MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

CİNAYET GİBİ KAZA!


BASIN AÇIKLAMASI

 
BAŞIMIZ SAĞOLSUN!


UYARIMIZI DİKKATE ALMADILAR!



Bilime, teknolojiye meydan okuyarak "Ben yaparım" efelenmesinin sonu ne yazık ki facia ile sonuçlanmıştır. Ülkemizin bir gerçeği bir kez daha acı bir şekilde ortaya çıktı. İnsan yaşamını siyasi gelecekleri için hiçe sayan anlayış ne yazık ki AKP İktidarında da devam etmektedir.
 

22 Temmuz 2004 Perşembe günü Haydarpaşa-Ankara seferini yapmakta olan Yakup Kadri Ekspresi isimli hızlandırılmış tren, saat 19.40 civarında Mekece'de raydan çıkarak devrilmiştir. Bu cinayet gibi kazada resmi rakamlara göre 36 kişi hayatını kaybetmiş, yaklaşık 80 yurttaşımız da yaralanmıştır.

Bu kaza, Hızlı Trenin ilk gündeme geldiğinden bu yana gerek sendikamız gerek meslek odaları ve gerekse de bilim insanlarının uyarılarına kulağını tıkayan TCDD Yönetimi ve Hükümetin suçudur. İstanbul Belediyesi'ndeki ve İETT'deki alışkanlıklarıyla, belediye otobüs işletmeciliği ile demiryolu işletmeciliğini karıştırmışlar, yol emniyeti, trafik emniyeti, çeken-çekilen araç emniyetinin karayolu geçişleri ile beraberce değerlendirilmesi gerekirken "hızını artıralım, hızlı tren olsun" mantığı ile adeta kazaya davetiye çıkartmışlardır.

KAZANIN NEDENİ HIZLANDIRILMIŞ TRENİN BİZZAT KENDİSİDİR !

Bu hatta demiryolu alt yapısı , yolun geometrik ve fiziki standartları,çeken çekilen araçların yıpranmışlığı, hızın arttırılmasına kesinlikle uygun değildir. Göstermelik yol bakım onarım çalışmaları ile hız arttırılamaz. Üstelikte yapılan bakım onarım TCDD'nin tüm ekipmanı ile yapılmıştır. Yani diğer bölgelerdeki tüm araç ve personel buraya çekilmiştir. Çalışma bittikten sonra bu araçlar ve personel görev yerlerine geri dönmüşlerdir. Üstelik te bakım ve onarım mevsim koşulları dikkate alınmadan yapılmıştır. Dolayısı ile mevsim gereği oluşan yağmur ve kar, yolu eski durumuna getirmiştir. Çeken ve çekilen araçlar teknolojik olarak uygun olmasına rağmen uygulanan personel politikası ile teknik personel eksikliği nedeniyle yeterli bakım ve onarımları yapılamamaktadır. Özellikle raylardaki ve tekerleklerdeki incelmeler giderilememekte ve servise verilmektedir. Defalarca uyarmamıza rağmen uyarılar dikkate alınmamıştır. Dahası tüm bu eksiklerin bilinmesine rağmen ısrarla hız arttırımına gidilmiştir.

Bütün bu emniyet unsurları sağlanmadan ve bu unsurlar arasında gerekli eşgüdüm sağlanmadan hız artırımının kaza demek olduğunu defalarca sendikalar, odalar olarak dile getirdik. Bu uyarılarımızı yok sayan TCDD Yönetimi, kazanın akabinde bir TV kanalına açıklama yaparken, kazanın nedenini belirtmek yerine ısrarla kazanın hız nedeniyle olmadığını birkaç kez tekrarlamıştır. Oysa daha birkaç gün önce TCDD Yönetiminin bilim insanları ile yaptığı toplantıda, bilim insanları gerekli uyarıları bir kez daha yapmış ve hatta yolun bu haliyle güvenliği tehdit ettiğini, yakın bir zamanda trenin yoldan çıkmasının sürpriz olmayacağını ve hızlandırılmış trenin hemen seferden kaldırılması gerektiğini belirtmişlerdir. Zamansız yol çalışması nedeniyle yolun platform üstünde dalgalandığı ve büyük bir tehlike arzettiği TCDD'nin ilgili birimlerinin bile uyardığı bir durum iken, inat uğruna treni işletmeye devam eden TCDD Yönetimi kazanın nedenini saptırmaya uğraşmaktadır. Kazanın tek nedeni yolun bakımını yapmadan, eski çeken-çekilen araçları kullanarak palyatif çözümlerle hızlı tren işleteceği sanan TCDD Yönetiminin basiretsizliği ve beceriksizliğidir.

SORUMLULAR GEREKENİ YAPMALI!
Bu facianın sorumluluğu "Beni demiryolu ile anacaklar" diyen Başbakan, daha dün "Yapılan uyarıları dikkate aldık ve gerekenleri yaptık" diyen Ulaştırma Bakanı ve bilimden uzak uygulamaları ısrarla uygulayan ve oluşan kazaları "Kadere ve kazaya karşı gelinmez" diyerek iş yapan TCDD Genel Müdürü ve yönetiminin üzerindedir. Sendikamızın, Meslek Odalarının, Bilim İnsanlarının uyarılarını dikkate almayan TCDD'nin bu yönetiminin, sürekli AB'ye vurgu yapan Hükümet üyelerinin bu kaza herhangi bir AB ülkesinde olsa o ülke yöneticileri ne yapar ise onu yapmalarını bekliyoruz.

DEĞERLİ BASIN MENSUPLARI
Bu kazada hayatını kaybeden yurttaşlarımızın yakınlarına başsağlığı diliyor, yaralı yurttaşlarımızın ise tez zamanda sağlıklarına kavuşmasını diliyoruz.

Saygılarımızla,

23 Temmuz 2004/Ankara

BİRLEŞİK TAŞIMACILIK ÇALIŞANLARI SENDİKASI
TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI
TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI
TMMOB İNŞAAT MÜHENDİSLERİ ODASI



TELE 1- SABAH PUSULASI

28.03.2024
 


Çok Okunanlar


EMO 49. OLAĞAN GENEL KURULU TOPLANIYOR

EMO 49. OLAĞAN GENEL KURULU

EMO 49. OLAĞAN GENEL KURULU TOPLANIYOR

1 MAYIS’TA ALANLARDAYIZ

ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI - OLAĞAN GENEL KURULU! (ENERJİEKONOMİSİ.COM)

EMEK VE BİLİM İLE KURULACAK YENİ BİR TOPLUMSAL DÜZEN İÇİN: YAŞASIN 1 MAYIS!

EMO 49. OLAĞAN GENEL KURULU TOPLANIYOR (ENERJİGUNLUGU.NET)

EMO 49. ÇALIŞMA DÖNEMİ BAŞLADI

MUTLU BAYRAMLAR

ENERJİ ALANI YÖNETİLEMİYOR (BİRGÜN)

Okunma Sayısı: 1915


Tüm Basın Açıklamaları

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr


Diğer birimlerin iletişim bilgileri için tıklayınız

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.