MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 ANKARA ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 AFYONKARAHİSAR   ANKARA   ÇANKIRI   ERZİNCAN   ERZURUM   KASTAMONU   KAYSERİ   KIRŞEHİR   KONYA   NEVŞEHİR   SİVAS   TOKAT   YOZGAT   AKSARAY   KIRIKKALE 
 

 
HUKUKİ DESTEK
 

EMO Ankara Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 2023.4

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

KÖY HİZMETLERİ KAPATILMAMALI


YAZILI BASINDA ODAMIZ

 
Birgün Gazetesi’nin 19 Ocak 2004 tarihinde yayınlanan sayısında TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Soğancı’nın “Köy Hizmetleri kapatılmamalı” başlıklı makalesi yayınlanmıştır. Makalenin tam metnini yazımızın devamında bulabilirsiniz.
 

KÖY HİZMETLERİ KAPATILMAMALI

Mehmet SOĞANCI
TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı

Siyasi iktidar, AB'ye vurgu yaparak, aslında AB'ye üye ülkelerde uygulanan kırsal kalkınma politikalarının tümüyle karşıtı bir tasarı ile, IMF ve Dünya Bankası dayatmaları çerçevesinde Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü'nü kapatarak, merkezi idarenin görev alanına giren kamu hizmetini yerelleştirerek özelleştirme uğraşısında kararlı gözükmektedir. Bu kararlılık, medyanın Başbakan'ın yurtdışı gezisine odaklandığı bir süreçte, TBMM Danışma Kurulu'nun kararına karşın, yasama çalışmalarının yapılmadığı Salı günü, siyasi iktidar grubunun önergesiyle tasarının Genel Kurul'da görüşülmeye başlamasıyla somutlaşmıştır.
Siyasal iktidarca katılımcılık boyutunda Demokratik Kitle Örgütlerini, daha da ilginci ilgili Kamu Örgütlerini de dışlayarak hazırlanan "Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılması ve Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğünün Kaldırılması Hakkında Kanun Tasarısı", Plan ve Bütçe Komisyonu'nda alt komisyona sevk edilmiştir. Siyasi iktidara üye milletvekillerinin de eleştirileri doğrultusunda tasarı yeniden yazılmış ve Genel Kurul'da görüşülen "Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğünün Kaldırılması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı" ortaya çıkmıştır. Tasarı bu haliyle bile, yasa yapım tekniğine uygun olmayan, Anayasaya aykırı hükümler içeren bir içeriğe sahiptir.
Tasarı hakkında Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu'nda yapılan değişiklikler göz ardı edilmiştir. Alt Komisyon metninde ise, demokratik kitle örgütlerinin eleştirileri aşağıdaki şekilde sıralanmıştır:
- Tasarının kamuoyunda yeteri kadar tartışılmamış ve hazırlanırken ilgililerin görüşlerinin alınmamış olduğu, demokratik katılım noktasında çıkacak kanunun ortak aklın ürünü olması gerektiği,
- Aktarılması öngörülen hizmetlerin il özel idarelerinin mevcut yapısı ve personeliyle gereği gibi yerine getirilemeyeceği, il özel idarelerinin bu yükün altından kalkamayacağı,
- Personelin devredilmesi sonucunda çalışanların bulundukları ilde kalacağı, böylece dolaşım haklarının ellerinden alınacağı ve Anayasaya aykırı bir durumun ortaya çıkacağı, ülke düzeyinde kültür dolaşımı anlamına da gelen memur yer değiştirmelerinin böylece engelleneceği,
- Özellikle köy yollarının kar nedeniyle kapandığı bu dönemde Tasarının sıkıntılara yol açacağı, köylere götürülen diğer hizmetlerde de ciddi azalmaların yaşanacağı ve Tasarının geri çekilmesi gerektiği,
- Su kaynaklarının ve tarım arazilerinin korunmasının Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü'nün yerine getirdiği önemli görevlerden olduğu, dünyada bu konularda önemli problemlerin yaşandığı ve hassasiyetle üzerinde durulduğu, Tasarının kanunlaşması halinde çok önemli olan bu hizmetlerin aksayacağı ve merkezi yaklaşımın ortadan kalkacağı,
- Toprak ve su politikalarının ulusal ölçekli işler olduğu, yerel yönetimlerin mahalli müşterek nitelikteki hizmetleri arasında değerlendirilemeyeceği,
- Ülkemizde var olan bölgeler arası gelişmişlik farklılıklarının bu düzenlemeler ile daha da derinleşeceği,
- Demokratikleşme konusunda yerelleşmeye ihtiyaç bulunduğu ancak, bu konuda önceliğin Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü gibi kurumlardan başlatılmasının doğru olmayacağı,
- Ülkemizin, bilinçli ve ulusal düzeyde bir su politikası izlemediği takdirde çölleşme tehdidiyle karşı karşıya kalabileceği, Türkiye'nin toprak ve su zengini bir ülke olmadığı, insanlarımızın sağlıklı beslenebilmesi için bile toprak ve su kaynaklarının titizlikle korunması gerektiği,
- Verimli tarım arazilerinin sanayileşmeyle birlikte önemli ölçüde tahribata uğradığı ve bir kısmının da yok olduğu, özellikle sanayileşmiş bölgelerde, yerel yönetimlerin mevcut icraatlarının da tarım arazilerini azalttığı,
- Toprak ve su kaynakları yönetimi konusunun uzmanlık gerektiren bir alan olduğu ve konunun uzmanı olan Tarım ve Köyişleri Bakanlığı tarafından etraflıca ele alınarak uygun düzenlemelerin yapılması gerektiği,
- Toprak yönetimine ilişkin olarak bir kanun tasarısının hazırlanmakta olduğu, yapılacak düzenlemelerde bu çalışmalarla eşgüdümün sağlanması ve ortaya çıkabilecek karışıklıkların önlenmesi gerektiği,
- Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü bütçesinin yüzde 85'inin personel ödemelerine gittiği yönünde bilgiler verildiği, ancak, Kurum bütçesinin önemli bir kısmını oluşturan işçilik harcamalarının cari harcamalar içinde yer almakla birlikte yatırımların gerçekleşmesini sağlayan önemli bir unsur olduğu, bu açıdan katma değer yaratan yatırım giderleri gibi değerlendirmenin daha doğru olacağı.
YANLIŞTA ISRAR
Bu görüşlerin alt komisyon metnine geçmesi, tarihe bir not olarak düşmekle birlikte, siyasi iktidarın yanlışta ısrar etmesi kararlılığını değiştirmemiştir. Oysa; tasarının genel gerekçeleri gerçek olmayan yorumlarla doludur, yanlıdır, yanlıştır. Tasarı; "sosyal devlet" ilkesini hiçe sayarak, merkezi idare eliyle havza bazında planlanarak yürütülmesi gereken işleri "mahallî ve müşterek nitelikli" olarak niteleyerek İl Özel İdarelerine ve Büyükşehir Belediyelerine devretmekte, Anayasa'nın 44, 45 ve 166. maddeleri ile devlet tüzel kişiliğine yüklenen görevleri devlet tüzel kişiliği kapsamının dışına çıkarmakta, toprak ve su kaynaklarımızı korumasız bırakmakta, tarımsal ve kırsal altyapının geliştirilmesi gereğine aykırı bir yönelim sergilemektedir.
Tasarıda; İl Özel İdarelerinin ve Büyükşehir belediyelerinin müteahhitler aracılığıyla işleri görmesi öngörülerek; kamu hizmetlerinin gerektirdiği aslî ve sürekli görevlerin memurlar ve diğer kamu görevlileri dışında kişilerce görülmesi sağlanmaya çalışılmakta, böylece taşeronlaşma ve sendikasızlaştırma teşvik edilmektedir.
TMMOB; Kamu Yönetimi Temel Kanunu Tasarısı'nın geri dönmesi karşısında, bu tasarıyı parçalayarak yaşama geçirmeyi amaçlayan siyasal iktidardan, bu "inat tasarısı"nı geri çekmesini talep etmektedir. Yanlışta ısrar edilmesi karşısında kamuoyunu doğru bilgilendirmek için çaba göstermek zorundayız. Cumhurbaşkanının veto hakkını bu tasarıya karşı da uygulamasını talep etmek zorundayız. Tasarının yasalaşması durumunda Ana Muhalefet Partisi tarafından Anayasa Mahkemesi'ne iptal davası açılmasını istemek zorundayız. Ama her aşamada, halkın örgütlü baskı gücünü ortaya koymasını sağlamak zorundayız.
Siyasal iktidarın IMF programları doğrultusunda gerçekleştirdiği ekonomik ve sosyal hayatımızı tahrip edecek girişimleri durdurmak ve "İnsanca Yaşanabilecek Bir Türkiye İçin" Emek Platformu bileşeni olarak emek ve demokrasi güçleriyle birlikte mücadelemizi sürdüreceğimizi bu konu aracılığı ile bir kez daha kamuoyuna duyuruyoruz.



“SANAL ÇALIŞANLAR GELİYOR” RPA: ROBOTİK SÜREÇ OTOMASYONU BAŞLIKLI WEBINAR DÜZENLENDİ

21.07.2023
 


Çok Okunanlar


8. SAMSUN İNŞAAT FUARI DÜZENLENİYOR

Okunma Sayısı: 1267


Tüm Yazılı Basında Odamız

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.