MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 GAZİANTEP ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU TOPLANTILARI

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 ADIYAMAN   GAZİANTEP   KAHRAMANMARAŞ   KİLİS 
 

 
FORMLAR
 
ŞUBEMİZ ÜYELERİNE FİRMALAR TARAFINDAN YAPILAN İNDİRİMLER VE SÖZLEŞMELER
 

EMO Gaziantep Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 7

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN ALTYAPIMIZI HAZIRLIYOR MUYUZ?


BASIN AÇIKLAMASI


 
Elektrikli Araçlar İçin Altyapımızı Hazırlıyor Muyuz? ilişkin Şubemiz Basın Açıklaması
 

 

Elektrik enerjisinin kullanımının bütün enerjilerin yerine geçeceği bir dönemi yaşıyoruz. Bu dönemde elektriğin üretimi ve  yönetimi daha da önem kazanmıştır.

Bilindiği üzere; bir Ülkenin elektrik tüketimi talebe göre her saat farklılık göstermektedir.

Genellikle elektrik tüketimi;

22:00-06:00 saatleri  arasında ortalama tüketimin altındadır.

06:00-17:00 saatleri arasında, ortalama tüketim civarındadır.  

17:00-22:00 saatleri arasında ise, ortalama tüketimin üzerindedir. 

22:00- 17:00 saatleri arasında, elektrik üretimi, sürekli çalışabilen enerji santralleri ile karşılanır. Bunlar genellikle kömür, doğalgaz, son zamanlarda jeotermal enerji santralleri, kısmen de olsa rüzgar enerji santralleri ve güneş enerji santralleridir. Sürekli üretebilen kömür, doğalgaz ve jeotermal kaynaklı enerji santralleri stabil rejimle çalışırlar. Özellikle kömür santralleri, üretim kapasiteleri açısından saatlik bazda azaltılıp, çoğaltılamazlar.

17:00- 22:00 saatleri arasında (puant saat) elektrik tüketimi, genellikle Hidroelektrik Santrallerin (HES) desteği ile karşılanır. HES`lerin büyük bir çoğunluğu rezervli olduğundan depolama görevi görerek, istediğimiz saatte emre amadelik sağlarlar. 

Elektrik üretim santralleri bu kurguya göre çalıştırılır. Elektrikli araçların artması ile birlikte bu kurgunun değişeceğini düşünüyoruz.

Elektrikli bir özel otomobilin ortalama tüketiminin,  günlük 15kWh, yıllık 5000 kWh olacağı düşünülürse; 

Eğer hızlı (yarım saat) şarj edilirse 30 kWh  güce, yavaş (8 saat) şarj edilirse  2 kWh  güce ihtiyaç duyulmaktadır.

Bu araçların önümüzdeki yıllarda ortalama yarısının şarj edileceğini düşünürsek, 22:00-06:00 saatleri arasında elektrik arzının konutlarda veya benzeri mekanlarda 7-8 kat artacağını öngörebiliriz. 

Böyle ciddi bir güç tüketimi, yeni yapılan ve planlanan konutlarda öngörülmelidir.

Trafikteki mevcut araçların 10 yıl içerisinde yarısının elektrikliye dönebileceğini, yenilerinin de bir kısmının elektrikli olacağını düşünürsek, 10 yıl sonunda,  yalnız elektrikli araçların elektrik tüketimini yaklaşık 300 milyar kWh düşünebiliriz.

Türkiye`nin şu andaki  elektrik tüketimi yalnız 300 milyar kWh`tır!  

Asıl dikkat edilmesi gereken konu;

Elektrikli araçların ihtiyaçları RES,GES,HES,JES,termik santrallerin ürettikleri elektrikle karşılanacaktır. GES tamamen gündüz, RES gündüz ve gece elektrik üretebildiğinden, RES ve GES`ten üretilen elektriğin depolanmasının önemi açıkça ortaya çıkmaktadır. Bu konuda ileriye dönük altyapı çalışmalarının birçok perspektifte düşünülerek değerlendirilmesi ve sonuçlarının hayata geçirilmesi konusunda planlama gerekmektedir.

Elektrikli araçların artması ile,  HES`lerin gündüz yerine gece çalıştırılması yoluna geçileceğini düşünüyoruz. Puant saat tüketim akşam değil, gece yarısı olacaktır.  Bundan dolayıdır ki üretim, iletim, dağıtım elektrik altyapı şebekelerinin tekrar planlanması gerekecektir.

Bütün bu öngörülerimiz kısa ve orta vadede araçlar için çevreye uyumlu başka bir yakıt bulunmayacağı varsayılarak ortaya konulmuştur.

 

 

İslim ARIKAN
Elektrik Mühendisleri Odası
Gaziantep Şube
Yönetim Kurulu Başkanı

 

 

 


 



GÜNEYDOĞU ENERJİ FORUMU 2021 TAMAMLANDI

06.12.2021
 


Çok Okunanlar


Okunma Sayısı: 74


Tüm Basın Açıklamaları

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.