Türk Telekom Yönetim Kurulu Başkanı Doany ses gelirlerindeki kaybı internet ve katma değerli servislerden kazanmak istediklerini söyledi... ADSL'nin hızını artıracaklarını kaydeden Doany, "Amacımız aynı fiyata iki kat daha hızlı internet bağlantısı sağlamak veya fiyatı düşürmek" dedi. Türk Telekom Yönetim Kurulu Başkanı Paul Doany hızlı internetin önemli olduğunu, aynı fiyata iki kat hızlı bağlantı sağlamak veya fiyatı düşürmek istediklerini bildirdi. Doany ses gelirindeki kayıpları internet ve katma değerli servislerden kazanmayı hedeflediklerini söyledi. Türk Telekom (TT), yeni hizmetleri "TT Sesli Mesaj'', "TT Aile Kart'' ve "TT SMS'' servislerini düzenlenen bir toplantıyla tanıttı. Paul Doany burada yaptığı konuşmada, özelleştirmenin ardından Türk Telekom'un adaletli bir piyasa oyuncusu ve rakip olacağını söylediklerini anımsattı. Müşterilerin fiyat ve hizmet seçimlerini özgürce yapabilmesinin önemine işaret eden Doany, ADSL konusunda yeni çalışmalarının bulunduğunu belirterek, bu konuda bir soru üzerine, hızlı internetin önemini vurguladı. ADSL hızını artırmak istediklerini belirten Doany, "Yapmak istediğimiz; aynı fiyata iki kat hızlı bağlantı sağlamak veya fiyatı düşürmek. Bu konuda Telekomünikasyon Kurumu'ndan onay bekliyoruz. Bir kaç hafta içinde tarife değişikliklerimizi duyurabiliriz'' dedi. TRAFİĞİN % 50'Sİ CEPTEN Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Doany, yeni servislerden gelir beklentisinin sorulması üzerine, "Buradan ne kadar para geleceğini tahmin etmek zor. Bu hizmetler, gelirleri artırmaktan ziyade müşteri davranışlarını değiştirecektir'' dedi. Türkiye'de ses trafiğinin yüzde 50'sinin cep telefonları tarafından sağlandığını belirten Doany, şöyle devam etti: ''Buradaki niyetimiz gelirimizi artırmak. Sesin taşınmasında rekabet var. Cep, pahalı ve rahat. Ancak artık, biz de mobil ile biraz daha rekabet edebilir duruma geldik. Cepmiş, sabitmiş farkı olmayacak." İndirim olsa da fiyatlarının 3 kat pahalı olduğunun hatırlatılması üzerine ise Doany, Zaman içinde bu fiyatlarda düşecek. Yeni servisleri inşa ederek memnuniyeti artıracağız. Ses gelirlerimiz düştü. İnternet fiyatlarını indiremiyoruz" diye konuştu. SMS ve sesli mesaj servislerinin altyapısı Meteksan Sistem ve Telenity tarafından hazırlandı. Borçlanma maliyeti arttı PAUL Doany ÖİB'ye yapılacak ödemelere ilişkin bir soruya, "Ödemenin 1.4 milyar dolarını yaptık. Geri kalanın yüzde 70'ini toplam 5.1 milyar dolar' ödemeyi eylül ayına kadar yapacağız. Ancak dövizdeki son oynamalar Türk şirketlerinin borçlanma maliyetini artırdı" şeklinde yanıt verdi. Doany halka açılma konusunda devletin yüzde 45 hisseye sahip olduğunu belirterek, "Devletin vereceği karardan sonra ancak bu konuda açıklama yapabiliriz" dedi. Artık evden eve de SMS Türk Telekom yeni hizmetlerini açıkladı. Artık sabit ev telefonundan da SMS yollanıp alınabilecek. Öğrenci ve askerler için de "aile kartı" çıkarıldı. İşte üç yeni ürün 1- Sabit hattan cebe SMS ARTIK evde veya ofiste kullandığınız sabit telefondan cep telefonuna kısa mesaj (SMS) göndermek mümkün. TT SMS hizmeti temmuz ayının ikinci yarısında hizmete açılacak. TT SMS hizmeti sayesinde sabit telefondan sabit telefona ya da GSM telefona mesaj gönderilebilecek ve mesaj alınabilecek. Ayrıca sabit telefondan e-mail adresine ve faks numaralarına da mesaj gönderilebilecek. Bir SMS mesajının uzunluğu 160 karakterden oluşuyor. 2- Tüm ankesörler sizin TÜRK Telekom'un hemen devreye soktuğu ikinci hizmet ise TT Aile Kart. Üzerindeki chip'te müşteri bilgileri bulunan bu kart sayesinde, Türkiye genelindeki tüm ankesörlü telefonların yüzde 86'sınadenk gelen 70 bin telefondan gerçekleştirilecek aramaların ücretleri kartın bağlı olduğu sabit hat telefonuna yansıtılabilecek. Kartı kullanmak için sabit bir telefona sahip olmak yeterli. 3-Sabit telefona sesli mesaj EV telefonunuzu arandığında yerinde olmayan, telefona cevap veremeyen, ya da meşgul durumdaki sabit hat kullanıcılarının, sesli mesaj kutusu aracılığı çağrıları cevaplandırabilmesine, mesajlardan ve arayan kişilerden haberdar olabilmesine TT Sesli Mesaj hizmeti olanak sağlıyor. TT Sesli Mesaj hizmetinin Standart Mesaj Kutusu herkese açık ve ücretsiz. Sayısal santral müşterilerinin tamamı Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni (444 1 444) aramak kaydıyla telefonlarını sesli mesaj kutularına yönlendirebiliyor. Yangın ve arıza ücretsiz masal hattı 7.2 kuruş TÜRK Telekom'un ruhsal bunalımdan Başbakanlık iletişim hattına kadar 60'a yakın bilgi ve ihbar servisi var. İhbar hatları ve Türk Telekom ile ilgili arıza hatları ücretsiz olarak aranabiliyor. Diğer hatlar kontör başına 7.2 kuruş olarak ücretlendiriliyor. Türk Telekom internet sitesinde kontör atış süreleri veriliyor. Buna göre en pahalı bilgi servislerinin başında bilinmeyen numaralar geliyor. Turkcell'de bilinmeyen cep telefonu sormak ilk sırada yer alıyor. Dakikası 80 kuruşa Turkcell'de bilinmeyen numara soruluyor. Buna karşılık Telsim'den veya Türk Telekom abonesinin numarasını öğrenmek biraz daha ucuz. Çeşitli tarifelerde kontör atış periyodunu artırarak Türk Telekom bu servisler için Siemens Business Services (SBS) şirketinden arama başına 3 kontör yani 21.6 kuruş ödeme yapıyor. Özelleştirmeden önce yapılan ihalede yapılan sözleşmenin gelecek ay süresi doluyor. Timur SIRT/ EKONOMİ
|