MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 GAZİANTEP ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU TOPLANTILARI

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 ADIYAMAN   GAZİANTEP   KAHRAMANMARAŞ   KİLİS 
 

 
FORMLAR
 
ŞUBEMİZ ÜYELERİNE FİRMALAR TARAFINDAN YAPILAN İNDİRİMLER VE SÖZLEŞMELER
 

EMO Gaziantep Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 7

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

ELEKTRİKLİ ARAÇ DEVRİ BAŞLIYOR


BASIN AÇIKLAMASI


 
Elektrikli Araçlar Devri Başlıyor Adlı Şubemiz Basın Açıklaması
 

 

Teknolojik devrimler,  fosil yakıtların küresel ısınmaya etkileri sonucu elektrikli araçların hayatımıza girmesi hızlanmıştır.   Birçok firma 10 yıl içerisinde, fosil yakıtlı araçlarının üretimini  durduracaklarını açıkladılar.  Durum böyle iken, önümüzdeki 10 yılda otomobil sayılarının   %  50`sinin elektrikli olacağını öngörmekteyiz.

Şehir elektrifikasyonu bu öngörü doğrultusunda planlanıp, projelendirilmeli ve altyapı çalışmaları şimdiden başlatılmalıdır.

Bu araçların şarjlarının da şehirlerarası istasyonlarda,  otoparklar ve ev garajlarında, fabrika gibi yerlerde hızlı ve yavaş olmak üzere  iki türlü yapılması düşünülmektedir.

Bu şarj sistemlerinin profesyonel hizmet veren yerlerde (şehirlerarası istasyonlar, fabrikalar gibi) hızlı şarj istasyonları olarak hizmet vermeleri mümkün olacaktır. Ev garajlarında hızlı şarjın yapılması mümkün gözükmemektedir.  Kısa sürede çektiği güç açısından altyapısı mümkün olmayacaktır.

Orta sınıf bir otomobilin, önümüzdeki yıllarda ortalama 80 - 90 kW` lık  bir akü grubuna sahip olacağını düşünürsek, yavaş şarjda  bir otomobil ortalama 8 saatte şarj edilirse, ortalama 10 daireli bir binada,  5 elektrikli otomobil için en azından  50kWh lik elektrik arzına ihtiyacımız bulunmaktadır.  Şu andaki binalarda bu şartlar sağlanamaz. Yeni binalarda sorun olmaması için, şimdiden bina tesisat ve dağıtım şebekelerinin projeleri ve altyapıları buna uygun olarak planlanmalı ve uygulamaya geçilmelidir.  Eski binaların ise, mevcut durumunun tadil edilerek, ihtiyaca cevap verecek hale getirilmesi gerekecektir.

İlgili ve etkin elektrik  otoritelerinin şimdiden  konuyu önemle ele almalarını  vurgulamak isteriz.


 



GÜNEYDOĞU ENERJİ FORUMU 2021 TAMAMLANDI

06.12.2021
 


Çok Okunanlar


Okunma Sayısı: 83


Tüm Basın Açıklamaları

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.