Avea Genel Müdürü Cüneyt Türktan, göreve geldikten sonra bayileri yeniden yapılandırdıklarını ve böylece abone sayısının iki kat arttığını belirtti Büyük rekabetin yaşandığı telekomünikasyon sektöründe Avea, bayilerini motive ederek, abone sayısını artırmayı başardı. VATAN'la İş Yemeği'nin konuğu olan Avea Genel Müdürü Cüneyt Türktan, yılbaşından sonra yeniden şekillenen yönetimle yaptıkları ilk hamlenin bayi örgütlenmesinde yeniden yapılanmaya gitmek olduğunu söyledi. 380 bayileri olduğunu kaydeden Türktan, "Öyle çok etli bir bayi yapımız yoktu. Ama göreve gelir gelmez bu alanda atılıma başladık Prim sistemini değiştirdik, şubelerin daha görünür hale gelmesini sağladık. Sonuçta yeni abone girişimiz yılbaşından sonra iki kat arttı" diye konuştu. 7 milyon abonesi var Düzenledikleri kampanyalar sayesinde hızlı bir abone artışı yaşadıklarını kaydeden Cüneyt Türktan, bu alanda başlattıkları yenilenme hareketini şöyle anlattı: "Aktif abone sayışımızda yükseliş var. Şu anda biz ve Turkcell aktif abone kıstasını uluslararası ölçeklerde yapıyor. Aktif olmama kıstasımız, 6 ay kullanmayanları daha sonra 1 ay bekletip kapatmak. Avea'nın başlangıcında bu süre 12 aydı. Ancak kullanmama süresi 6 ayı geçen aboneleri yılbaşında temizledik. Şu anda net abone sayımız 7 milyon. Bizde faturalı ve hazır kartlı abone sayısı hemen hemen yarı yarıya. 3 milyon civarında faturalı abonemiz var. Burada Turkcell'den sonra ikinci sıradayız. Abone başı gelir düzeyimiz ise 13 doları buluyor" Baz istasyonu olarak Aycell'le Aria birleşmesi nedeniyle en şanslı operatörlerden biri olduklarını da kaydeden Cüneyt Türktan, "Ancak baz istasyonlarının hemen hepsi aynı yerdeydi. Bunların çözümünü sağladık ve yayılmaya başladık" dedi. Yılbaşında Avea için 1 milyar dolar ciro ve 300 milyon dolar yatırım hedefi koyduklarını kaydeden Türktan, ilk üç aylık gerçekleşmelere göre konulan hedefleri aşma ihtimallerinin yüksek olduğunu vurguladı. (VATAN, 15.05.2006)
|