasal sınırlar içerisinde kalıyormuş gibi gösterebilmek için ise proje üzerinde hile yapılmıştır. Proje üzerinde yapılan incelemede; işyerlerinin büyük bir bölümünün depo olarak gösterilerek ticari alanların küçük gösterildiği anlaşılmıştır. Bu açık bir yasal mevzuatın ihlal edilmesi durumudur. Bu durumu ile proje tamamı ile yasaya aykırıdır.

Diğer yandan yine ilgili mevzuata ve anılan alanın imar planlarında yapılan incelemede tesis üzerinde yapı yüksekliği sınırının 4,50 m. ve asma kat yapıldığı takdirde 5,50 m. olması gerektiği belirgindir. Oysa yapının yerinde bu ölçülerin üzerinde bir yükseklikte olduğu da açıktır. Yapının kat yüksekliğinin, arsanın istikamet aldığı yoldan yani Adnan Menderes bulvarından alınacağı var sayılsa bile kat yüksekliği yine de fazladır. Bu durumu ile de proje tamamı ile yasaya aykırıdır.

 

 

İlk başta söylediğimiz gibi; bir deniz kenti olan Mersinin bir yat limanına ve yat limanı kullanıcılarının sosyal gereksinimlerine karşılık verecek bir marinaya gereksinimi vardır. Yapılmalıdır. Ancak şu an yapılan gerçekten bir marina olmaktan çok bir alışveriş merkezidir. Yapılan yat limanı, marina v.b. gösterişli sözcüklerin arkasında bedelsiz alışveriş merkezi arsası teminidir. Bu kabul edilebilir bir durum değildir.

Yapılması gereken, yapmamız gereken, yapacağımız buna karşı çıkmaktır. Karşı çıkışımız, en kısa süre içerisinde inşaat ruhsatının iptali için yargı sürecine başvuru olacaktır.  

 

 

                                          TMMOB Mersin İl Koordinasyon Kurulu 

                                                                                                                                               14.04.2011

 

  



EMO MERSİN ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKANIMIZ DOÇ. DR. ALKAN ALKAYA ENERJİ TASARRUFU HAFTASINDA ENERJİ TASARRUFU VE ENERJİNİN VERİMLİ KULLANIMI İLE İLGİLİ SUN RTV / İÇEL TV ORTAK YAYİNİNDA TUĞBA YÜRÜK İLE GÜN IŞIĞI PROGRAMINA KONUK OLDU

22.01.2024
 


Çok Okunanlar


EMO MERSİN ŞUBE BAŞKANIMIZ ALKAN ALKAYA, TRT ÇUKUROVA RADYOSU HAYATIN İÇİNDEN PROGRAMINA KONUK OLDU

14.DÖNEM ŞUBE YÖNETİM KURULUMUZ MAZBATASINI ALDI, GÖREV DAĞILIMINI YAPARAK ÇALIŞMALARINA BAŞLADI.

YENİŞEHİR BELEDİYESİ BAĞIMSIZ BAŞKAN ADAYI SN. İBRAHİM GENÇ`TEN EMO MERSİN ŞUBE YÖNETİM KURULUMUZA HAYIRLI OLSUN ZİYARETİ.

AKDENİZ BELEDİYE BAŞKANI SN. M. MUSTAFA GÜLTAK VE AK PARTİ AKDENİZ İLÇE BAŞKANI SN. MEHMET ALİ CAN, YÖNETİM KURULUMUZA HAYIRLI OLSUN ZİYARETİNDE BULUNDU.

14. DÖNEM ŞUBE KOMİSYONLARINA KAYITLAR BAŞLADI

DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ`NE ÖZEL MERSİN ŞUBE KADIN ÜYELERİ KAHVALTIDA BULUŞUYOR!

TÜRK TELEKOM MERSİN İL MÜDÜRLÜĞÜ`NDEN ŞUBEMİZE HAYIRLI OLSUN ZİYARETİ.

8 MART DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ`NE ÖZEL KAHVALTI VE SÖYLEŞİ ETKİNLİĞİ DÜZENLEDİK.

EMO MERSİN ŞUBE OLARAK EV SAHİPLİĞİNİ ÜSTLENDİĞİMİZ “DÜŞÜNCE UFUKLARI TOPLANTI DİZİSİ” ETKİNLİK TAKVİMİ.

TÜRKİYE KOMÜNİST PARTİSİ`NDEN ŞUBEMİZE ZİYARET.

Okunma Sayısı: 1770


Tüm Basın Açıklamaları

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.