MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

ELEKTRİĞİ FAZLA KESEN ŞİRKET VATANDAŞA TAZMİNAT ÖDEYECEK (MİLLİYET)


BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ  - 21.12.2012

Elektrik dağıtım şirketleri, bir yıl içinde belirlenen sayının üzerinde elektrik kesintisi yaptığında vatandaşa tazminat ödeyecek. Yeni yıldan itibaren imarlı alanlarda, yılda bildirimsiz 56 kez, bildirimli 6 kezden fazla elektrik kesen şirket tazminat ödeyecek.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu‘nun (EPDK), Elektrik Dağıtımı ve Perakende Satışına İlişkin Hizmet Kalitesi Yönetmeliği, Resmi Gazete‘nin bugünkü sayısında yayımlandı.

1 Ocak 2013 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek Yönetmelik ile elektrik enerjisinin tedarik sürekliliği, ticari ve teknik kalitesine ilişkin olarak dağıtım şirketleri, perakende satış şirketleri ve kullanıcılar tarafından uyulması gereken kurallar ile uygulamaya ilişkin esas ve usuller belirlendi.

Yönetmeliğe göre, elektrik dağıtım şirketi, dağıtım lisansında belirlenen bölgede bulunan kullanıcılara sunduğu hizmetin kalitesinden ve perakende satış şirketi de perakende satış faaliyetine ilişkin ticari kaliteden sorumlu olacak.

Dağıtım şirketi, dağıtım sisteminin tümünü veya bir kısmını etkileyen uzun, kısa ve geçici kesintileri kaydedecek. Sadece uzun kesintiler bildirimli ve bildirimsiz kesintiler olarak sınıflandırılacak. Kısa ve geçici kesintiler bildirimsiz kesinti olarak değerlendirilecek. Dağıtım şirketi, kesintilerden etkilenen kullanıcıların sayısını imar yerleşim alanlarına göre gruplandırılmış olarak kaydedecek.

Kullanıcılara ödenecek tazminat

Bildirimsiz kesintiler için belirlenen sınır değerler aşıldığında dağıtım şirketi belirlenen esaslar çerçevesinde kullanıcıya başvurusuna gerek duyulmaksızın tazminat ödeyecek.

 Tazminata hak kazanan her bir kullanıcıya yapılacak ödeme, ait olduğu yılı takip eden yılın Nisan ayından itibaren başlatılacak ve tamamlanıncaya kadar müteakip dönemlerde yapılacak. Ödeme, dağıtım sistem kullanım bedellerinden mahsup edilmek suretiyle, aboneliğin iptali halinde def‘aten gerçekleştirilecek.

 Bu çerçevede, imar alanı içindeki kullanıcılar için bildirimsiz olarak Alçak Gerilim (AG) abonelerinde 48 saat veya 56 kez, Orta Gerilim (OG) abonelerinde 24 saat veya 56 kez, bildirimli olarak ise AG abonelerinde 24 saat veya 6 kez, OG abonelerinde 16 saat veya 4 kez elektriği kesilen aboneye tazminat ödenecek.

İmar alanı dışındaki kullanıcılar için ise AG abonelerinde bildirimsiz olarak 72 saat veya 72 kez, OG abonelerinde 36 saat veya 72 kez, bildirimsiz olarak AG abonelerinde 32 saat veya 8 kez, OG abonelerinde ise 24 saat veya 6 kez kesinti yapılan aboneye tazminat ödenecek.

 Kullanıcının kendi hatasından kaynaklanmaması kaydıyla kullanıcıya ait teçhizatta ortaya çıkan ve dağıtım şebekesinden kaynaklanan hasara ilişkin zararın tazmini için kullanıcı tarafından dağıtım şirketine zararın ortaya çıktığı tarihten itibaren 10 iş günü içerisinde talepte bulunulabilecek.

Tedarik sürekliliği kayıtlarının tutulması
 
Yönetliğe konulan geçici maddeye göre, dağıtım şirketleri 1 Ocak 2014 tarihine kadar OG şebeke bağlantı modelini oluşturup, tedarik sürekliliği kayıt sistemini kuracaklar. 2013 ve 2014 yılları için kısa ve geçici kesintilere ilişkin kayıt tutulması zorunluluğu bulunmayacak.

 Dağıtım şirketleri 1 Ocak 2015 tarihine kadar, şebeke bağlantı modelini AG seviyesini de kapsayacak şekilde genişletecek ve dağıtım sisteminde meydana gelen veya dağıtım sistemini etkileyen kesintiden etkilenen AG kullanıcılarının sayısı tedarik sürekliliği kayıt sistemi tarafından belirlenecek.

EPDK Başkanı Köktaş
 
EPDK Başkanı Hasan Köktaş yaptığı açıklamada, Yönetmeliğin, dağıtım şirketlerinin müşterilerine yönelik vereceği hizmetlere yönelik çok kapsamlı düzenlemeler içerdiğini bildirdi.

Elektrik dağıtım bölgelerinin özelleştirilmesi ile birlikte yaşanmaya başlanan hizmet kalitesinde ve tahsilatlarda artışı ve kayıp kaçak oranlarındaki azalmayı sürekli kılmak ve bu performansın daha üst noktalara taşınmasını hedeflediklerini belirten Köktaş, şu değerlendirmelerde bulundu: "Yaptığımız düzenleme elektrik dağıtımında, bilhassa en düşük kalitede hizmet alan tüketicileri korumak için bir kullanıcının maruz kaldığı yıllık kesinti süresinin veya sayısının belirlenmiş eşik değeri aşması halinde, kendisine tazminat ödenmesini hüküm altına alıyor. Bu düzenlemenin diğer hedefi ise şirketlerin gelir tavanına kalite faktörünü ekleyerek ödül ceza sistemini getirerek sistem çapında ortalama kalite düzeyini yükseltmektir. Bunun için dağıtım şirketlerine belli sürelerin sonuna kadar çok ciddi bir izleme altyapı yatırımı yaparak, kayıt sistemi kurmasını ve bu sonuçları EPDK‘ya raporlaması şartı getirdik."

(Milliyet; 21.12.2012)

 

Bağlantılar

ekonomi.milliyet.com.tr/elektrigi-fazla-kesen-sirket-vatandasa-tazminat-odeyecek/ekonomi/ekonomidetay/21.12.2012/1644889/default.htm
 


ODA BAŞKANI MAHİR ULUTAŞ TV100`DE GÜN ORTASI PROGRAMININ KONUĞU OLDU (04.12.2025)

04.12.2025
 


Çok Okunanlar


TMMOB 15. ENERJİ SEMPOZYUMU `ENERJİ VE KAMUSALLIK` TEMASIYLA 11-12-13 ARALIK`TA ANKARA`DA GERÇEKLEŞECEK

ACI KAYBIMIZ; PROF. DR. TURGUT İKİZ`İ KAYBETTİK

WEBİNAR: PROJE YÖNETİMİ

ÜYEMİZ CUMHUR DEMİRKAN`I KAYBETTİK

`HOCALARIN HOCASI` PROF. DR. AHMET DERVİŞOĞLU HAYATINI KAYBETTİ

EMO-GENÇ 2025 ÇALIŞTAYI ANKARA`DA GERÇEKLEŞTİRİLDİ

ELECO 2025 ULUSLARARASI ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ KONFERANSI BURSA`DA BAŞLADI

TMMOB 15. ENERJİ SEMPOZYUMU GERÇEKLEŞTİ

ALAETTİN ANAHTARCI`YI 23. ÖLÜM YILDÖNÜMÜNDE SAYGIYLA ANIYORUZ

ODA BAŞKANI MAHİR ULUTAŞ TV100`DE GÜN ORTASI PROGRAMININ KONUĞU OLDU (04.12.2025)

Okunma Sayısı: 733


Tüm Basından Seçtiklerimiz

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2025 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr


Diğer birimlerin iletişim bilgileri için tıklayınız

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.