MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

TELEKOM OPERATÖRLERİ İLE KRİTİK TOPLANTI: AFETLERE DİRENÇLİ ALTYAPI, KURUMSAL İŞBİRLİĞİ VE SÜREÇ İYİLEŞTİRMELERİ GÜNDEMDE



 
Elektrik Mühendisleri Odası (EMO) İzmir Şubesi’nin ev sahipliğinde 19 Haziran 2025 tarihinde düzenlenen toplantıda, Türk Telekom, Turkcell ve Vodafone yetkilileri ile bir araya gelinerek sektörel sorunlar, afetlere hazırlık konusundaki mevcut durum ve iş süreçlerinde karşılaşılan yapısal sorunlar kapsamlı biçimde ele alındı. Kritik altyapının dayanıklılığına odaklanılan toplantıda, belediyeler ve elektrik dağıtım şirketleriyle yaşanan ortak sorunlar da gündeme getirilerek çözüm önerileri tartışıldı.
 

 

Toplantının öne çıkan başlıkları ve alınan kararlar şöyle:

 

İş Süreçlerinde Hız ve Öncelik Talebi

Telekom operatörleri, özellikle afet anlarında kamu hizmeti gören sektörlerinin dikkate alınarak başvuru ve işlem sürelerinin kısaltılmasını, ayrıca belediye ve dağıtım şirketlerinden daha fazla öncelik ve ilgi beklediklerini dile getirdi. Kurulum süreçlerinde yaşanan gecikmelerin hem ekonomik hem de kamusal hizmet açısından önemli zararlara yol açtığı vurgulandı.

 

Kurumsal İletişim ve Süreç İyileştirme İhtiyacı

Kurum içi iletişimde yaşanan aksamalar, bilgi ve belge akışındaki tutarsızlıklar süreci yavaşlatıyor. Kurumlar arası farklı uygulama ve belgelerin de aynı bölgede bile değişiklik göstermesi, gecikmelere ve ek iş yüklerine neden oluyor. Bu durumun giderilmesi için süreçlerin ortak bir platformda değerlendirilerek sadeleştirilmesi önerildi.

 

Afetlerde İletişimin Sürdürülmesi İçin Ortak Çalışma Grubu

Afet anlarında iletişimin sürekliliğini sağlamak amacıyla 2025 yılında yapılacak olan Elektrik Tesisat Ulusal Kongresi‘nde (ETUK) sunulmak üzere, Telekom Operatörleri, BTK, belediyeler ve EMO`nun ortak bir çalışma grubu kurması kararlaştırıldı. Çalışmaların iki ana eksende yürütülmesi planlanıyor: Teknik çözümler geliştirilmesi ve kamuoyuna yönelik farkındalık oluşturulması.

 

Kafes Kuleler ve Alternatif Altyapı Yatırımları

Depremler sonrası yapılan analizlerde, kafes kulelerin betonarme yapılara göre daha dayanıklı olduğu görülmüş ve afet bölgelerinde iletişimin kesintisiz sürdürülebilmesi için bu kulelerin kullanımı öncelikli gündem maddesi olarak önerilmiştir. Ayrıca, uzak bölgelerdeki kulelere ulaşımı zorlaştıran altyapı ve yol eksikliklerinin giderilmesi için Karayolları ve belediyelerle iş birliği yapılması gerektiği ifade edildi.

 

Elektrik Teminine Yönelik Yeni Öneriler

Seyyar Enerji Aboneliği: Mobil baz istasyonlarının hızlı elektrik erişimi için taşınabilir enerji aboneliği sisteminin kurulması önerildi.

 

Borç Nedeniyle Kesintilerin Önlenmesi: Telekom cihazlarının elektriğinin borç nedeniyle kesilmesi, iletişimi aksatmakta. Bu kesintilerin önlenmesi gerektiği belirtildi.

 

Tesis Devirleri: Süresi dolan ve fiilen elektrik şirketlerinin kullanımına geçmiş tesislerin, resmi olarak devralınması gerektiği vurgulandı.

 

Acil Durumlarda Geçiş Üstünlüğü ve İzinler

Afet ve olağanüstü durumlarda Telekom operatörleri ve çözüm ortaklarına geçiş üstünlüğü tanınması ve çalışma izinleri için uygulanabilir ve pratik çözümler üretilmesi gerektiği belirtildi.

 

EMO`ya Daha Aktif Rol Çağrısı

Toplantıda, EMO‘nun teknik uzmanlığı ve kamu yararına çalışan yapısı sayesinde sektörde daha aktif bir rol üstlenmesinin faydalı olacağı vurgulandı. Özellikle mühendislik tabanlı çözümlerin geliştirilmesi, ortak standartların oluşturulması ve koordinasyonun sağlanmasında EMO`nun yönlendirici olması istendi.

 

Meslektaşlar Arasında Güçlü İletişim

Telekom operatörlerinde görev yapan mühendislerle EMO arasında ilişkilerin güçlendirilmesi ve ortak platformlar oluşturularak mesleki iş birliğinin artırılması yönünde görüş birliğine varıldı.

 

Bu toplantı, iletişim altyapısının sürekliliği ve kamusal sorumluluğu doğrultusunda sektörel dayanışmanın önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Ortaya konan önerilerin, önümüzdeki dönemde sektörde somut iyileştirmelere dönüşmesi bekleniyor.



MÜHENDİSLİKTE YAPAY ZEKA KULLANIMI - VİDEO HABER

11.07.2025
 


Çok Okunanlar


BİTİRME PROJELERİ SERGİSİ`NE DAVET - ZİYARETÇİ KAYDI

VDE WEBİNARS: ACCELERATING THE FUTURE OF E-MOBILITY: LATEST TRENDS AND DEVELOPMENTS IN THE NORDICS, UK AND TURKEY

SEMİNER: GÜNEŞ ENERJİ SAHALARINDA ELEKTRİKSEL GÜVENLİK VE TERMAL KONTROL TESTLERİ

BİLİRKİŞİLİK TEMEL EĞİTİMLERİ - ONLİNE KAYIT

57. YIL ETKİNLİĞİ: YÜKSELEN TOPLUMSAL MUHALEFET VE KAMUCU MÜCADELE - VİDEO HABER

EUREL BAŞKANI MARKUS JAEGER VE VDE TÜRKİYE TEMSİLCİSİ METİN SAVAŞKAN EMO İZMİR ŞUBESİ’Nİ ZİYARET ETTİ

MANİSA CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ`NDE `TEKNOLOJİ GÜNLERİ` ETKİNLİĞİ

YAPI DENETÇİ ÜYE TOPLANTISI

EMO İZMİR ŞUBESİ TİYATRO TOPLULUĞU SAHNE ALDI “12 ÖFKELİ”

EMO İZMİR ŞUBESİ KİTAP KULÜBÜ, GAYE BORALIOĞLU İLE EDEBİYAT SÖYLEŞİSİ GERÇEKLEŞTİRDİ

Okunma Sayısı: 21


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2025 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.