Reklam Kurulu, Türk Telekom A.Ş.`nin abonelerine ``Telefon konuşmaları yüzde 80 ucuzluyor`` sloganıyla sunduğu alternatif tarife paketlerine ilişkin reklamları hakkında tedbiren durdurma kararı verdi.
Türk Telekom`un, ağustos ayı başında uygulamaya koymayı planladığı ve abonelerden seçim yapmasını istediği yeni tarife paketlerinin uygulaması daha sonra 24 Ağustos`a ertelenmişti. Telefon konuşma ücretlerinde belirli koşullara bağlı olarak ucuz tarifelere geçileceği şeklinde sunulan kampanyaya, çeşitli tüketici örgütleri ``yanıltıcı`` olduğu gerekçesiyle tepki göstermişti.
Telekom`un yeni tarife paketlerine ilişkin reklamlara, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü bünyesinde yer alan Reklam Kurulu tarafından yasak getirildi. Reklam Kurulu, 10 Ağustos`ta yaptığı toplantıda, başta tüketici derneklerinin ``indirim adı altında telefon ücretlerinde artış gerçekleştirildiği`` görüşüyle tepki gösterdiği kampanyaya ilişkin reklamları durdurma kararı aldı. Kurul`un kararı şöyle:
``Türk Telekomünikasyon A.Ş.`nin `Telefon konuşmaları yüzde 80 Ucuzluyor` başlığıyla tanıttığı kampanya çerçevesinde abonelere sunduğu alternatif ücret paketleriyle ilgili reklamlarına ilişkin olarak; Türk Telekom A.Ş.`ne söz konusu reklamları tedbiren durdurma cezası verilmesi kararlaştırıldı.``
Anka
|