MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

ODAMIZ SİYASİ TERCİHLERE TERK EDİLEMEZ



 
Son dönemde özellikle siyasi yönelimleri ve iktidar ilişkileri açıkça belli olan bir grup tarafından meslek odalarını ve yöneticilerini karalayıcı ifadeler kullanarak devlet gücünü tehdit unsuruna dönüştürmeye çalışılmaktadır. Ancak bilinmelidir ki Meslek Odaları da kamu idari yapısı içinde yer alan ve tüm iş ve işlemleri yargı denetimine açık yapılardır. Nitekim bir çok idari işlem dava konusu edilmekte ve yargı kararları titizlikle uygulanmaktadır.
 

Değerli Meslektaşlarımız,

Odamız lehine sonuçlanan yargı kararlarından da anlaşılacağı gibi 3194 sayılı İmar Yasası`nın 8/ı maddesindeki düzenlemenin, Odamız mesleki denetim uygulamalarıyla herhangi bir ilgisi bulunmamaktadır. Odamıza İmar Yasası çerçevesinde herhangi bir görev ve yetki verilmemiştir. Dolayısıyla üyelerimizin hazırlamış oldukları elektrik projelerini İmar Yasası`nda belirlenen ilgili idarelere sunmaları aşamasında Odamızın onay ya da vizeye tabi tutması da söz konusu değildir.

 

 

Mesleki denetim uygulaması Odamızın üyelerini gözetim ve denetim göreviyle ilgili olup, kaynağını Anayasa`nın 135. Maddesi ile 6235 sayılı TMMOB yasasından almaktadır.

 

İktidar ilişkilerini kullanan bu grubun beyanları konuyu çarpıtıcı nitelikte olup, Odamızı bir suç örgütü gibi göstermektedir. Bu nedenle Oda Yönetim Kurulumuz bu tür kişi ve kurumlar hakkında Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunma kararı almıştır. 

 

Kamu kurumu niteliğinde bir meslek kuruluşu olan Odamızın mesleki denetim uygulaması yasal bir yükümlülük olup, bu yükümlülüğün yerine getirilmesinde engelleyici davranışta bulunmak da ayrıca suç teşkil etmektedir.

 

Yargı kararları ile ilgili detaylı bilgiler aşağıda bulunmaktadır. İktidar destekli bu grubun çarpıtıcı ve tehdit içeren söylemlerine karşı hukuku üstün kılacak çalışmalarımız ve eylemlerimiz artarak devam edecektir.

 

Ayrıca bu grubun tehdit söylemlerini bırakıp Serbest Müşavir Mühendislik Hizmetlerini bitirecek ve serbest çalışanları yapı denetim şirketlerinin ücretli çalışanları haline getirecek ve ülkemiz topraklarının talan ve yağmasını hızlandıracak torba yasa tasarısına karşı da aynı ilgi ve alaka ile yaklaşmasını beklediğimizi ifade etmek isteriz.

 

Bilgilerinize sunarız.

 

 

Mesleki Denetim ile ilgili Yargı Kararları

 

Odamızda projelerin vizelenmesi/onaylanması şeklinde bir işlem yapılmamaktadır. Odamızın tabi olduğu mevzuat çerçevesinde, serbest mühendislik faaliyeti yürüten üyelerimize yönelik mesleki denetim uygulaması vardır ve bu mesleki denetim karşılığında bir bedel alınmaktadır.

  

Mesleki denetime ilişkin Odamız yönetmelik hükümlerinin iptali istemiyle Danıştay`da açılmış olan davalara ilişkin bilgiler şu şekildedir:

 

1.      9.12.2010 tarih ve 27780 sayılı Resmi Gazete`de yayımlanan Elektrik Mühendisleri Odası En Az Ücret ve Mesleki Denetim Uygulama Esasları Yönetmeliği`nin 1. Maddesindeki "..mesleki denetim, kapasite ve yeterlilik açısından değerlendirilmelerine" ibaresi, 2. Maddesinin "…mesleki etkinliklerinin denetim kurallarını…" ibaresi, 3. Maddesi, 4. Maddesinin (j) ve (p) bentleri, 6. Maddesindeki "bu hizmetler bu tarifedeki ücretlerin altında olamaz" ibaresi, 7. Maddesinin (a) bendindeki "…mühendislik hizmetini odanın denetimine sunmak zorundadır" ibaresi, aynı maddenin (b) bendi, (c) bendindeki "odaya bilgi sunmak zorundadır" ibaresi, 9. Maddesinin başlangıcındaki "…denetiminde…" ibaresi, (b) bendinin "… hizmetlerin ve büroların denetlenmesi.." ibaresi, 10. Maddesi ve 11. Maddesindeki "mesleki denetim işlemlerinde.." ibaresinin iptali ve yürütülmesinin durdurulmasıyla istemiyle Odamız üyesi Hüsamettin Tanatar tarafından açılan dava, Danıştay 8. Dairesi`nin 2011/880 E. Sayılı dosyası ile görülmektedir. Davada 01.07.2011 tarihli kararla YD istemi reddedilmiş, yapılan itiraz da Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu`nun 2011/733 YD İtiraz nolu ve 29.03.2012 tarihli kararıyla reddedilmiştir.

2.      TMMOB Ana Yönetmeliği`nin 50. Maddesinin, TMMOB Disiplin Yönetmeliği`nin 8/c maddesinin, TMMOB Serbest Mühendislik ve Mimarlık Hizmetleri Asgari Ücret Yönetmeliğinin 04.06 ve 11. Maddelerinin, TMMOB Serbest Mühendislik ve Mimarlık Hizmetleri ve Asgari Ücret-Asgari Çizim ve Düzenleme Esasları Yönetmeliğinin 4/k maddesinin, EMO Ana Yönetmeliğinin 99/b maddesi ile EMO Serbest Müşavir Mühendislik Hizmetleri Yönetmeliği`nin 12. Maddesinin iptali ve yürütülmesinin durdurulması istemiyle Odamız üyesi Hüsamettin Tanatar tarafından açılan dava Danıştay 8. Dairesi`nin 2012/2187 E. Nolu dosyası ile görülmektedir. Davada 11.06.2012 tarihli kararla YD istemi reddedilmiştir. Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu`nun 2012/638 YD İtiraz nolu ve 07.02.2013 tarihli kararıyla yapılan itiraz da reddedilmiştir.

3.      01.07.2012 tarih ve 28340 sayılı Resmi Gazete`de yayımlanan Elektrik Mühendisleri Odası Yapı Elektronik Sistemleri ve Tesisatlarına Ait Mühendislik Hizmetleri Yönetmeliği`nin 1. Maddesindeki "proje" ve "hizmetlerin denetlenmesine..", 3. Maddesinin (k) bendindeki "Not durum belgesi inceleme komisyonu tarafından not durum belgesi incelenerek Oda Yönetim Kurulu tarafından yetkilendirilen", 3. Maddesinin (l) bendindeki "Oda tarafından yetkilendirilen mühendisler" ibareleri ile 4. Maddesinin (ç) ve (h) bendinin ve 7. Maddesinin iptali ve yürütülmesinin durdurulması istemiyle Odamız üyesi Hüsamettin Tanatar tarafından açılan dava Danıştay 8. Dairesi`nin 2012/7650 E. Nolu dosyası ile görülmektedir. Davada 17.05.2013 tarihli kararla YD istemi reddedilmiş, yapılan itiraz da Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu`nun 2013/642 YD İtiraz nolu ve 12.12.2013 tarihli kararıyla reddedilmiştir.

4.      Odamız Yönetim Kurulu`nun 29.11.2013 tarih ve 43/56 sayılı oturumunda aldığı, 2014 yılı için uygulanacak en az ücret, belge ve mesleki denetim bedellerinin belirlenmesine yönelik kararlar ile EMO Ana Yönetmeliği`nin 34. Maddesinin (ı) bendinde yer alan "mesleki hizmetlerin karşılığı olan asgari ücretleri saptamak ve uygulanmasını sağlamak" ibaresi ve EMO Mali İşler Yönetmeliği`nin 8. Maddesinin IV. bölümünün (SMM Hizmet Gelirleri) iptali ve yürütülmesinin durdurulması istemiyle açılan dava Danıştay 8. Dairesi`nin 2014/745 E. Nolu dosyası ile görülmektedir. Davada 04.07.2014 tarihli kararla YD istemi reddedilmiştir.

5.      09.12.2010 tarih ve 27780 sayılı Resmi Gazete`de yayımlanan Elektrik Mühendisleri Odası En Az Ücret ve Mesleki Denetim Uygulama Esasları Yönetmeliği`nin 4/j,p; 7(1)a,b; 9(1)a,b ve 10. Maddeleri ile 18.03.2004 tarih ve 25406 sayılı Resmi Gazete`de yayımlanan EMO Serbest Müşavir Mühendislik Hizmetleri Yönetmeliği`nin 8. Ve 12/g maddelerinin iptali ve yürütülmesinin durdurulması istemiyle Odamız üyesi Timur Tokcan tarafından açılan dava Danıştay 8. Dairesi`nin 2013/1246 E. Nolu dosyası ile görülmektedir. Davada 01.11.2013 tarihli kararla YD istemi reddedilmiştir.

 



TORBA YASA TEKLİFİNİ GERİ ÇEK

17.11.2020
 


Çok Okunanlar


ŞUBEMİZDEN İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ`NE ZİYARET

ŞUBEMİZ ESKİ YÖNETİCİLERİNDEN İBRAHİM AKSİN VEFAT ETTI

ŞUBE KOORDİNASYON KURULU GERÇEKLEŞTİRİLDİ

ŞUBEMİZDEN İKİTELLİ OSB`YE ZİYARET

Okunma Sayısı: 143


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.