|
Sayaçları okuyamayan Boğaziçi Elektrik, aylardır düzenlediği hayali faturaların acısını bir kalemde aboneden çıkardı.
Geçmiş aylarda çıkarılan faturalar, gerçek tüketim miktarlarını yansıtmadığı için aradaki sarfiyat farkı bu ayki faturalara yansıtıldı. Aboneler son 5 ayda oluşan farkı, geçtiğimiz ay tüketmiş gibi zamlı tarife üzerinden ödemek zorunda kaldı.
İhaleyi geciktirdiği için İstanbul'un Avrupa Yakası'nda aylardır hayali tüketime göre fatura düzenleyen Boğaziçi Elektrik Kurumu, sonunda sayaçları okumaya başladı. Ancak, 5 aydır okunmayan sayaçların acısı, son gönderilen faturalarla aboneden çıkartıldı.
İhalenin gecikmesi yüzünden tepki çekmemek için yılbaşından bu yana abonelerine düşük bedelli faturalar gönderen Boğaziçi Elektrik, aradaki sarfiyat farkının tamamını bu ayki faturalara ekledi. Bunun sonucunda aboneler, 5 aydan bu yana oluşan sarfiyat farkını, zamlı tarife üzerinden ödemek zorunda kaldı.
Yoğun şikayetler üzerine sayaç okuma ve fatura dağıtım işlemlerini yapan taşeron firmaların sözleşmelerini ocak ayından itibaren yenilememe kararı alan Boğaziçi Elektrik, bu karar doğrultusunda açtığı ihaleyi de bir türlü sonuçlandıramamıştı. Bunun sonucunda, İstanbul'un Avrupa yakasındaki bazı bölgelere fatura gönderilememişti. Ancak, faturalardaki bu gecikme, 150 kilowatt/saatin üzerine uygulanan zamlı tarifeden etkilenmek istemeyen abonelerin tepkisini çekince, Kurum, bu kez ortalama tüketimleri göz önüne alarak hayali fatura düzenlemeye yoluna gitmişti.
SAYACI KENDİN OKU
Boğaziçi Elektrik'in ortalama tüketimi göz önüne alarak düzenlediği bu faturalardan etkilenmek istemeyen abonelerin, kendi sayaçlarını kendilerinin okuması gerekiyordu.
Sayaçlarındaki tüketim miktarını okuyan aboneler, son faturalarıyla birlikte bağlı bulundukları bölge müdürlüklerine başvurduğunda yeni faturalar düzenleniyordu.
Şubat ayından itibaren geçmiş aylarda yapılan ortalama tüketimler göz önüne alınarak hesaplanan faturalarda, sayacı Şubat ayında okunan abonelere tüketimlerinin yüzde 95'i üzerinden, sayacı Ocak ayında okunan abonelere ise o ayki tüketim miktarlarının yüzde 75'i üzerinden fatura düzenlenmişti.
Bu da, abonelerin son 5 aydır düşük tüketim miktarları üzerinden faturalandırılmalarına yol açmıştı. Kurum, ihale işlemlerini tamamlayıp, yeni taşaronunu belirledikten sonra, sayaç okuma işlemleri 5 ay aradan sonra yeniden başladı.
Ancak, geçmiş aylarda gönderilen faturalarda yer alan tüketim miktarları gerçeği yansıtmadığı için bu kez aşırı tüketim miktarları ortaya çıktı. Son beş ayda oluşan bu fark, abonelere sadece geçtiğimiz ay tüketilmiş gibi yansıtıldı. Bunun sonucunda aboneler, 150 kilowatt/saatlik tüketimi aştıkları için zamlı tarifeden faturalandırıldılar.
FATURADA YANLIŞ YOK
Arkadaşımız Zeliha Aslan, şok faturalarla ilgili olarak Boğaziçi Elektrik Kurumu yetkilileriyle görüştü. Yetkililer, 5 aydır elektrik faturalarının tahmini tüketim miktarları üzerinden düzenlendiğine dikkat çekerek, ''Ancak bazı aboneler tahminlerimizin üzerinde harcama yapmış. Fazla harcama yaptığı halde, düşük fatura çıkartılan abonelerin itirazlarını hemen değerlendirip, faturalarını düzeltmiştik. O aylarda itiraz etmeyenler, şimdi sayaçları okunduğu için gerçek tüketimleri üzerinden hesaplanmış faturalarla karşılaştı. Abonelerin tepkisi de bundan kaynaklanıyor'' dedi.
|
|
|