MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 BURSA ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU TOPLANTILARI

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

HUKUKSAL ÇALIŞMALAR

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 BALIKESİR   BURSA   ÇANAKKALE   YALOVA 
 

 
MİSEM ONLİNE BAŞVURU
 
ELEKTRİK, ELEKTRONİK, BİLGİSAYAR VE BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ HİZMETLERİ/EN AZ UCRET TANIMLARI 2017
 
MÜHENDİSLİĞE HAZIRLIK SEMİNERLERİ
 
MİSEM DIŞI EĞİTİMLER
 
BAŞVURU FORMU
 
İŞ ARAYANLAR
 
ENERJİ ÖZELLEŞTİRİLEMEZ
 

EMO Bursa Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 118

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

DEVRİM’DEN ARIBA’YA, TİMSAH’A


YAZILI BASINDA ODAMIZ


 
Yönetim Kurulu Başkanımız Erdal AKTUĞ'un 30.07.2006 tarihli Kent Gazetesi Köşe Yazısı
 

Yönetim Kurulu Başkanımız Erdal AKTUĞ'un Köşe Yazısı (Kent Gazetesi_30.07.2006)

1961 yılının Türkiye’sinin Ulaştırma Bakanlığı, 16 Haziran’da TCCD’ye bir binek arabanın geliştirilmesi için bir yazı yazar. Yazının gereği olarak seçilen inançlı ve bilgili 23 mühendis 129 günlük bir serüvene başlar. Ömrü topu topu birgün olacak Türkiye’nin ilk yerli otomobilini yaratırlar. Adı Devrim.

 

Tamamen yerli olarak, 129 günde, 23 inançlı mühendisin yarattığı, adına uygun mucizenin ömrü neden birgün sürer? Cevabını, geçen sene Şube bültenimizde yayınladığımız Aydın Engin’in Adı Devrim yazısından aktaralım: “Devrim’in şansı yoktu. Dönemin Ulaştırma Bakanı Orhan Mersinli’ye görücüye çıktığında emme manifoldu kapakçığının kapatılması unutulmamış olsaydı; Ankara’da Cemal (Gürsel) Paşa’ya sunulmaya götürülürken deposuna benzin doldurulsaydı; TBMM önüne giderken ‘Yolda Shell’e uğrar benzin alırız’ denip benzin istasyonuna giriş, çok kalabalık araç konvoyu ve aceleci polis eskortları tarafından engellenmeseydi; Devrimi yapan mühendisler, Ankara programını bilseler ve ‘Nasıl olsa yalnızca gösterilecek’ diyerek henüz denenmemiş ‘siyah’ Devrimi Ankara’ya götürmeselerdi; Cemal Paşa’nın canı o anda ‘sarı’ Devrim yerine ‘siyah’ Devrim’e binmek istemeseydi... Bütün bunlar olsaydı belki de bugünlerde ülkemizin yolları Devrim’lerle dolup taşacaktı. Belki şu günlerde Devrimler de önce işçi çıkaracak, sonra KDV’si düşürülünce yok satacaktı. Ama Devrim’in şansı yoktu!..”. Aydın Engin’in, Olcay Akdeniz’in bu değerlendirmesine yaptığı yorum aslında arkadaki gerçekliği daha açık ediyordu: “Devrim’in 1961 Türkiye’sinde bir şansı olabilir miydi? Galiba hayır!”

2006 yılının Türkiye’sinin İstanbul Park’ında, 22 Temmuz’da, bu yıl ikincisi düzenlenen “TUBİTAK Formula G Güneş Arabaları Yarışması”nın finali yapıldı. İTÜ’nün ARIBA’sı, YTÜ’nün Yıldızı, Uludağ’ın TİMSAH’ı derken toplam 28 üniversiteden 36 güneş arabası pistte arka arka sıralandı. Yarışmanın birincisi İTÜ’nün arısının arabası ARIBA. Uludağ Üniversitesi’nin, Bursa’nın TİMSAH’ı ise 36 arabanın içinde 5. oldu. Bursa grubu olarak az da olsak yarışmada seyirci desteğini Bursa’nın adına yakışır şekilde verdiğimize inanıyorum.  

Uludağ Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Elektronik Mühendisliği Bölümü öğrencileri ve Makina Mühendisliği Bölümü öğrencileri Güneş enerjisi ile çalışan araç tasarlayıp üretmek ve TÜBİTAK Formula G–2006 yarışına katılmak amacıyla Uludağ Üniversitesi Güneş Arabası Projesi (ULUGAR) çalışma gurubu oluşturdular. ULUGAR çalışma grubunda, Elektronik tasarımında; Ahmet Onur GÜR, Berat Güvenç GENÇ, Onur YILDIRIM, Ömer Faruk AŞÇI, Mümin AKTAŞ’ın, Mekanik tasarımınıda; Ercan MASTAR, Fırat ARAS, Gökhan AYTEKİN, Görkem Buğra BALABAN, Uluç ÜSTÜNDAĞ’ın Çiziminde; İsmail SAÇAR Danışmanlığında; Prof. Dr. Sedat ÜLKÜ, Prof. Dr. Ferruh ÖZTÜRK, Prof. Dr. Muhsin KILIÇ, Prof. Dr. Abdulvahap YİĞİT, Yr. Doç. Dr. Akın B. ETEMOĞLU, Yr. Doç. Dr. Halil YEŞİLÇİMEN, Öğr. Gör. Dr. Sevim KURTULDU, Arş. Gör. İbrahim ATMACA, Öğr. Gör. Dr. Ümit ÜNVER, Mak. Müh. Sabahattin ŞAHİN yer aldı.

Şubemiz, hem alternatif enerji kaynaklarının her alanda kullanıma açık olduğunun gösterilmesi, hemde üniversite  sanayi  oda üçgenini kurmakta fayda sağlayacağını düşündüğü   ULUGAR projesinin gerçekleştirilmesi için teknik ve ekonomik anlamda destek sağladı. Coşkunöz, Bosch, Beyçelik, Kamil Koç, Vemus, Nosab, EMO Bursa şubesi ve MMO Bursa şubesi’nin  sponsorluğunda gerçekleşen projede, Yönetim Kurulu Üyelerimiz Mustafa Dayanıklı ve Remzi Çınar’da teknik destek sağlayarak projenin gerçekleşmesinde büyük katkıda bulundular. Destek veren herkese teşekkürler.

Bu yarışmayla, dünyada da henüz deneme aşamasında olan bir temiz enerji teknolojisini kitlelere tanıtmak ve ülkemizin gençlerine bilgiyi ürüne dönüştürmek alışkanlığı kazandırmak amaçlanıyor. Oda (EMO&MMO) – Sanayi – Üniversite işbirliği ile Bursa’da gerçekleştirilen ilk proje Güneş arabası TİMSAH’la, mühendisi, öğrencisi, bilim insanı, sanayicisi ve işçisiyle, aynı bir zamanların Devrim otomobili gibi geleceğin teknolojisini getirmenin adımı atılıyor. Devrim’in 1961 yılının Türkiye’sinde şansı yoktu, Timsah’ın 2006 yılı Türkiye’sinde şansı var mı bilmiyoruz. Lakin bildiğimiz bu şansı yaratmak için inançlı insanların çabasının yanında, bu otomobillerle geleceğimizi etkileyecek yeni ve yenilenebilir kaynaklara yol açmak için, kentimiz otomotiv devlerinin maddi ve manevi desteği ile siyasi iradenin de uygun ada ve çabaya sahip olması gerektiğidir. 2007 yılında diğer yenilenebilir kaynak olan Hidrojen ile çalışan araba projelerini göreceğimiz  yarışmada görüşmek üzere.


Çok Okunanlar


EMO BURSA ŞUBESİ 19. DÖNEM ÇALIŞMA PROGRAMI

BURSA TİCARET VE SANAYİ ODASI YÖNETİM KURULU VE İNŞAAT KOMİTESİ ÜYELERİ ŞUBEMİZİ ZİYARET ETMİŞLERDİR

EMO GENÇ STAJ BAŞVURULARI BAŞLADI

ÇEVRİM İÇİ TEKNİK SEMİNER: PCB TASARIMINDA EMC OPTİMİZASYONU, SİMÜLASYON TEMELLİ YAKLAŞIMLAR VE TASARIM ÖNERİLERİ SEMİNERİ DÜZENLENDİ

SOLAREX 2024 ULUSLARARASI İSTANBUL GÜNEŞ ENERJİSİ VE TEKNOLOJİLERİ FUARINA TEKNİK GEZİ DÜZENLENDİ

BURSA OSMAN ŞEVKİ ULUDAĞ ANADOLU LİSESİ` NDE MESLEK TANITIMI

Okunma Sayısı: 3519


Tüm Yazılı Basında Odamız

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.