MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 ANTALYA ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 ANTALYA   BURDUR   ISPARTA 
 

 
FORMLAR
 
ÖLÇÜM BASVURU DİLEKCESİ
 
ÜYELİK
 
SMM
 
TEMSİLCİLİKLER
 
İŞ VE ELEMAN ARAYANLAR
 

EMO Antalya Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 24

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

YAŞANAN ÜZÜCÜ ASANSÖR KAZASI İLE İLGİLİ BASIN AÇIKLAMASI YAPILDI



 
01.10.2010 tarihinde Cumhuriyet Mahallesi Tonguç Caddesi üzerinde bulunan bir apartmanda yaşanan üzücü asansör kazasına ilişkin Şube Yönetim Kurulu Başkanı İlhan METİN bir basın açıklamasında bulundu.Basın açıklamasının tam metnine yazımızın devamından ulaşabilirsiniz.
 

ASANSÖR KAZALARINA ENGEL OLALIM

Cumhuriyet Mahallesi, Tonguç Caddesi üzerinde bulunan bir apartmanda geçen hafta üzücü  bir asansör kazası yaşanmıştır. Bu tür kazalara alınabilecek tedbirlerle ve uyarılarla engel olabiliriz.

Teknolojinin, ihtiyaçların hızla geliştiği günümüzde; iş merkezleri, oteller ve çok katlı konutlarda asansörler zamana yenik düşmektedir. Eski asansörler hem can ve mal güvenliği açısından hem de yaratacağı yeni ekonomik boyut yönünden bir an evvel Sanayi Bakanlığı‘nın gündemine oturmalıdır.

2000‘li yılların başında otomotiv sektörünün özellikle 2001 krizinden sonra girdiği bunalımı atlatabilmesi için Türkiye‘de hurda araç indirimi gündeme getirildi ve satışlar bir anda hareketlendirildi. Eski otomobiller otomotiv sektörünün içinde bulunduğu krizden çıkışta önemli rol oynadı.Benzer çalışmalar asansör sektöründe yapılabilinir mi?

Bir asansörün ortalama ömrü, uzmanlar tarafından periyodik bakımlarının yapılması koşulu ile yaklaşık 25 yıl olarak gösteriliyor.

Ülkemizde şu an yaklaşık 250 bin civarında asansör olduğu tahmin ediliyor. Bu asansörlerin %65‘lik bölümü yürürlükteki standart ve yönetmeliklerin belirlediği kriterlere uygun değil.

Eski asansörlere yönelik yapılacak iyileştirme çalışmalarının çerçevesini Sanayi Bakanlığı‘ndan bir an evvel gerçekleştirmesi beklenmektedir. TS EN 81-80 "Yapım ve Montaj için Güvenlik Kuralları: Yolcu ve Yük Asansörleri için Özel Uygulamalar-Bölüm 80: Mevcut Yolcu ve Yük Asansörlerinin Güvenliğini Geliştirme" Türk Standardı Tasarısına ilişkin olarak eski asansörlerin durumuyla ilgili konunun sektörün her kesimince çok iyi irdelenmesi gerekmektedir.

Konu hakkında Avrupa‘daki uygulamaların artı ve eksi yönlerinin de titizlikle incelenmesi gerektiğini ve kullanıcılar dahil her kesimin üzerinde mutabık kaldığı bir yöntem uygulanmalıdır.

Mevcut asansörler ve EN 81-80 Standardı


Bilindiği üzere, Avrupa Birliği Komisyonu‘nun 95/16/EC Asansörler Direktifi, yeni asansörlerin yeterli güvenlik şartlarını taşımasını sağlamaktadır. Direktife uygun asansörlerin 1998 yılından bu yana yani 12 yıldır piyasaya arz edildiğini düşünsek bile, bu oran bugün en iyimser tahminle %25 civarındadır. ‘‘Mevcut Yolcu ve Yük Asansörlerinin Güvenliğini Geliştirme‘‘ yani ‘‘SNEL‘‘ hayata geçirilemediği ve yeni asansör üretimi sabit hızla devam ettiği varsayımından hareket edersek, bu oran 10 yıl sonra %40; 20 yıl sonra %55‘e erişebilecektir. Emniyetli asansörlerin bu oranda varoluşunun, kabul edilebilir bir durum olduğu söylenemez. 2030 yılında,  kullanmak zorunda olduğunuz bir asansörün % 55 ihtimalle güncel emniyet şartlarına sahip olmadığını bilmek, olacak şey değildir.

Standartta sözü edilen yetmiş dört risk‘in ülkemiz koşulları ve öncelikleri uyarınca sıralanması ve bu risklerin tamamen ortadan kaldırılması için bir süre konulması yapılacak ilk iştir. Bundan sonra parlamentodan ilgili yasanın geçirilmesi ve bu yasa çıktıktan sonra da Sanayi ve Ticaret Bakanlığı‘nın diğer ilgili grupları - Bayındırlık Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı (Belediyeler), Odalar ve Dernekler gibi - organize ederek programın uygulanmasını, planlamasını yapması gerekir.

Diyelim ki yukarda saydığımız tüm adımlar atıldı ve işlere başlama zamanı geldi; ülkemizdeki iki yüz elli bin civarındaki mevcut asansörün en az yüz elli bininin modernize edilmesi gerekecektir. Asansör sanayimiz bu ekstra yükü "layığı ile" kaldırabilecek durumda mıdır? Konut, iş yeri sahipleri bu rakamları ödeyebilecekler midir? Bankalarımız makul kredi olanakları sunabilecekler mi? Yetkili kuruluşlar bu aktiviteleri kontrol edip denetleyebilecekler mi?

Gördüğünüz gibi ortada cevapsız bir çok soru, kesin olmayan tutumlar ve ciddi şüpheler bulunmaktadır. Fakat her şeye rağmen bir yerden başlamak ve sebatla ve emin olarak ilerlememiz gerekmektedir. Mevcut asansörlerin güvenliğinin geliştirilmesinde mühendislik uygulamaları önemli rol oynamaktadır.

Asansörlerin emniyet şartlarının geliştirilmesi, ancak SNEL normunun zorunlu olmasına bağlıdır. Bu standart her biri bir risk değerlendirmesiyle analiz edilmiş bulunan çeşitli farklı tehlikeleri ve tehlike durumlarını sınıflandırmaktadır. Bütün mevcut yolcu ve yük asansörlerinin emniyetini günümüzün emniyet düzeyine adım adım, kademeli ve selektif bir şekilde yükseltmek amacına yönelik düzeltici eylemler önermeyi amaçlamaktadır. SNEL; 74 tehlikeye işaret etmiştir. Standartta tanımlanan 74 adet tehlikeler / tehlikeli durumlardan birkaç tanesi aşağıdadır.


Kapısız kabin, Kabinde aşırı yük kontrolü, Emniyetli olamayan kat kapısı kilit cihazları, Olmayan veya yetersiz kabin eteği, Elektrikli asansörlerde emniyet freni ve hız regülatörü olmaması veya yetersizliği, Olmayan veya yetersiz regülatör halatı gergi sistemi, limit şalterlerinin olmaması  veya yetersizliği, Tamponların olmayışı ve yetersizliği, Kapıda uygun olmayan cam, Kabin içinde yetersiz aydınlatma, Kırılma valfi olmayışı, Kat kapısı ile kabin kapısı arasında aşırı mesafe olması, alarm cihazı olmayışı veya yetersizliği, Anma yüküne göre büyük kabin, Acil kurtarma sisteminin olmaması, Makine veya makara dairesinde yetersiz aydınlatma, Özel bir anahtar olmadan kat kapısının açılabilmesi, Kötü hassas duruşa ve seviyelemeye neden olan tahrik sistemi, Unutulan ikaz, işaretleme ve kullanma talimatları.

Bir başka faktör de, her zaman ortak mal olan asansörlere, kişisel mallar kadar önem verilmemesidir. Yaklaşımlar ve olaylar, insanların ortak mallarla kıvanç duyma düzeyine gelemediklerini gösteriyor. Pek çok kişi için, otomobili, cep telefonu, evindeki elektrikli cihazı,kliması, yaşadığı apartmanın asansöründen çok daha önemlidir. Otomobilinin periyodik bakımına 600-800 TL verirken hiç rahatsızlık duymayan kişi, asansör bakımı faturasından kendi payına düşen 20-40 TL‘yi ödememek için her yolu denemektedir.

Geçtiğimiz aylarda ilimizde, mevcut asansörlerin denetlenmesine yönelik  Muratpaşa Belediyesi,Makine Mühendisleri Odası Antalya Şubesi ve Elektrik Mühendisleri Odası Antalya Şubesi  birlikte Asansör Denetim Merkezini (ADM) kurulmuşlar ve Asansör denetimlerine başlamışlardır. Profesyonel denetçi ekipler tarafından 01 Temmuz 2010 tarihinden  bugüne kadar 85 adet yönetici Asansör Denetim Merkezine Başvuru yapmış olup 85 adet asansör denetlenmiştir.Bunlardan  25 adeti yeşil ( İnsan can ve mal sağlığı açısından güvenli),32 adeti mavi (eksik ve hataların ivedilikle giderilmelidir), 28 adeti kırmızı( eksik ve hataların giderilinceye kadar kullanılması sakıncalıdır) etiket işaretlemesi yapılmıştır. Bizleri KIRMIZI etiket alan asansörlerin hala kapatılmaması üzmektedir. Bu tür asansörlerin eksikliklerinin giderilinceye kadar kullanılmaması gerekmektedir.

Apartman, site yöneticilerini uyarıyoruz, asansör kazalarının önüne geçmek, can ve mal kayıplarına zemin hazırlamamak için, asansörlerinizin koruyucu bakımlarını ihmal etmeyiniz. Ve Asansör Denetim Merkezine başvurarak asansörlerinizin denetimini yaptırınız.

Asansör Kontrolleri bir prosedür değil, can ve mal güvenliğimiz açısından bir gerekliliktir.

  

 

                                               TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası

Antalya Şubesi Yönetim Kurulu a.

Şube Yön.Kur.Bşk. İlhan METİN

  



TMMOB BAŞKANI EMİN KORAMAZ`IN ÜYELERİMİZE SESLENİŞİ

11.05.2020
 


Çok Okunanlar


ÇANAKKALE ZAFERİMİZ KUTLU OLSUN!

EMO ANTALYA ŞUBESİ KADIN ÜYELERİ KAHVALTIDA BİR ARAYA GELDİ

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ`NDE EMO-GENÇ TANITIMI YAPILDI

KOMPANZASYON, HARMONİK SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SEMİNERİNİN İKİNCİSİ DÜZENLENDİ

RUNTALYA 2024`TE GENÇLERİN EĞİTİMİ İÇİN KOŞTUK

SOSYAL ETKİNLİKLER VE GENÇLİK KOMİSYONUMUZ TOPLANDI

8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ KUTLU OLSUN!

ELEKTRİK TESİSLERİNDE TOPRAKLAMALAR EĞİTİMİ DÜZENLENDİ

TMMOB ANTALYA İKK TOPLANTISI YAPILDI

BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ KOMİSYONUMUZ TOPLANDI

Okunma Sayısı: 1303


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.