MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

ÖZELLEŞTİRME ISRARI KAMU ZARARI DOĞURACAK


BASIN AÇIKLAMASI


 
Elektrik Mühendisleri Odası (EMO) Yönetim Kurulu bugün (9 Ağustos 2012) bir basın açıklaması yaparak daha önce başarısız olan Boğaziçi, Gediz ve Akdeniz elektrik dağıtım bölgelerinin özelleştirme ihalelerinin yeninde yapılmak istenmesine tepki gösterdi. AKP İktidarı`nın dağıtım özelleştirmelerini “yazı da gelse tura da gelse” gerçekleştirmek istediğine dikkat çekilen açıklamada, ortaya çıkması muhtemel kamu zararının bile görmezden gelindiği vurgulandı. Özleştirmelerden vazgeçilmesinin ve yeniden kamusal anlayışa dönülmesinin istendiği basın açıklamasının tam metnine yazımızın devamından ulaşabilirsiniz.
 

  ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI BASIN AÇIKLAMASI

Gediz, Boğaziçi ve Akdeniz İhalelerini de Takip Edeceğiz...

ÖZELLEŞTİRME ISRARI KAMU ZARARI DOĞURACAK

Elektrik dağıtım bölgelerine ilişkin Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) tarafından sürdürülen özelleştirme çalışmaları, Gediz, Boğaziçi ve Akdeniz elektrik dağıtım şirketleri için yeni ihale ilanlarının yayımlanması ile devam ettirilmeye çalışılıyor.

Blok satış yöntemi ile hisselerinin tamamının özelleştirilmesi düşünülen Akdeniz Elektrik Dağıtım A.Ş. (EDAŞ), Antalya, Burdur ve Isparta illerine, Gediz EDAŞ, İzmir ve Manisa illerinde görev yaparken, Boğaziçi EDAŞ ise İstanbul ili Avrupa Yakası‘nın elektrik dağıtım hizmetlerini yürütüyor.

Boğaziçi ve Gediz elektrik dağıtım bölgelerinin önceki özelleştirme ihalesi Ağustos 2010‘da, Akdeniz elektrik dağıtım bölgesi ise Aralık 2010‘da gerçekleştirilmişti. Boğaziçi EDAŞ için verilen teklifler 2 milyar 990 milyon dolar ile 2 milyar 496 milyon dolar arasında, Gediz EDAŞ için 1 milyar 920 milyon dolar ile 1 milyar 800 milyon dolar arasında, Akdeniz EDAŞ için 1 milyar 165 milyon dolar ile 1 milyar 100 milyon dolar arasında gerçekleşmiştir.

Akdeniz, Gediz ve Boğaziçi elektrik dağıtım şirketleri için düzenlenen ihalelere teklif veren şirketler sırası ile teminatlarından da vazgeçerek ödeme yapmamaları nedeni ile ihaleler iptal edilmek zorunda kalınmıştır. İptal kararları öncesinde şirketlere ek süreler verilmiş, ek teminatlar istenmiş ancak süre uzatımı için ön koşul olan ek teminatlar bile yatırılmamıştır.

Yeni Bedeller Merak Konusu

Geçmişte ihalesine çıkılan üç dağıtım bölgesi için teklif veren firmaların hangi gerekçelerle teklif verdikleri bölgeleri almaktan vazgeçtikleri bilinmemektedir. Ancak kamuoyuna yansıyan ifadelere bakıldığında teklif edilen bedellerin çok abartılı olduğu izlenimi yaratılmaya çalışılmaktadır. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Sayın Taner Yıldız bile bu etki altında olsa gerek yaptığı bir açıklamada firmalara seslenerek "arkasında duracağınız teklifler verin" diyor. Yeni ihalelerde ortaya çıkacak bedellerin ilk ihalelerdekinin altında olması halinde oluşacak kamuoyu baskısı böylelikle bir ölçüde hafifletilecek ve bir anlamda idare adına karar verecek bürokratların elleri güçlendirilmiş olacaktır. Anlaşılan AKP İktidarı dağıtım özelleştirmelerini "yazı da gelse tura da gelse" gerçekleştirmek istemekte ve muhtemelen ortaya çıkacak kamu zararını bile görmezden gelmektedir.

Vangölü ve Dicle‘de Neler Oluyor?

Öte yandan Vangölü Elektrik Dağıtım A.Ş ve Dicle Elektrik Dağıtım A.Ş için yapılan ihalelerde de teklif edilen bedelleri ödenmemiştir. Bu ihaleler için aradan geçen bunca zaman içerisinde iptal kararı da verilmemiştir. Bu iki bölgede diğerlerinin aksine yükümlülüklerini yerine getirmeyen teklif sahipleri elenmemiş, teminatları yakılmamıştır. Bu bölgeler için teklif verenlerin ayrıcalığı mı vardır ki, bu bölgeler şirketlerin uhdesinde tutulmaya devam edilmektedir.

2009 yılı başında yapılan devir işlemlerinden günümüze yaklaşık 3,5 yıl geçmiştir. Bu süre içerisinde özelleştirmenin hedefleri olarak ortaya konan, kayıp kaçak oranları mı düşürülmüştür, yoksa dağıtım varlıkları verimli işletilerek maliyetler mi düşürülmüştür? Ne yazık bu sorulara olumlu yanıt vermek mümkün değildir. Tam tersine yatırımların maliyetleri, finansman giderleri ile birlikte faturalara yansıtılarak, halktan tahsil edilmektedir. Bedelini Hazine Müsteşarlığı‘nın karşıladığı sokak aydınlatması konusunda dağıtım şirketlerine davalar açılmış, şirket kasalarında milyonlar unutularak kamu kaynakları özel şirketlere hediye edilmiştir. Şirketlerin personel maliyetlerini azaltmak için tercih ettiği taşeronlaştırma uygulaması, çalışanlar açısından iş güvencesini ortadan kaldırdığı gibi iş kazalarını ve yurttaşlarımızın uğradığı kazaları artırmış ve genel olarak hizmet kalitesinin de düşmesine neden olmuştur. Özelleştirme çalışmaları ile yaratılan ortam nedeni ile yaşanan elektrik kesintileri ve arızaları hayatı olumsuz etkilemeye başlamıştır. Tarımsal sulama sistemlerinin kesinti ve arızalardan etkilenmesi çiftçinin mahsulünün kurumasına neden olduğu gibi yurttaşların mutfak masrafının artmasına neden olmaktadır.

Özelleştirme Değil Kamulaştırma

Özelleştirme ve piyasalaştırma politikalarının, su gibi, gıda gibi en temel ihtiyaçlarımızdan biri olan elektrik enerjisini sermaye birikim aracı olarak kullanılmasına ve dolayısıyla pahalılaşmaya neden olduğu gerçeğine rağmen, yeni sorunlara yol açacak şekilde özelleştirmelerde ısrar edilmesi ancak ideolojik körlük ile açıklanabilir.

Elektrik enerjisinin kesintisiz, kaliteli ve kolay erişilebilir bir şekilde yurttaşlara sunulması, bu hizmetlerin kamu hizmeti anlayışı ile yürütülmesi ve özel sektöre gelir aktaracak anlayıştan arındırılması gerekmektedir. Temel ihtiyaçlarımızdan biri olan elektrik enerjisinin kamu güvencesi ile sunulması, sektörde çalışanlara güvenli ve örgütlü bir çalışma ortamının sağlanması esas alınarak özelleştirme değil, pek çok ülkede gerçekleştirildiği gibi yeniden kamusal anlayışa dönülmesi gerekmektedir. 

Elektrik Mühendisleri Odası olarak bu ihaleleri de yakından takip edeceğimizi duyuruyor ve kamuoyunu özelleştirmeler konusunda duyarlı olmaya çağırıyoruz.

ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI
43. DÖNEM YÖNETİM KURULU
9 Ağustos 2012

 



TELE 1- SABAH PUSULASI

28.03.2024
 


Çok Okunanlar


ANKARA ŞUBE GENEL KURULU YAPILDI

EMO 49. OLAĞAN GENEL KURULU HAZİRUN LİSTESİ ASKIYA ÇIKIYOR

FUKUSHİMA FELAKETİNDEN DERS ALMALI VE NÜKLEER GÜÇ SANTRALI GİRİŞİMLERİNİ SONLANDIRMALIYIZ!

ÇEVRİMİÇİ SEMİNER: ENDÜSTRİYEL UYGULAMALARDA ZAMAN VE SENKRONİZASYON

EMO HASAN BALIKÇI ONUR ÖDÜLÜ’NÜN SAHİBİ MÜCELLA YAPICI OLDU

EMO HÜKÜMETİ NÜKLEER SANTRAL İLE İLGİLİ UYARDI: SONLANDIRIN! (TRAKYA DEMOKRAT)

EMO: FUKUSHİMA NÜKLEER FELAKETİNDEN DERS ALINMALI! (ENERJİEKONOMİSİ.COM)

EMO’DAN FUKUSHİMA’NIN YILDÖNÜMÜNDE ‘AKKUYU’ UYARISI (BASKENTGAZETE.COM.TR)

TELE 1- SABAH PUSULASI

GÜNEŞ VAR ETTİ, SANTRALI YOK EDECEK (BİRGÜN)

Okunma Sayısı: 2936


Tüm Basın Açıklamaları

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr


Diğer birimlerin iletişim bilgileri için tıklayınız

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.