MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

`AFETLERDEKİ FELAKET ÖZELLEŞTİRMENİN FATURASI` (EVRENSEL GAZETESİ, 01.11.2025)


YAZILI BASINDA ODAMIZ  - 01.11.2025


 
İletişim altyapısı özel şirketlerin elinde: `Afetlerdeki felaket özelleştirmenin faturası` İM `İletişim altyapısı kamusal bir hizmettir` diyen Mahir Ulutaş, özel sektörün kâr odaklı yaklaşımının afet anlarında yurttaşları iletişimsiz bıraktığını söyledi.
 

Başta Maraş depremleri olmak üzere yaşanan pek çok afetin ardından iletişim adeta tümüyle kopuyor. Operatörlerin baz istasyonlarını birbirine kullandırmaması bunun temel nedenlerinden biriyken örneğin deprem bölgesinde baz istasyonlarının üçte birine yakını ağır hasar almıştı.

Elektrik Mühendisleri Odası (EMO) Yönetim Kurulu Başkanı Mahir Ulutaş, Türkiye‘de iletişim altyapılarının özelleştirilmesiyle birlikte kamu yararının ikinci plana itildiğini, devletin denetim ve müdahale kapasitesinin ciddi biçimde zayıfladığını söyledi. ‘Kamu kaynaklarının adeta yok edilmesine yol açtı‘ Mahir Ulutaş telekomünikasyon sektöründe yaşanan özelleştirmelerin kamu çıkarı açısından ciddi sonuçlar doğurduğunu belirterek, Türk Telekom örneğini hatırlattı: "Özelleştirme sırasında yapılan imtiyaz ve sözleşme değişiklikleri hisselerin ipotek edilmesine olanak tanıdı; OTAŞ‘m borçlarını ödememesiyle hisseler rehin kaldı, kamu kaynakları ve bankalar risk altına girdi. 18 binden fazla çalışan işten çıkarıldı, kamuya düşen mali yük arttı." Ulutaş‘a göre bu süreç, yalnızca ekonomik değil, yapısal bir sorunu da beraberinde getirdi: "Devletin denetim ve müdahale kapasitesi zayıfladı. Altyapının büyük kısmı özel şirketlerin kontrolüne geçtiği için şeffaflık ve hesap verebilirlik azaldı. Kamu, altyapı yatırımlarının maliyetini üstlenirken, gelir ve kontrol büyük ölçüde şirketlere geçti. Artık altyapının bütününe hâkim olamayan devlet, herhangi bir acil durumda hızlı ve etkin müdahaleyi gerçekleştiremeyecek bir noktaya gelmiştir." ‘Kâr odaklılık esnekliği sağlamaz‘ Ulutaş, son yıllarda deprem, sel ve yangın gibi afetlerde yaşanan iletişim kesintilerinin de bu özelleştirme sürecinin doğrudan sonucu olduğunu vurguladı: "Özelleşmiş bir alanda telekomünikasyon şirketleri acil bir durumda birbirlerinin altyapısını kullanma yönünde bir zorunluluk duymamakta, entegre bir felaket haberleşme planı yürütülememektedir. Oysa afet durumunda uygulanacak alarm seviyeleri tespit edilmesi ve buna uygun bir şekilde oluşturulacak haberleşme hiyerarşileri çerçevesinde haberleşme trafiği yönetilmesi günümüz teknolojisiyle mümkündür." Ulutaş, afet durumlarında haberleşmenin sürekliliği için kamusal planlama ve teknik koordinasyonun zorunlu olduğunu söyledi: "Afet anlarında devreye girecek yedek bant genişliği veya özel alarm seviyeleri sistemi oluşturmak mümkündür, ancak bu yalnızca kamusal bir anlayışla yapılabilir. Özel şirketlerin kâr odaklı yapısı böyle bir esnekliği sağlamaz." ‘Piyasa mantığına terk edilemez‘ Ulutaş, iletişim altyapısının kamusal bir hizmet olarak yeniden düzenlenmesi gerektiğini belirterek, "İletişim altyapısı, piyasa mantığına terk edilemeyecek kadar stratejik ve hayati öneme sahip. Kamu denetimi güçlendirilmeli, yurttaşların erişim hakkı ve kriz dönemlerinde iletişimin sürekliliği garanti altına alınmalı. Kamu kaynakları özel şirketlerin kârı için değil, halkın yararına kullanılmalıdır" dedi.

 



EMO YANIMDA PROGRAMI BAŞLIYOR: EMO YÖNDERİM İÇİN KAYIT DÖNEMİ BAŞLADI

23.09.2025
 


Çok Okunanlar


ÜYELERİMİZE ÖNEMLİ DUYURU

MÜHENDİSLİĞİN GELECEĞİ İZMİR’DE ŞEKİLLENİYOR: ETUK 2025 BAŞLADI

EMO’DAN GİZLİ ZAM UYARISI: SON KAYNAK LİMİTİ 4.000 KWH’A DÜŞÜRÜLDÜ

ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ, SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI DÜZENLENDİ

WEBİNAR: AŞIRI GERİLİM KORUMASINDA PARAFUDR ÇÖZÜMLERİ

BÖLÜM ZİYARETLERİ DEVAM EDİYOR

EMO 7. AKADEMİK KAMP BAŞVURULARI 17 EKİM 2025 TARİHİNE KADAR UZATILMIŞTIR

TÜRKİYE ELEKTRİK ENERJİSİ İSTATİSTİKLERİ EYLÜL 2025 YAYIMLANDI

AYDABİR KASIM SAYISI YAYINDA

HASAN BALIKÇI`YI SAYGIYLA VE ÖZLEMLE ANIYORUZ

Okunma Sayısı: 6


Tüm Yazılı Basında Odamız

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2025 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr


Diğer birimlerin iletişim bilgileri için tıklayınız

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.