MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 ESKİŞEHİR ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

AİDAT ÖDEME FORMU

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 BİLECİK   ESKİŞEHİR   KÜTAHYA 
 

 
 
 
 
2013 YILI EN AZ ÜCRET TANIMLARI
 

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

MÜHENDİS ADAYLARI STAJ İÇİN KONTENJAN BEKLİYOR


GÜNDEM

 
Elektrik Mühendisleri Odası 47. Dönem Yönetim Kurulu, Koronavirüs salgını nedeniyle üniversite öğrencilerinin laboratuvar dersleri ve staj yeri bulmakta yaşadıkları zorluklara dikkat çeken bir açıklama yaptı. Açıklamada, meslektaş adaylarımıza düzenli çalışma disiplini sağlayacak takip sistemlerinin oluşturulması, gerekli eğitimlerin verilmesi ve yaşadıkları kentte stajlarını yapabilmeleri için resmi kurumlar ve özel sektörün birlikte planlama yapması istendi.
 

 Koronavirüs salgını 2020 Mart ayından bu yana hayatımızı geri dönüşü olanaksız biçimde değiştirirken, en çok etkilenen alanlardan biri eğitim olmuştur. Yüz yüze eğitimden çevrimiçi-uzaktan eğitim sistemine hızlı ve keskin geçiş birçok probleme yol açmış; öğretmenler, öğrenciler ve tüm eğitim kurumlarına yeni sorumluluklar ve güçlükler getirmiştir. Eğitim kalitesine de olumsuz yansıyan bu süreç yükseköğretim düzeyinde de farklı açmazlar yaratmıştır.

Ülkemizde 129`u devlet 74`ü vakıf olmak üzere 203 üniversite bulunmakta, bu üniversitelerde yüksek lisans ve doktora dahil 8 milyona yakın öğrenci eğitimine devam etmektedir. Bu üniversitelerin çoğunluğunda Elektrik Mühendisleri Odası`nın (EMO) meslek alanına giren elektrik, elektrik-elektronik, elektronik, elektronik ve haberleşme, kontrol ve otomasyon ve biyomedikal mühendisliği bölümleri yer almaktadır. Salgın ile birlikte çevrimiçi sisteme geçen üniversitelerde altyapı ve teknolojik yetersizliklerden kaynaklanan sorunların yanı sıra öğrencilerin ders araç-gereçlerine ulaşma, birarada uygulamalı çalışma,  karşılıklı bilgi alışverişinde bulunma, teknik dokümanlardan ve kütüphaneden yararlanma gibi olanakları kısıtlanmış, hatta birçoğu için tamamen ortadan kalkmıştır.

Bilindiği gibi mühendislik eğitiminde laboratuvar ve uygulamalı dersler büyük önem taşımaktadır. Örneğin bir Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümü lisans ders programında laboratuvar derslerinin toplam ders saatine oranı yüzde 20 civarındadır. Mühendislik formasyonunun tamamlanabilmesi için öğrenciler öğrenimlerinin 5`te 1`ini laboratuvar ortamında proje çalışmaları, deneyler ve pratik uygulamalar ile geçirmekte, ölçme ve değerlendirme de uygulamalı sınav ve proje ödevleri ile yapılmaktadır. Ancak salgın nedeniyle öğrenciler neredeyse 1.5 yıldır laboratuvar ortamlarını kullanamamış, uygulamalı derslerini de uzaktan-sanal biçimde gerçekleştirmek zorunda kalmışlardır.

Görme, dokunma, hissetme, deneme-yanılma yöntemiyle öğrenme, çalışacağı alanlardaki malzemeyi tanımaya imkan vermeyen bu sistemin mühendislik formasyonunda yaratacağı eksiklik doğal olarak gelecekteki iş hayatına da yansıyacaktır. Laboratuvar dersleri konusunda yaşanan sorunun yanı sıra salgının etkisiyle üniversite öğrencileri staj yeri bulmakta da büyük güçlükler çekmektedir.

Staj dönemleri, mühendislik öğrencilerinin ilk meslek deneyimlerini kazandıkları önemli bir fırsat ve iş hayatının bir parçası olmaya yönelik ilk adımdır. Pandeminin etkisiyle zorunlu stajlar uzaktan staja veya ödev/proje çalışmasına dönüştürülmüştür. Öğrenciler fiziksel olarak iş yerinde olamamanın sonucu çalışma disiplinini kazanamamaları, bilgisayar ve İnternet gibi altyapı yetersizlikleri, ilgililerle iletişimde sorunlar, profesyonel ilişkilerde eksiklikler gibi nedenlerle ilk kariyer deneyimlerini eksik tamamlamak zorunda kalmaktadırlar.

Stajyerlerin oryantasyonunu ve motivasyonunu üst düzeyde tutabilmek için üniversitelerin ve firmaların organizasyonlarının daha iyi planlanması gerektiği ortadadır. Meslektaş adaylarımıza düzenli çalışma disiplinini sağlayacak takip sistemlerinin oluşturulması, çalışma hedeflerini belirleyici projeler sunulması, gerekli eğitimlerin sağlanması, karşılaştıkları sorunlarda mentörlük sunulması ve teknik dokümanlar için serbest erişimli kaynaklar sağlanması, senkron ve asenkron iletişim kanallarının oluşturulması ve ayrıca öğrencilerin yaşadıkları kentte stajlarını yapabilmeleri için  hem resmi kurumlar hem de özel sektör birlikte planlama yapmalıdır.

EMO olarak meslektaş adaylarımızın yanında olduğumuzu belirtirken, kamu ve özel sektörü teşvik edici planlamalar ile staj sorununu çözmeye çağırıyoruz.

 

ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI

47. DÖNEM YÖNETİM KURULU

9 Haziran 2021



TORBA YASA TEKLİFİNİ GERİ ÇEKİN

23.11.2020
 


Çok Okunanlar


Okunma Sayısı: 21


Tüm Gündem

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.