MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

HALK SAĞLIĞINI VE ÇEVREYİ TEHDİT EDENLER HAKKINDA SUÇ DUYURUSU



 
TMMOB, bilimsel ve teknik esaslar çerçevesinde yürütülmediği için deprem bölgesinde yaşayan insanlara, bölgenin bitki örtüsüne, su kaynaklarına, tarım alanlarına ve doğal yaşamına telafisi imkansız zararlar verecek enkaz kaldırma ve depolama çalışmalarının sorumluları hakkında suç duyurusunda bulundu.
 

 

6 Şubat 2023 tarihinde gerçekleşen Kahramanmaraş Depremleri 15 milyon yurttaşımızın yaşadığı 11 ilimizde büyük bir yıkıma ve can kaybına yol açmıştır. Resmi rakamlara göre 50 binin üzerinde kişinin hayatını kaybettiği deprem ve artçı sarsıntılar sonucunda on binlerce bina yerle bir olmuş, milyonlarca kişi bulundukları şehirden göç etmek zorunda kalmıştır. Aktif bir deprem coğrafyasında bulunan ülkemizde olası depremlerin büyük kayıplara yol açmaması için alınması gereken tedbirler başta TMMOB ve bağlı odaları olmak üzere ilgili kuruluşlar ve bilim insanları tarafından defalarca dile getirilmiştir. Ne var ki tüm uyarılara rağmen gerek yapıların ve şehirlerin depreme dayanıklı hale getirilmesi, gerekse deprem sonrası arama-kurtarma ve yardım faaliyetlerinin organizasyonu konusunda siyasi iktidar ve kamu kurumları tarafından herhangi bir önlem alınmamış, gerekli girişimlerde bulunulmamıştır.

Gerekli tedbirler alınmadığı takdirde bir doğa olayının ne denli yıkıcı sonuçlar yaratabileceğini en acı biçimde deneyimledik. Yaşanan depremin büyüklüğü, ortaya çıkan felaketin boyutlarını açıklamakta yeterli ve açıklayıcı değildir. Dünyanın farklı ülkelerinde yaşanan çok daha büyük depremlerin çok daha az yıkım ve can kaybıyla sonuçlandığı bilinmektedir. Depremi bir toplumsal felakete çeviren şey, yetkililerin sorumsuzluğu ve bilimin gereklerinin yapılmamasıdır. Arama kurtarma çalışmalarında yaşanan gecikme ve koordinasyonsuzluk, depremzedelerin barınma, beslenme, hijyen gibi temel ihtiyaçlarının karşılanamaması gibi sorunlar depremin sonuçlarını daha da ağırlaştırmıştır. Bütün bunların yanı sıra depremde yıkılan binaların enkazlarının kaldırılması, hafriyatın taşınması ve molozların depolanması gibi konulardaki yanlış uygulamalar toplum sağlığı, çevre ve tarım bakımından büyük bir tehdit oluşturmaktadır.

Sürdürüldüğü haliyle enkaz kaldırma ve depolama çalışmaları Anayasa ve uluslararası sözleşmeler uyarınca güvence altına alınan yaşama hakkına, bu hakla birlikte düşünülmesi gereken sağlıklı ve dengeli bir çevrede yaşama hakkına aykırıdır. Herkesin hayatını, beden ve ruh sağlığı içinde sürdürmesini sağlamakla görevli olan devletin, yurttaşlarımızın can güvenliğini tehlikeye atan faaliyetlerde bulunması kabul edilemez.

Bunun yanı sıra inşaat yıkıntılarının uygun koşullarda, uygun yerlerde depolanmak yerine gelişigüzel biçimde koruma altındaki alanlara dökülmesi büyük bir çevresel sorundur. Anayasamıza göre devlet çevreyi korumakla görevlidir. Bu anayasal hükme aykırı davranan sorumlu kişi ve kurumlar tarafından çevrenin kasten kirletilmesi suçu işlenmiştir.

Afet ve acil durumlara ilişkin müdahale çalışmalarında görev alacak çalışma grupları ve koordinasyon birimlerine ait rolleri ve sorumlulukları tanımlamak, afet öncesi, sırası ve sonrasındaki müdahale planlamasının temel prensiplerini belirlemek amacıyla İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) tarafından hazırlanan Türkiye Afet Planı ile Hafriyat Toprağı, İnşaat ve Yıkıntı Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği`nde deprem sonrası gerçekleştirilen enkaz döküm alanlarını belirlemek, arama ve kurtarma çalışmaları bittikten sonra bina, tesisler ve çevredeki enkazın kaldırılmasını sağlamak, yıkılması gereken hasarlı binaların yıkılması, yıktırılması ve enkazın kaldırılmasını sağlamak gibi hizmetlerde Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, AFAD ve valiliklerin başkanlığında oluşturulacak kriz merkezleri sorumludur. Bu kurumlar aynı zamanda kendilerine mevzuat uyarınca verilen kamusal görevlere aykırı davranarak görevlerini kötüye kullanmışlardır. Başta Bakanlık, AFAD ve illerde kurulan kriz merkezlerinde görevli ilgili çalışanlar ile enkaz kaldırma ve depolama esnasında kamu yararına aykırı hareket eden, insan ve çevre sağlığına aykırı hareket ederek çevreyi kirleten, görevlerini kötüye kullanan bütün sorumlular hakkında eylemlerine uyan suçlar bakımından cezalandırılmaları amacıyla TMMOB tarafından suç duyurusunda bulunulmuştur.


 



TELE 1- SABAH PUSULASI

28.03.2024
 


Çok Okunanlar


DEPREMZEDEYE DEĞİL ENERJİ ŞİRKETLERİNE DESTEK

KTMMOB EMO YENİ YÖNETİM KURULU BELİRLENDİ

SİNOP NÜKLEER GÜÇ SANTRALI İNADINDAN VAZGEÇİLMELİDİR   

TELE 1- SABAH PUSULASI

EMO HASAN BALIKÇI ONUR ÖDÜLÜ’NÜN SAHİBİ MÜCELLA YAPICI OLDU

EMO, SİNOP NGS NAZIM İMAR PLANI İÇİN İPTAL DAVASI AÇACAK (BAŞKENT GAZETESİ)

GÜNEŞ VAR ETTİ, SANTRALI YOK EDECEK (BİRGÜN)

NİTELİKLİ YAĞMA (GÜNLÜK EVRENSEL)

EMO: SİNOP NGS PROJESİNDEN VAZGEÇİLMELİ (ENERJİGUNLUGU.NET)

YAPICIYA EMO`DAN ÖDÜL, TÖREN 26 NİSAN`DA (CUMHURİYET)

Okunma Sayısı: 68


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr


Diğer birimlerin iletişim bilgileri için tıklayınız

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.