MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 MERSİN ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 MERSİN   NİĞDE   KARAMAN 
 

 
FORMLAR
 
ÜYELİK
 
SMM
 
TEMSİLCİLİKLER
 
MİSEM BAŞVURU FORMU
 
SMM YÖNETMELİĞİNDEKİ DEĞİŞİKLİK
 
RADYO
 
EN AZ ÜCRET TANIMLARI KİTAPÇIĞI
 

EMO Mersin Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 27

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

TMMOB MERSİN İKK 28 ARALIK 2021 TARİHİNDE MERSİN LİMANI HAKKINDA BASIN AÇIKLAMASINDA BULUNDU.



 
Basın açıklaması detayına yazımız devamında ulaşabilirsiniz
 

 

 

DAVANIN GELİŞİM SÜRECİ

 

 

1.    12.03.2020 tarihinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı`nca Mersin Limanının işlevselliğini arttırmaya yönelik 1/5000 ölçekli İlave ve Revizyon Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli İlave ve Revizyon Nazım İmar Planı 3621 sayılı Kıyı Kanunu`nca onaylandığı belirtilerek askıya çıkarıldığı bildirilmiştir.

2.    22.06.2020 tarihinde Mersin Büyükşehir Belediyesi Mersin 2. İdare Mahkemesi`nin 2020/564E. sayılı dosyası ile söz konusu planların öncelikle yürütülmesinin durdurulması ve iptali istemli davaaçılmıştır.

3.    TMMOBMersinİlKoordinasyonkuruluolarak22.06.2020tarihindeaçılandavayaTMMOB Genel merkezinden onay alındıktan sonra müdahil olarak davaya katılma dilekçesi verilmiş ve akabinde mahkeme tarafından 29.04.2021 tarihinde müdahil olma talebimiz kabuledilmiştir.

4.    Mersin2.İdaremahkemesitarafındanbilirkişiraporunaesas29.4.2021tarihve2020/564karara esas söz konusu imar planlarına yürütmeyi durdurma kararı verilmiş olup bölge mahkemesine 7 iş günü içerisinde itiraz yolu açık olmak kaydıyla kararverilmiştir.

5.    Mersin2.İdareMahkemesinin29/04/2021tarihve2020/564E.sayılıkararıilehukukaaykırılığı açık olan dava konusu işlemlerin uygulanması halinde telafisi güç zararlar doğabileceğinden teminat alınmaksızın yürütmenin durdurulmasına Konya Bölge İdare Mahkemesine itiraz yolu açık olmak üzere karar verildiğibildirilmiştir.

AdanaBölgeİdareMahkemesi2.İdariDavaDairesinin10/06/2021tarihve2021/209Y.Ditiraz no karar ile, yürütmenin durdurulması talebinin reddine dair karara itirazın reddine karar verilmiştir.

6.    Akabinde davalı firma tarafından 18.15.2021 tarihinde İTÜ KONUT UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ İTÜ DÖNER SERMAYE İŞLETMELERİ MÜDÜRLÜĞÜtarafındandavalıfirmanıntalebidoğrultusundabilirkişiraporuhazırlatılmıştır.

7.    Söz konusu Rapor hazırlanır iken 12.05.2021 tarihinde firma müracaat etmiş akabinde 18.05.2021 tarihinde 6 günlük süreçte rapor tamamlanmıştır. Söz konusu rapora imza atan kişiler ve kurumlar yerinde inceleme yapmamış ve toplam 6 günlük süreç içerisinde raporu firmaya teslimetmiştir.

8.    Akabinde firma İTÜ KONUT UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ İTÜ DÖNER SERMAYE İŞLETMELERİ MÜDÜRLÜĞÜ tarafından hazırlanan rapor doğrultusunda mersin 2. İdare mahkemesi 15.09.2021 tarihinde yeniden bilirkişi ekibi tayin ederek 2. kez keşif kararı yapılması kararıalmıştır.

 


MAHKEME KARARIYLA YAPILAN 2. KEŞİFSONUCUNDA

VERİLEN KARARIN DEĞERLENDİRMESİ

 

 

Tmmob Mersin İl Koordinasyon Kurulu olarak kentimize yapılması düşünülen Mersin Limanı genişleme projesinde gelinen noktada Mersin 2. İdare Mahkemesi 1. Aşamada gelen bilirkişi heyetinin raporunu kabul etmemiş, müdahil firmanın maddi bedel ödeyerek aldığı aksi yöndeki raporu referans alarak 2. Kez resmi bilirkişi heyeti oluşturduğu kamuoyu tarafından bilinmektedir.

Söz konusu bilirkişi heyeti keşif çalışmalarını gerçekleştirmiş ve oluşturduğu raporda gerek mahkemeheyetinesunduğumuzgereksekeşifesnasındadoğrudanilettiğimizsorularayanıtverilmemiş ve müdahil firma tarafından beyan edilen istihdam artırıcı ve teknik olmayan çözüm olanaklarının sunulduğu örnekler ile projenin temel şehircilik ilkelerine uygun olduğunu beyanetmişlerdir.

Söz konusu bilirkişi heyeti kentimizi ve yaşam fonksiyonlarımızı yakından ilgilendiren trafik problemi ile ilgili olarak liman genişlemesinin ‘ufak bir artış` yaratacağını ve kurum(müdahil firma) tarafından sunulacak öneriler ve ‘basit düzenlemeler` ile çözüme kavuşturulacağını içeren bilirkişi raporunuMersin2.İdareMahkemesineiletmiştir.Fakatprojeninkaratarafındaplanlamayetkisielinde olanMersinBüyükşehirBelediyesimevcutdurumdaulaşımproblemlerininbulunduğunubeyanetmekte ayrıca Ukome kararları ile önlemler almaya çalışılmaktadır. Ayrıca, kentte yaşayan yurttaşların söz konusubölgedeulaşımveotoparkanlamındayıllardırağırtaşıtlarınyarattığıproblemlerigözlemleriken Mersin dışında yaşayan bilirkişilerin hem gelmeden yazdığı raporlar hem de Mahkemenin resmi olarak atadığı ve yine şehir dışında yaşayıp günübirlik ziyaretlerle ulaşım sorununa yorum yapan bilirkişilerin verdiği kararlar kaygı uyandırıcıdır. Bilirkişi heyeti tarafından gerek Mersin Büyükşehir Belediyesinin gerekse Mersinlilerin trafik problemi ile ilgili ortaya koymuş olduğu beyanlar ve kaygıların göz ardı edilerek olumlu yönde bilirkişi raporu oluşturulması ne teknik açıdan ne de akademik yönden doğru ve ilkeli olmadığını kamuoyunasunuyoruz.

Tmmob Mersin İl Koordinasyon Kurulu olarak Mersin 2. İdare Mahkemesinin 17.11.2021 tarihinde yapılan 2. Mahkeme keşfine katılım sağlayarak projenin kentimize getireceği ve kaygı duyduğumuz konuları mahkeme heyetine ve bilirkişi heyetine iletilmiştir. Nihayetinde, 2. Bilirkişi heyeti raporuna istinaden, söz konusu projenin kente ve çevreye olan etkileri hakkında görüşlerimizi tekrardan kamuoyu ile paylaşarak kaygılarımızı tekrardan dile getirerek telafisi olmayan bir süreçten geri dönülmesini talep ediyoruz.

Bu kaygıları kamuoyu ile paylaşacak olursak;

 

1.      Mevcut Limanın İsmet İnönü Bulvar üzerinde yer alan giriş ve çıkış kapılarının kent trafiğini olumsuzetkileyecektir.

 

1.      Mevcut limanın kapasite artışından sonra söz konusu bölgede üst ölçek planlarda özel proje alanı olarak planlanan alanlarda yapılaşmanın tamamlanmasıyla iki projenin de İsmet İnönü Bulvarını kullanacak olması nedeniyle kent girişinde trafik ve otopark yüküartacaktır.

2.      Mahkeme heyeti ve bilirkişilere dünya kentlerindeki eski limanların rehabilitasyon süreci incelendiğinde kent içerisinde yer alan limanların zamanla ulaşım anlamında güçlü bölgelere taşındığı ve mevcut limanların turizm amaçlı kullanıldığı belirtilmiştir. Bu yönüyle Mersin Limanının Batı eksenli genişlemesi ve kentlilerden uzak bir anlayışta olması sürdürülebilir ve sağlıklı liman yönetimi politikalarına uygun olmadığıanlaşılmaktadır.

3.      Kurvaziyerlimanıolarakprojelendirilenkısmınkaratarafındasözkonusulimanahizmetedecek herhangi bir bağlantı noktası bulunmamaktadır. Ayrıca kurvaziyer liman olarak projelendirilen alan konteyner merkezi olarak kullanılan liman içerisinde tasarlanmasının amacının turizm kenti olan Mersinimize hizmet amaçlı değil sadece imar planları üzerinde verilmiş bir karar olduğu ve kullanıcısının turizm amaçlı gemilerin olmayacağı ve bu durumun da farklı amaçlı kullanım olanaklarına açık olduğu anlaşılmaktadır. Örnek verecek olursak Çeşme ve Antalya limanları hem kurvaziyer hem de diğer faaliyetler için kullanılan alanlar olup bu alanlardaki tasarımlarincelendiğindeimarplanlarındaöngörülenkurvaziyerlimanalanınıntemelşehircilik ilkelerineaykırıbirplankararıolduğugörülmektedir.BunoktadaMersinlimanındakurvaziyer limanının hangi amaç ve politikalar doğrultusunda kullanılacağı belli olmayışı kent güvenliği açısından önemli sorunları da beraberinde getirme olasılığıoluşmaktadır.

4.      MersinLimanınınyakınçevresindeyeralankentimizinsimgesiAtatürkParkıenönemli

kamusal yeşil alanlarından birisidir. Söz konusu Limanın genişleme kısmının Atatürk parkına paralel olarak inşa edilmek istemesi ve kent siluetini etkileyecek olabilmesi olasıdır. Çevre yönetimi açısından artan kapasite ile birlikte atık-atıksu, deniz, ses ve gürültü kirliliği oluşturacaktır. Zaman içerisinde Atatürk Parkının yeşil alan kullanımı açısından çıkartılıp limana hizmet edecek bir kara parçası haline getirilme ihtimali ile karşı karşıyayız.

5.      Mersin limanın genişlemesi projesi, kentimizi yakından ilgilendiren ve kentimizin yaklaşık 40 yıldır beklediği ve her stratejik planda yer alan Mersin Ana Konteynır Limanı projesinin yapılmasının önüne geçebilecek potansiyelde olması son derece kritik önemesahiptir.

6.      Üst ölçekli planlarda Mersin ana konteyner limanı ve mevcut liman ile birlikte bütün ulaşım bağlantı noktalarının kent merkezinden alınıp 151. Cadde üzerinde yer alan otoyol bağlantı noktasıreferansalınarakuzunvadeligelişimplanınınyapılmasımersiningeleceğinedairkritik önemesahiptir.

 

Mersin İl Koordinasyon Kurulu olarak müdahil olduğumuz bu davanın sonuna kadar takipçisi olacağımıza ve kentimizi gelecekte büyük bir ulaşım probleminin içine sokacak, kent silüetini etkileyecek, çevresel problemler ile kent sorunlarını üst noktaya çıkaracak ve söz de kurvaziyer liman ile kent turizminin önüne geçecek olan bu projeye karşı olduğumuzu, tüm yasal haklarımızıkullanacağımıza ve gerek kamu kurum ve kuruluşların gerekse yurttaşlarımızın sürece sahip çıkarak mücadele içerisinde olmasını talep ediyor ve kentimizin kaderi niteliğini taşıyan bu proje ile ilgili kaygılarımızı dile getiriyor ve projenin durdurularak geri adım atılması gerekliliğini tekrardan kamuoyuna bildiririz.

Saygılarımızla

 

28.12.2021

 

Seyfettin ATAR

Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB)

MERSİN İL KOORDİNASYON KURULU SEKRETERİ



EMO MERSİN ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKANIMIZ DOÇ. DR. ALKAN ALKAYA ENERJİ TASARRUFU HAFTASINDA ENERJİ TASARRUFU VE ENERJİNİN VERİMLİ KULLANIMI İLE İLGİLİ SUN RTV / İÇEL TV ORTAK YAYİNİNDA TUĞBA YÜRÜK İLE GÜN IŞIĞI PROGRAMINA KONUK OLDU

22.01.2024
 


Çok Okunanlar


MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN DÜZENLEDİĞİ ULUSLARARASI ÇOCUK FESTİVALİ’NDE EMO ÇOCUK KULÜBÜ STANDIMIZLA YER ALIYORUZ.

ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI MERSİN ŞUBE KURUCU BAŞKANI SN. KAMER GÜLBEYAZ VE ÖNCEKİ DÖNEM ŞUBE BAŞKANI SN. UGUR TULAY EMO MERSİN ŞUBE BAŞKANIMIZ DOÇ. DR. ALKAN ALKAYA`YA HAYIRLI OLSUN ZİYARETİNDE BULUNDU.

ELİSA PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ÇOCUK GELİŞİM MERKEZİ’NDEN SN. ZEYNEP AKÇAY EMO MERSİN ŞUBE BAŞKANIMIZ DOÇ. DR. ALKAN ALKAYA`YI ZİYARET ETTİ.

EV SAHİPLİĞİNİ ÜSTLENDİĞİMİZ NUMERİCA ART PROJECT’İN “DÜŞÜNSEL UFUKLAR” BAŞLIKLI TOPLANTI DİZİSİ 4. SUNUMU İLE DEVAM EDİYOR

KARAMAN İL TEMSİLCİLİĞİMİZE BAĞLI ÜYELERİMİZİN DÜZENLEDİĞİ İFTARDA BİR ARAYA GELDİK.

ELEKTRİK İÇ TESİSLERİ’NDE ELEKTRONİK VE ELEKTRONİK HABERLEŞME MÜHENDİSLERİNİN DE YETKİ SAHİBİ OLMASI İÇİN YÖNETMELİK TASLAĞI HAZIRLANDI

EV SAHİPLİĞİNİ ÜSTLENDİĞİMİZ NUMERİCA ART PROJECT’İN “DÜŞÜNSEL UFUKLAR” BAŞLIKLI TOPLANTI DİZİSİ 3. SUNUMU İLE DEVAM EDİYOR

BEENERJİ KURUCU ORTAKLARI DEĞERLİ MESLEKTAŞIMIZ SN. ERKAN EMSEN VE SN. BURCU SUNGUR EMO MERSİN ŞUBE BAŞKANIMIZ DOÇ. DR ALKAN ALKAYA `YA HAYIRLI OLSUN ZİYARETİNDE BULUNDU.

MERSİN ÜNİVERSİTESİ (MEÜ) MERSİN TEKNOLOJİ TRANSFER OFİSİ (MERSİN TTO) TARAFINDAN ’AR-GE PROJE PAZARI 2024’ PROJE BAŞVURUSU, 1503 PROJE PAZARLARI DESTEĞİNİ ALDI.

23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI KUTLU OLSUN.

Okunma Sayısı: 114


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.