MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

ELEKTRİKLİ ARAÇLARIN BİREYSEL ŞARJINDA YASAL DÜZENLEME GEREKİYOR (BAŞKENT GAZETESİ, 20.03.2025)


YAZILI BASINDA ODAMIZ


 
Elektrikli araçların bireysel şarjında yasal düzenleme gerekiyor TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası, son günlerde hızla yaygınlaşan elektrikli araçların batarya dolum işlemlerinde kullanılan bireysel şarj istasyonlarının yarattığı güvenlik risklerine ilişkin uyardı.
 

Makbule AKGUL

TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası, son günlerde hızla yaygınlaşan elektrikli araçların batarya dolum işlemlerinde kullanılan bireysel şarj istasyonlarının büyük bir güvenlik riski oluşturduğuna dikkat çeken bir basın açıklaması gerçekleştirdi. Otomotiv sektörüne hızlı bir giriş yapan elektrikli araçların sayılarının her geçen gün arttığı vurgulanan açıklamada şöyle denildi: "Elektrikli araç talebindeki bu hızlı artış batarya ve dolum problemlerini de beraberinde getirmektedir. Bilindiği üzere elektrikli araçların batarya dolum (şarj) işlemi şarj istasyonlarında veya bireysel şarj cihazlarında olmak üzere iki türlü yapılmaktadır. Şarj istasyonları ticari olarak kurulmakta ve ülkemizde son 10 yılda yayımlanan yönetmelikler ile yasal çerçevesi belirlenmeye çalışılmaktadır. Bireysel şarj cihazlarının tesis edilmesi ve kullanımı ise herhangi bir yasal düzenlemeye tabii değildir ve gerekli denetimden de uzaktır. Elektrikli araç sahipleri konutlarında tesis ettikleri bireysel şarj cihazları ile araçlarını şarj edebilmektedir. Elektrikli araç batarya kapasiteleri, tek dolum ile gidilecek yolu arttırmak amacıyla yapılan yeni çalışmalar sayesinde artmaktadır. Elektrikli araç batarya şarj süreleri kapasitelerine göre değişmekle birlikte, hızlı şarjda yarım saat ile bir saat, yavaş şarjda ise dört-beş saat sürmektedir. Özet olarak; elektrikli aracın şarj için elektrik şebekesine bağlandığı noktada, hızlı şarjda bir saat süresince 60-70 kilowatt yavaş şarjda ise dört-beş saat süreyle saatte 15-20 kilovvatt elektrik enerjisi çekilecektir. Bu miktarlar, konutlarda ortalama günlük elektrik tüketiminin yaklaşık 8-10 kilovvatt olduğu dikkate alınarak değerlendirilmelidir."

"ONAYLI PROJEYE GÖRE UYGULAMA YAPILMALI"

"Konutlarda elektrikli araçların batarya şarjı için bireysel şarj cihazı kullanımında birçok teknik konuya dikkat edilmesi ve tedbirler alınması gerekir" denilen açıklamada şunlar kaydedildi: "İster müstakil konutlarda olsun ister apartmanlarda olsun bireysel şarj cihazı kullanımı için öncelikle elektrik tesisatının yeterli olup olmadığı veya ne kadar fazladan güç çekilebileceği SMM (Serbest Müşavir Mühendis) belgeli mühendisler tarafından belirlenmelidir. Mevcut bina ve şebeke elektrik tesisatının yeterliliği belirlendikten sonra, yine SMM belgeli mühendisler tarafından ‘tadilat projeleri‘ hazırlanıp ilgili mercilerce onaylanmalı ve onaylı projeye göre uygulama yapılmalıdır. Son zamanlarda odamıza başvurup, konuyla ilgili bilgi talep eden çok sayıda apartman ve site yönetimi bulunmaktadır."

"YANGINLARA DAVETİYE ÇIKARABİLİR"

Özellikle büyük apartmanlarda ve sitelerde herhangi bir mühendislik hizmeti alınmadan tasarlanan elektrikli araç şarj işleminin bireysel şarj cihazlarıyla yapılmasının çok tehlikeli olduğu ifade edilen açıklamada şu ifadeler kullanıldı: "Bu tehlikeler sigortaların atması, tesisattaki cihaz ve bağlantı elemanlarının aşın ısınması, bina ana besleme kablosunun ve diğer kabloların yanması gibi durumlarla ortaya çıkabilir ve felaketle sonuçlanabilecek yangınlara davetiye çıkarabilir. EMO olarak Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı"m, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu" nu, Elektrik Dağıtım Şirketlerini, Valilikleri, İtfaiye Daire Başkanlıklarım ve Müdürlüklerini uyarmak istiyoruz: Bu konuda en kısa zamanda gerekli yasal düzenlemeler yapılmalı, uygulamalar sıkı denetimlere tabi tutulmalı ve periyodik kontrollerle olası güvenlik açıklarının önüne geçilmelidir. Bu vesileyle EMO olarak ilgili mevzuat çalışması süreçlerinde görev almaya hazır olduğumuzu kamuoyunun bilgisine sunarız."

 



`FATURADA ARTAN YÜK: DAĞITIM BEDELİ` BAŞLIKLI CANLI YAYIN GERÇEKLEŞTİ

18.04.2025
 


Çok Okunanlar


ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI YÖNETİM KURULU BAŞKANI MAHİR ULUTAŞ YAZDI: İSPANYA VE PORTEKİZ`DEKİ ELEKTRİK SİSTEMİ NEDEN ÇÖKTÜ?

ÇEVRİMİÇİ SEMİNER: ALÇAK GERİLİM KISA DEVRE HESAPLARI

TÜRKİYE ELEKTRİK ENERJİSİ İSTATİSTİKLERİ MART 2025 YAYIMLANDI

ÇEVRİMİÇİ SEMİNER: DAĞITIM TRANSFORMATÖRLERİNDE İŞLETME TOPRAKLAMASI

HAVUZLARDA ELEKTRİK KAYNAKLI TEHLİKELERE KARŞI ACİL ÖNLEM ALINMALI

`FATURADA ARTAN YÜK: DAĞITIM BEDELİ` BAŞLIKLI CANLI YAYIN GERÇEKLEŞTİ

EMO TV`DE MAYIS AYI BOYUNCA İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ KONULARINDA ÖZEL ETKİNLİKLER DÜZENLENECEK

EMO TV: FATURADA ARTAN YÜK: DAĞITIM BEDELİ

EMO YÖNETİM KURULU BAŞKANI MAHİR ULUTAŞ HALK TV`DE SON ELEKTRİK ZAMLARINI DEĞERLENDİRDİ

ELEKTRİKTE ALARM ZİLİ (CUMHURİYET GAZETESİİ 30.04.2025)

Okunma Sayısı: 50


Tüm Yazılı Basında Odamız

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2025 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr


Diğer birimlerin iletişim bilgileri için tıklayınız

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.