Şube Yönetim Kurulu Başkanımız İslim ARIKAN`ın İlimizde ki elektrik kesintilerine ilişkin basın açıklaması yazımız devamındadır.
İlimiz sahip olduğu kültürel mirası, turizm potansiyeli, ulusal enerji üretimi içerisindeki payı, sanayisi, tarımı, eğitimi, komşu illerden, komşu ülkelerden sınır ötesi göç alan şehir konumuyla, incelenmeye değer ve üzerinde konuşulması gereken bir şehirdir. Yüksek bir teşebbüs gücüne sahip şehrimizde; binlerce fabrika bacası tütmektedir... Elektrik kesintisine tahammülü olmayacak bir ildir... Enerji yatırımında alternatifleri olmak zorundadır. Enerji kesintilerinde farklı noktalardan beslenmek durumundadır. İlimiz genelinde yaşanacak 2,3 saatlik enerji kaybı, yatırımcıları büyük zarara uğratır, ülkeyi zarar uğratır. 2,3 saatlik genel bir kesintideki zarar İlimizde enerjiye yapılacak yatırımdan daha fazladır... Kış mevsimine oranla elektrik kesintisi şikâyetleri almıyoruz, ancak bazı bölgeler hariç... Bizlere, EMO ‘ya son zamanlarda bazı bölgelerde sık sık yaşanan enerji kesinti şikâyetleri geliyor, sebepleri soruluyor. Küsget Sanayi Sitesi, Karataş Bölgesi, Kilis yolu, Gölet mevki, Öğümsöğüt, Zülfikar, Karadede Mahalleleri, bölgelerinde enerji kesintilerinin arttığı tarafımıza gelen bilgiler arasında. Bu sefer enerji kesintilerinin sebepleri konusunda yorum yapmayacağız. Şu sorumuza dağıtım şirketinden cevap bekliyoruz... Küsget Sanayi Sitesinde, bir sanayi bölgesinde elektrik kesintileri neden arttı? Bu bölgede neden sürekli elektrik kesintileri yaşanıyor? Karataş bölgesinde elektrik kesintileri neden arttı? Bunun için ne tür bir girişimde bulunuyorlar, bu bölgede bir yatırım yapılıyor mu? Lütfen buna cevap versinler... Buralarda bulunan trafo merkezleri sorun olduğunda, başka bir ring hattından neden beslenememektedir? Dağıtım tarafında, OG de bir ring yok mudur? Varsa neden kullanılamamaktadır... Şimdi, bir tarafta zaman zaman bakım dolayısı ile veya arıza sebepli Organize Sanayi Bölgesinde az kesinti veya kesintisiz yoluna devam eden sanayici var, bir taraftan Küsget ve diğer sanayi bölgelerinde enerji kesintileri var bu kabul edilemez bir durumdur, rekabet edilemez bir durumdur, işgücü kaybı, elektrik, elektronik cihazların maruz kaldığı zarar, üretim kaybı söz konusu olduğundan, bölgede sık sık enerji kesintisi yaşanması kabul edilemez bir durumdur. Küsget yönetiminin enerji kesintileri konusundaki teşebbüsleri nelerdir? Hiç enerji analizörü alıp birkaç noktaya taktırmayı düşündüler mi? Hiç işletmelerde bulunan sayaçlardan enerji kesinti sayısını incelettiler mi? Bunun için TEDAŞ‘a müracaatları var mı? Sonuç nedir? Önümüzdeki hafta uzman ekibimizle bölgede bir saha incelemesi yapacağız... Çünkü Kesintilere ilişkin EPDK‘nın 21 Aralık 2012 Tarihli ve 28504 Sayılı Resmî Gazete‘de yayınlamış olduğu Elektrik Dağıtımı ve Perakende Satışına İlişkin Hizmet Kalitesi Yönetmeliği bulunmaktadır. Yönetmeliğe göre; elektrik kesintisinde belirtilen sınır değerler aşıldığında yönetmeliğin 16. Maddesine göre tüketiciye ödeme yapılması gerekmektedir... Bu yönetmeliğe göre; İmar alanı içinde yılda bildirimsiz 48 saat veya 56 kez olursa, dağıtım şirketleri aboneye tazminat ödeyecek. Bu çerçevede kesintiler olursa, kullanıcıya başvurusuna gerek duyulmaksızın tazminat ödeyecek... Bu bildirim süreleri aşıldı mı? Şirkete verilen kesintilerden dolayı cezai bir durum var mıdır? Bu konuda bizler TEDAŞ‘ı biliriz. TEDAŞ kontrollerini sürekli yapmalıdır... Devletin yetkililerinin Gaziantep‘te olması gerekiyor. Denetim, kontrol burada önem taşıyor, neden her elektrik kesintisi Belediye Başkanına gitsin, Sayın Valiye gitsin, ya da partilere gitsin, elektrik kesintileri neden sürekli siyasete alet edilsin... Bunun olmasını bizler istemiyoruz. Abonelerin %50‘sinde elektronik sayaçlar ve bu sayaçlarda optik portlar mevcuttur. Küsgette olduğu gibi, şehrin genelinde ölçüm noktaları tespit edilmelidir. Bu noktalardaki sayaçlardan; aylık olarak minimum, maksimum akım ve gerilim değerlerini, enerji kesintileri bilgilerinin alınması sağlanmalıdır. Tüketicilerin elektrik dalgalanmalarından dolayı cihazları arızalanmaktadır. Her ne kadar cihazların servislerinden alınan tutanakta bir belge olarak kabul edilse de, Dağıtım şirketi abonenin müracaatından sonra ilgili yerde arıza olup/olmadığına bakmakta, ölçümler yapmaktadır. Süreç evrak incelemesi ve teknik tespitlerden dolayı uzamaktadır ve güvenilir görülmemektedir. Ayrıca cihazların garanti sürelerinin dolması veya aşırı gerilimin garanti kapsamında olmayışı tüketiciye oldukça zorluklar yaşatmaktadır. Bu işlemler yerine tüketicinin sayaçlarından son bir aylık alınan veriler ile durum tespitinin yapılması sağlanmalıdır. Elektronik sayacı olmayan abone için o bölgeye yakın bir referans elektronik sayaç tespit edilmelidir. TEDAŞ‘ın kontrolleri arttırması gerekliliği vardır. Tüketici ve tedarikçiler arasındaki uyuşmazlıkların çözümünde, daha adil bir çözüm mekanizmasının kurulması gerekliliği vardır... Bu sebeple, bu tür uyuşmazlıkların çözümüne olanak sağlamak üzere, Enerji Bakanlığı‘ nın il ve/veya ilçedeki temsilci kuruluşları nezdinde, Tüketici Dernekleri, Elektrik Mühendisleri Odası, Üniversiteler ve Elektrik Dağıtım Şirketi Temsilcisinin de içinde yer alacağı bir "hakem heyeti" teşekkülü sağlanmalıdır. Telefonla Şikayet-Bilgi Hattının Yetersiz Olmasından Kaynaklanan Sorunlar vardır. Elektrik Dağıtımı ve Perakende Satışına İlişkin Hizmet Kalitesi Yönetmeliği Geçici madde 5- (1) de yer alan, " İsteyen abonelere elektronik posta ve kısa mesaj gönderilmek suretiyle kesintilerin bildirilmesine ilişkin gerekli çalışmalar en geç 01/01/2014 tarihi itibariyle tamamlanarak kullanıcıların hizmetine sunulur." amir hükmü ne yazık ki yürürlük tarihinin üzerinden bir yıl geçmesine rağmen uygulanmadı. Gaziantep Tüketici Derneği ile yaptığımız çalışma sonrasında bir rapor hazırladık ve bu hususuda bildirdik, tüm bu konuları rapor ettik ve ilgili yerlere ilettik. Küsgetin ek yatırımlara ihtiyacı var...Genel elektrik altyapı ihtiyaçları için şehrimizin ciddi bir yatırım bütçesine ihtiyaç vardır. Sonuç olarak; Gaziantep, elektrik kesintisine tahammülü olmayan, tahammülü olmayacak bir ildir...Enerji yatırımında alternatifleri olmak zorundadır. İlimizde 1,2,3,4,5 TM dediğimiz ana trafo merkezlerimiz bulunmaktadır.1,3,4 trafo merkezleri, Şehir merkezini beslemekte, 2 ve 5 trafo merkezleri de OSB‘yi beslemektedir. Bunlar TEİAŞ‘ın sorumluluğundadır. Bu trafo merkezleri; enerji İlimiz Afşin Elbistan, Erzin, Atatürk Barajı‘nın ürettiği santralin trafo merkezlerinden beslenmektedir. Buradaki trafo merkezlerinden 380 kV iletim hatları ile OSB‘de bulunan Gaziantep 2-TM-ye gelmektedir. Buradan da şehri besleyen diğer trafo merkezlerine bağlantı bulunmaktadır. ... Şu durumda OSB‘de bulunan trafo merkezinde bir problem olması durumunda şehrin tamamı elektriksiz kalmakta.... 25 Şubat 2015 tarihini hatırlayalım, 4,5 saat sadece Gaziantep geneli elektriksiz kaldı, sanayi durdu, trafik alt üst oldu... Bunun sebebi burada bulunan akım trafosunun patlaması, arızalanması idi, atmosferik kısma açık şalt sahalarımız iletim, dağıtım hatlarımız var, elbette ki arızalar olacaktır. Eğer başka bir nokta olsa idi, şehir o noktadan beslenecekti. Polateli çalışmaları başladı ancak buranın bir an önce hızlandırılması gerekmektedir, bir an önce devreye alınması gerekmektedir. Karataş bölgesi tarafında Antep Trafo 3 ve 4 ün yükünü alacak Antep 6 kurgulanmış, projelendirilmiş, çalışmalar TEİAŞ tarafından yapılıyor, hızlandırılmalı, bunlarla ilgilenilmeli, yatırım programları hızlandırılmalıdır. Bu ana trafo merkezlerinin yatırımı TEİAŞ tarafından yapılmaktadır, desteklere ihtiyaçları vardır, projelerin hızlandırılmalarına ihtiyaçları vardır. Dünyanın en hızlı gelişen kentiyiz. Teknoloji, konfor, sanayi gelişmiş, artmış. Talep artmış, Siz 15 yıl önce yaptığınız altyapının üzerine hızlı bir yapılaşma, talep artışı olmuş, dolayısı ile kent imarında tüm altyapı kuruluşlarının ortak akıl ile hareket etmesi gerekir, yoksa tökezlemek kaçınılmazdır. İslim ARIKAN EMO Gaziantep Şube Yönetim Kurulu Başkanı
|