MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 GAZİANTEP ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 ADIYAMAN   GAZİANTEP   KAHRAMANMARAŞ   KİLİS 
 

 
FORMLAR
 
ŞUBEMİZ ÜYELERİNE FİRMALAR TARAFINDAN YAPILAN İNDİRİMLER VE SÖZLEŞMELER
 

EMO Gaziantep Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 7

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

SORUNSUZ BİR KENT İÇİN ELEKTRİK ALTYAPISI ÇOK ÖNEMLİDİR.


GÜNDEM

 
Şubemiz Başkanı İslim ARIKAN`ın Elektrik Altyapısı Hakkında ki Basın Açıklaması
 

 

Yaşanabilir şehirler; altyapı çalışmaları tamamlanmış, imarı insanların ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde yapılmış, hava kirliliği ve trafik sorunu olmayan, sessiz ve huzurlu kentler olarak tanımlanabilir.

Günümüzde evlerde ve işyerlerinde elektrik tüketimi hızla artmaktadır. Beyaz eşya ve klima gibi elektrikli cihazların yanı sıra,  elektrikli otomobillerin de hayatımızda hızla yer alacağı bir döneme giriyoruz.

Durum böyle iken, kentlerimizde elektrik altyapısında kabul edilemeyecek ve telafisi mümkün olmayan bazı hususlarda hatırlatmalarımızı tekrarlamak istiyoruz:

  • Görüyoruz ki;  hala yeni ruhsat verilen binalarda, yönetmeliklerin izin verdiği en küçük elektrik gücü üzerinden sözleşme yapılmaktadır ve altyapılarda buna göre oluşturulmaktadır. Oysa ki kullanılması muhtemel elektrikli cihazların gücü, elektrik projelerinde tam olarak belirtilirse, çok uzun yıllar elektrik şebekesinde kapasite sorunları ve arızaların yaşanmayacağını biliyoruz.
  • Mevcut altyapılarda, şebekelerin yetersizliğinden dolayı, cihaz bozulmaları yaşanmaktadır, zamanla şebekede güç tadilatları yapılmaktadır. Bu durum diğer altyapıları etkilemekte, yetersiz bir şebekeyi yeterli bir hale getirmek, yenisini yapmaktan daha pahalıya mal olabilmektedir.
  • Önemini altını çizerek belirttiğimiz, özel konutlarda, binalarda, kamuya açık alanlarda, elektrikli araçlar şarj edilirken, bunlara gerekli olan elektriğin temini, mevcut şebekenin tadil edilerek giderilmesi çok zor ve maliyetlidir.  Örneğin, orta sınıf bir elektrikli otomobili bir saatte şarj edebilmek için, diversite faktörü göz önüne alınarak, yaklaşık 80-100 dairenin elektrik ihtiyacından daha fazla bir altyapı gerekmektedir.

Durum bu kadar önemli iken, elektrik altyapısı çok geniş bir bakış açısı ve gerçekçi bir senaryo ile değerlendirilmelidir.

Sonuç olarak;

İmara açılacak bölge de elektrik, doğalgaz, su, kanal, haberleşme altyapısının sorunsuz yapılabilmesi için;

Öncelikle söz konusu altyapıdan sorumlu kurumlarla beraber görüş birliğine varılarak planlama yapılmalıdır.

  • İmar yapılırken, resmi kurum, hastane, ibadethane, yeşil alanlar gibi yerler daha önceden nasıl planlanıp, belirtiliyorsa, imara açılacak yerlerde, trafo, elektrik dağıtım panosu, kablo kanalları güzergahı, ilgili dağıtım panoları, elektrikli şarj istasyonları bina giriş yerleri, projelerde net ve detaylı olarak belirtilmelidir. Bu diğer altyapı disiplinleri için de geçerlidir. Bunun da sorunsuz planlanabilmesi için, imara girecek yerlerin nüfus yoğunluğu ve bina tipleri, ilgili kurumlara önceden iletilmelidir.
  • Altyapı maliyetlerinin etkin kullanılması için, imara giren bölgelerde yapılanma en kısa sürede gerçekleşmelidir. Boş arsalar, örneğin 5 yıl içerisinde yapılmadığı takdirde, mal sahiplerinin emlak vergisi için beyan ettiği fiyatı ile yeşil alana dönüştürülmesi uygun olacaktır.
  • Elektrik projesi yönetmeliklerinde, en az bir klima ve beyaz eşyaların tamamına yakınının projede belirtilme şartı getirilmelidir. Yapıların elektrik tesisatlarında, gerçek güçlerin projeye yansıması için, sonradan güç artışına izin verilmemelidir. Yapılar ve bağımsız bölümler, imarda belirtilen amaç dışında kullanılmamalıdır. Örneğin küçük işyerleri birleştirilerek alışveriş merkezlerine dönüştürülmemelidir.   
  • Yeni altyapılarda, elektrikli otomobil şarj istasyonları gerçek güçleri ile mutlaka düşünülmelidir.

Çok üzücü sonuçları ile yaşadığımız deprem felaketi sonrasında, bazı yerleşim merkezlerinin tamamı ile yenilenmesi veya taşınması sürecinde, bu öneriler doğrultusunda altyapıların oluşturulmasının önemini vurgularız.

İslim ARIKAN

Elektrik Mühendisleri Odası

Gaziantep Şubesi

Yönetim Kurulu Başkanı


 



GÜNEYDOĞU ENERJİ FORUMU 2021 TAMAMLANDI

06.12.2021
 


Çok Okunanlar


Okunma Sayısı: 27


Tüm Gündem

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2023 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.