|
SMM hizmetlerinin yürütülmesinde meslektaşlar arasında haksız rekabeti önlemek ve üretilen hizmetlerin üstün nitelikte, şartnameler ve standartlara uygun, ülke yararına olmasını sağlamak amacıyla, Odamız anayasal görevleri gereği mesleki denetim yapma yetki ve görevi hakkında bilgilendirme amaçlıdır. Elektrik Mühendisleri Odası (EMO) Anayasamızın 135. maddesi ile 6235 sayılı Türkiye Mühendis Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Yasası hükümleri doğrultusunda 1954 yılında kurulmuş ve Anayasada yer alan tanımıyla, kamu kurumu niteliğinde bir meslek kuruluşudur. Anayasanın, Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları başlıklı 135. Maddesinde; kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ve üst kuruluşlarının, belli bir mesleğe mensup olanların müşterek ihtiyaçlarını karşılamak, mesleki faaliyetlerini kolaylaştırmak, mesleğin genel menfaatlere uygun olarak gelişmesini sağlamak, meslek mensuplarının birbirleri ve halk ile olan ilişkilerinde dürüstlüğü ve güveni hakim kılmak üzere meslek disiplini ve ahlakını korumak maksadı ile kanunla kurulan ve organları kendi üyeleri tarafından kanunda gösterilen usullere göre yargı gözetimi altında, gizli oyla seçilen kamu tüzelkişilikleri olduğu, Yönetmelikler başlıklı 124. Maddesinde; başbakanlık, bakanlıklar ve kamu tüzel kişiliklerinin, kendi görev alanlarını ilgilendiren kanunların ve tüzüklerin uygulanmasını sağlamak üzere ve bunlara aykırı olmamak şartıyla yönetmelikler çıkarabileceği, hükmüne yer verilmiştir. 6235 sayılı Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Yasası 39.maddesinin 2. maddesinin (b) fıkrası uyarınca; meslek odaları, meslek mensuplarının, müşterek ihtiyaçlarını karşılamak, mesleki faaliyetlerini kolaylaştırmak, mesleğin yerel menfaatlere uygun olarak gelişmesini sağlamak üzere meslek disiplinini ve ahlakını korumak için gerekli gördüğü bir takım kurallar koyabilir. "Türk Mühendis Ve Mimar Odaları Birliği Elektrik Mühendisleri Odası Serbest Müşavir Mühendislik Hizmetleri Yönetmeliği`nin 12. maddesi ve "Türk Mühendis Ve Mimar Odaları Birliği Elektrik Mühendisleri Odası En Az Ücret Ve Mesleki Denetim Uygulama Esasları Yönetmeliği" hükümleri uyarınca Odaya kayıtlı mühendislerin ürettiği proje, TUS, işletme sorumluluğu, danışmanlık ve benzeri mühendislik hizmetlerini, mesleki kısıtlılığı olup olmadığını belirlemek ve mesleki sicil kaydı oluşturmak üzere sunma zorunluluğu bulunmaktadır. Nitekim, Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu`nun 04.11.2015 tarihli ve 2015/1101 E. Ve 30.12.2014 gün ve 2014/869 E. Sayılı kararları ile ekte sunulan Danıştay 8. Daire 2016/14874 e., Ankara 8. İdare mahkemesi 2013/1074 e. ,Ankara 17 İdare Mahkemesi 2015/1021 e. ,Ankara Bölge İdare Mahkemesi 12. İdare Dava dairesi 2017/ 310 E.Ankara 10.İdare Mahkemesi 2015/929 E., Ankara Bölge İdare Mahkemesi 12. İdare Dava dairesi 2016/ 256, Ankara Bölge İdare Mahkemesi 12. İdari Dava Dairesi, 2018/1113 esas ve 2018/1268 karar no, , sayılı kararları ile benzer birçok yargı kararında mesleki denetim yetkimiz açıkça yeniden tanımlanmıştır.
|
|
|