MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 ADANA ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 ADANA   HATAY   OSMANİYE 
 

 
MİSEM ONLİNE BAŞVURU
 
YALNIZ DEĞİLSİN

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

KAMU İDARESİNE TORBA GEÇİRİLDİ


 
Elektrik Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu, hükümetin çıkardığı kanun hükmünde kararnamelere ilişkin olarak bugün yazılı bir açıklama yaptı. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile ilgili yapılan düzenlemelerin de değerlendirildiği basın açıklamasında, aynı gün yayımlanan iki KHK`den biriyle Elektrik İşleri Etüt İdaresi`nin kapatıldığı, diğeriyle EİE`nin kuruluş yasasında değişiklik yapıldığı ortaya konuldu. Ertesi gün de olmayan kurum için yönetmelik yayımlandığını tespit eden EMO, `Bakanlar ile altında imzası bulunan Sayın Cumhurbaşkanı bu KHK’leri okumamış mıdır?` diye sordu.
 

ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI BASIN AÇIKLAMASI

  KAMU İDARESİNE TORBA GEÇİRİLDİ

AKP Hükümeti‘nin kanun hükmünde kararname (KHK) düzenlemeleriyle, ülkenin kamu yönetimi, siyasal bir dizayn arayışında, karmaşaya sürüklenmiştir. "Ustalık dönemi"nde hegemonyasını tesis etmeye çalışan AKP Hükümeti, KHK‘ler aracılığıyla; hastanelerden, kurullardan, bilim kuruluşlarına kadar, iktidarın baskı ve ağırlığını arttırarak, özerk ve bilimsel yapıları ortadan kaldırmıştır. Çıkarılan 636 ve 644 sayılı KHK‘ler ile de TMMOB devlet hiyerarşisi içinde bir Genel Müdürlüğe bağlamak suretiyle sindirilmek istenmektedir.

Seçim öncesinde çıkarılan Yetki Yasası‘na dayanılarak, 35 KHK ile 154 yasada 258 değişiklik yapılmıştır. Bir kanun içinde birçok kanunda değişiklik yapma yöntemi, yani birçok kanun değişikliğini aynı torbaya atma yöntemi, çıkarılan 35 KHK‘de de uygulanmıştır. Yetki Kanunu ile alınan KHK çıkarma yetkisinin son iki gününde onlarca yasa değişikliğini içeren KHK‘ler "...ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararname" adlandırılması ile çıkarılmıştır. Böylece Torba Yasa‘dan sonra "Torba KHK" tanımı da literatüre AKP tarafından kazandırılmıştır.

Bu yöntemle hükümet, yapılan değişikliklerin takibini iyice güçleştirmekte ve "Ben yaptım oldu" demektedir. Çıkarılan KHK‘lerin 11‘i yetkinin sona ereceği gün çıkarılmıştır. AKP İktidarı‘nın TBMM‘de önemli sayısal çoğunluğu olmasına rağmen ve TBMM‘nin de çalışmalarını sürdürdüğü bir dönemde KHK çıkarması, "KHK‘ler ile gerçekte amaçlanan ne?" sorusunu gündeme getirmektedir.

Ülke KHK‘lere Dolandı

Çıkarılan KHK‘lerin hemen hepsinde hazırlıksız ve plansız davranıldığı anlaşılmakta; aceleye getirme çabası göze çarpmaktadır. Bir bakanlığın kurulmasına ait düzenleme bir ay sonra iptal edilmektedir. Bir gün önce yeni görev alanları tanımlanan kurum bir gün sonra kapatılmaktadır. Aynı KHK‘nin bir maddesi ile kapatılan kurum, başka bir madde ile yeniden açılmaktadır. Kapatılan bir kurumun, kapatılmasına ilişkin KHK‘den bir gün sonra kapatılan kurumun bir yönetmeliği Resmi Gazete‘de yayımlanmaktadır. Kapatılan ve/veya devredilen kurum yöneticilerinin görevleri sona erdirilmiş, ancak işlerin nasıl yürütüleceği tanımlanmamıştır.

2 Kasım 2011 tarihli mükerrer Resmi Gazete‘de yayımlanan 662 sayılı "Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında KHK ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair KHK" ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı (ETKB) yeniden yapılandırılmaktadır.

Kararname incelendiğinde, ETKB bünyesinde 3‘ü yeni olmak üzere, 8 ana hizmet birimi kurulacağı görülmektedir. Yeni ana hizmet birimleri, Petrol İşleri Genel Müdürlüğü, Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü ve Nükleer Enerji Proje Uygulama Dairesi Başkanlığı‘dır. Nükleer Enerji Proje Uygulama Daire Başkanlığı kurulmasıyla AKP Hükümeti, nükleer projelerin gerçekleşmesini sağlamak için daha fazla enerji harcayacağını göstermektedir. Diğer bir deyişle AKP, ülkemizin enerji sorunlarına nükleer karanlığı dayatmakta ısrarlı olacaktır.

Petrol İşleri Genel Müdürlüğü (PİGM) ise aynı kararname içinde hem kapatılmış, hem de açılmıştır. Ayrı bir Genel Müdürlük olarak kapatılan PİGM‘nün, ana hizmet birimi olarak yeniden açılması ise akla "Yeniden kadrolaşmanın altyapısı mı hazırlanıyor?" sorusunu getirmektedir.

Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü‘nün ise aynı kararnamede kapatılan Elektrik İşleri Etüt İdaresi Genel Müdürlüğü‘nün (EİE) görevlerinin bir kısmını üstleneceği görülmektedir. Kararname ile EİE‘nin görevlerinin bir kısmı da DSİ‘ye (çalışanları ile birlikte) devredilmektedir.

Bir Varmış Bir Yokmuş

Aynı gün yayımlanan 657 ve 662 sayılı KHK‘den birinde EİE‘nin Kuruluş Yasası‘nda (2819 sayılı Yasa) yeni düzenlemeler yapılırken, diğer KHK‘de aynı yasa yürürlükten kaldırılmıştır. Bu KHK‘ler kimler tarafından hazırlanmıştır? Birbiriyle çelişen bu iki ayrı KHK‘yi hükümet üyeleri nasıl imzalamışlardır? Bakanlar ile altında imzası bulunan Sayın Cumhurbaşkanı bu KHK‘leri okumamış mıdır? Anlaşılmaktadır ki, ne bu KHK‘leri hazırlayanlar, ne imzalayanlar ne de devletin en üst yönetiminde yer alanlar hangi düzenlemeyi yaptıklarını dahi bilmemektedirler.

Olmayan Kuruma Yönetmelik

EİE ile ilgili gariplikler bu iki çelişkili KHK ile de bitmemiştir. KHK‘lerin yayımlanmasından bir gün sonra, 3 Kasım tarihli Resmi Gazete‘de ise EİE Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik yayımlanmıştır. Demek ki, Yönetmelik değişikliği yapan birimle, KHK değişikliğini hazırlayanların birbirinden haberi yoktur. Çalışanlardan bile gizleyerek, kapalı kapılar ardında KHK hazırlanmasındaki gerçek amaç nedir? Yalnızca kamuoyu değil, bizzat kamu idaresinin kendisi de yapılan KHK düzenlemelerini takip edemez noktaya düşürülmüştür. Hükümetin almış olduğu KHK çıkarma yetkisini son derece özensiz kullandığı, ortaya bir mevzuat çöplüğü çıkartıldığı bu son KHK‘lerle de açıkça görülmektedir.

Elbette toplumlar değişmektedir, hukuk da buna göre değişmelidir. Ancak AKP Hükümeti‘nin dayattığı düzen, böylesi bir değişim değil, ülkenin yalnızca AKP‘nin günü birlik çıkarları ekseninde dönüştürülmesinden ibarettir. Bu ise ülkede hukukun değil, ne yazık ki kanun devletinin dahi işleyemeyeceği karmaşa ortamı yaratmaktadır. Dünya tarihi böylesi kaos ortamlarında toplumun geniş kesimleri aleyhine menfaatlerini çoğaltan azınlıklara tanıklık etmiştir. Şimdi temel sorun bu noktada düğümlenmektedir. AKP Hükümeti, halkın iradesini kullandığı iddiası ve "değişim" söylemiyle her türlü hukuksuzluğa ve keyfiyete başvurabilmekte, ne yazık ki ülkemizde demokrasi değil otoriter bir rejim altında rant paylaşımı örgütlenmektedir.

Elektrik Mühendisleri Odası
42. Dönem Yönetim Kurulu
15 Kasım 2011



EMO ADANA ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKANI MEHMET MAK, ELEKTRİK KESİNTİLERİ VE KAYIP-KAÇAK KONUSUNDA DEĞERLENDİRMELERİ

13.11.2014
 


Çok Okunanlar


Okunma Sayısı: 572


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.