MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

TÜRK TELEKOM (TT), DAR GELİRLİ VATANDAŞA İNDİRİM DEĞİL ZAM YAPTI.


BASIN AÇIKLAMASI

 
ARABAĞLANTI SOYGUNUNDA SORUMLULUK KİMİN?

7 Temmuz 2004 tarihinde yapılan açıklamayla, Türk Telekom'un telefon görüşmelerinde, 1 Ağustos'tan itibaren geçerli olmak üzere, %29 ila %80'e varan "indirimler" yaptığı belirtildi. Açıklamaya göre TT beş ayrı tarife uygulamasına geçecektir.

 

Oysa verilen tarifeler ve rakamlar incelendiğinde gerçeğin hiç de böyle olmadığı görülmektedir:
Yaklaşık 19 milyon abonenin %23'ünün konuşma süresi aylık sabit ücreti yani 100 kontörü dahi geçmemektedir. Abonelerin %62'si ise ayda yaklaşık 30-50-80 milyon TL civarında fatura ödemektedir. Yani abonelerin %85'i telefon görüşmelerini sınırlı tutmak zorunda olan dar gelirli ve sabit gelirli yurttaşlarımızdan oluşmaktadır. Geriye kalan ise telefon görüşmelerine geniş bütçeler ayırabilen ve abonelerin %15'ini oluşturan büyük işletmeler ve holdinglerdir.

TT'nin indirim adı altında hazırladığı paketler incelendiğinde telefon abonelerinin %85'i için indirim değil zamlı tarifenin sözkonusu olduğu görülmektedir. Sürekli şehirlerarası ve milletlerarası görüşme yapan büyük şirketlere yönelik hazırlanan ŞirketHATT ile sabit telefonu çok az kullanan aboneler için hazırlanan HesaplıHATT karşılaştırıldığında yapılanın aldatmaca olduğu açıkça anlaşılmaktadır. Büyük şirketlerin telefon ücreti düşürülmekte, gereken kaynak ise dar gelirli vatandaşın faturalarından elde edilmektedir. İndirim dedikleri, telefonu az kullanan büyük çoğunluk için zararlıdır, üstelik sabit ücrete geri dönülmektedir.

Yargı kararına rağmen sabit ücret alınacak.
TT Yönetimi, daha önce verilen mahkeme kararlarına rağmen sabit ücret uygulamasını tekrar başlatmaktadır. 1998 yılında Haber Sen tarafından açılan ve sabit ücret uygulamasının iptali ile sonuçlanan, Danıştay 10. Dairesi'nin 1998/1996 Esas, 1999/3103 sayılı ve Hukukun Egemenliği Derneği tarafından açılan yine Danıştay 10. Dairesi Esas No 1998/1981, 2000/1522 sayılı kararları varken iş oldu bittiye getirilmektedir. Dava açılması ve şimdiden belli olan kararın verilmesi arasında geçecek sürede halkın cebine el uzatılacaktır.

Dar gelirli yurttaş nasıl zarar ediyor?
Örnek verecek olursak; telefonu sadece şehir içi görüşmeye açık olan bir abone Haziran ayında 13 milyon TL fatura ödemiş olsun. Bu abone Ağustos ayında hiçbir tercihte bulunmazsa otomatik olarak StandartHATT abonesi olacak. Açıklanan rakamlara göre de 24 milyon TL ödeyecek. Eğer bu abone HesaplıHATT'ı tercih ederse 15 milyon TL ödeyecek. Tarifeler dikkatle incelendiğinde, HesaplıHATT abonesinin sabit ücret tutarını aştıktan sonra şehir içi konuşmayı 72 bin TL yerine 113 bin TL'ye yapacağı görülmektedir. Yani indirim değil %57 oranında zam yapılmaktadır.

Sonuç olarak kurumsal abonelere indirim, dar gelirli vatandaşa ise zam yapılmıştır. Büyük bir reklam kampanyasıyla açıklanan bu indirimler, elmalı şeker görünümünde bir kazıktır.

"Kamu hizmeti yok olsun" mantığı

TT Genel Müdürü Mehmet Ekinalan indirimleri açıkladığı basın toplantısında kurum hakkındaki niyetleri de belirtmiştir. Ekinalan, "TT bugüne kadar kamu hizmeti veren bir kurumdu. Verdiği hizmetlerin bir çoğunda kâr amacı taşımıyor; çeşitli sübvansiyonlar uyguluyordu. Yeni tarife uygulamasıyla birlikte maliyet temelli fiyat politikasını benimsiyoruz. Artık piyasa koşullarına göre hareket edeceğiz" demiştir.

Yani kamu hizmeti anlayışı bir kenara bırakılarak, tek belirleyenin kâr olduğu bir sürece girilecek. TT'nin bir kamu kurumu olduğu gerçeği gözardı edilerek dar gelirli yurttaşa iletişim yasaklanacak. TT'nin özelleştirilme sürecinin önünün açılması için gereken operasyonlardan biri daha yapılacak.

Arabağlantı soygununda sorumluluk kimin?
Gazetelere yansıyan haberlere göre, "Türk Telekom A.Ş. ile GSM şirketleri arasında yıllardır süren "arabağlantı" tartışmasının faturası Telekomünikasyon Kurulu'na çıktı. Başbakanlık Teftiş Kurulu Başkanlığı, arabağlantı skandalında Telekomünikasyon Kurulu eski Başkanı Fatih Mehmet Yurdal ile Daire Başkanı Mustafa Ünver'i kurumu 205,2 milyon dolar zarara uğrattığı gerekçesiyle suçlu buldu. Başbakanlık Teftiş Kurulu'nun koordinatörlüğünde hazırlanan arabağlantı raporunda, Telekomünikasyon Kurulu'nun, arabağlantı yönetmeliğinin 23 Mayıs 2003 tarihinde çıkarıldığı, yönetmeliğin iki yıl geciktirilmesi nedeniyle, Telekom A.Ş.'nin arabağlantıdan zarara uğradığı kaydedildi. "

Bu zararın tek sorumlusu sadece bu iki kişi midir? Yıllar önce GSM şirketleriyle kamu aleyhine arabağlantı anlaşması imzalayanlar ne olacak? Bu kişiler hakkında neden soruşturma yapılmıyor? Elektrik Mühendisleri Odası'nın 1998 yılında açtığı dava sonucu, Ankara 9. İdare Mahkemesi’nin 1999/577 E, 2000/831 K no’lu ve 04. 10. 2000 tarihli kararıyla; Türk Telekom (TT) ile GSM operatörleri arasında yapılan arabağlantı anlaşmasının çağrı sonlanma ücretleriyle ilgili Ek: D-Çizelge 1 ilave 1A.1 bölümü, kamu yararına aykırı bulunarak iptal edilmişti ve ülke katrilyonlarca TL daha zarar girmekten kurtulmuştu. Ancak bu anlaşmayı imzalayan ilk sorumlular hakkında hala bir şey duymadık.

Tüm bu olanlar, kurumun özelleştirilmesi için yapılanların bir parçasıdır. TT'nin özelleştirilmesi için canhıraş bir şekilde mücadele edenlerin içleri rahat olsun; kurumun yeni sahipleri elbette daha ucuza iletişim sağlayacak, yeni teknolojiler getirecek, ülkeye yeni mühendisler yetiştirecek, yatırım yapacak ve dar gelirli bölgelere kâr gözetmeksizin eşit hizmet götürecekler, yurttaşlar güle oynaya kaliteli iletişime kavuşacaklardır!!!


Elektrik Mühendisleri Odası
Yönetim Kurulu
12 Temmuz 2004



TELE 1- SABAH PUSULASI

28.03.2024
 


Çok Okunanlar


EMO 49. OLAĞAN GENEL KURULU TOPLANIYOR

EMO 49. OLAĞAN GENEL KURULU

EMO 49. OLAĞAN GENEL KURULU TOPLANIYOR

1 MAYIS’TA ALANLARDAYIZ

ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI - OLAĞAN GENEL KURULU! (ENERJİEKONOMİSİ.COM)

EMEK VE BİLİM İLE KURULACAK YENİ BİR TOPLUMSAL DÜZEN İÇİN: YAŞASIN 1 MAYIS!

EMO 49. OLAĞAN GENEL KURULU TOPLANIYOR (ENERJİGUNLUGU.NET)

MUTLU BAYRAMLAR

EMO 49. ÇALIŞMA DÖNEMİ BAŞLADI

ENERJİ ALANI YÖNETİLEMİYOR (BİRGÜN)

Okunma Sayısı: 2680


Tüm Basın Açıklamaları

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr


Diğer birimlerin iletişim bilgileri için tıklayınız

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.