Elektrik Mühendisleri Odası (EMO) Bursa Şubesi, Bursa Akademik Odalar Yerleşkesi’nde Elektrikli Araçlar Çalıştayı düzenledi… Etkinliğe akademisyenler, oda üyeleri ve sektör temsilcileri katıldı…
EMO`dan Elektrikli Araçlar Çalıştayı Elektrik Mühendisleri Odası (EMO) Bursa Şubesi, Bursa Akademik Odalar Yerleşkesi`nde Elektrikli Araçlar Çalıştayı düzenledi… Etkinliğe akademisyenler, oda üyeleri ve sektör temsilcileri katıldı… EMO Bursa Şubesi Başkanı Remzi Çınar açılış konuşmasında özetle şu hususları gündeme getirdi: "İlk olarak 2011 yılında düzenlenen etkinlikten sonra bu Çalıştay ile elektrikli araçlar konusunda ülkemizde ve dünyada sürecin nereye geldiği değerlendiriliyor. Mühendislerin teknolojik gelişmeleri takip etmesi gerekiyor. Mühendislik çalışmaları araştırmanın ve teknolojinin daha ileriye gitmesinin yolunu açıyor. Meslek odalarının da meslek alanlarıyla ilgili konuları takip etmesi gerekiyor. Ülkemizde fen liselerinin sayısını artırmamız gerekiyor. Sanayinin Ar-Ge ve katma değeri yüksek ürünlere ihtiyacı var…" EMO Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Yeşil ise şöyle konuştu: "EMO‘nun siyasal iktidarların arka bahçesi ya da yandaşı haline dönüştürülmek istenmesine izin vermeden bağımsız ve demokratik kimliğini her türlü saldırıya karşı koruma anlayışı her zaman en büyük referans noktasını oluşturmaktadır. Bizler, çalışma dönemlerimiz içinde toplumsal yaşamımızı ilgilendiren her olayda tavır belirlerken, uyarı, itiraz ve direnişlerimiz ile her zaman haklı çıktığımız, onurlu bir tarihsel geçmişe sahibiz." Yeşil sözlerini şöyle sürdürdü: "Elektrikli araçlar çalıştayı ile ilgili olarak da konuşmasında öncelikle enerji ihtiyacı artarken, çevre sorunlarının da artmıştır. Hızlı kentleşme, yoğun nüfus artışı, hava kirliliği ve enerji sıkıntısı; beraberinde ulaşımı en önemli sorunlardan biri haline getirmiştir. Bu durum kullanıcı gereksinimlerine göre tasarlanmış, enerji verimi yüksek, çevreye zarar vermeyen, sessiz, konforlu, ulaşım araçlarının kullanımını gündeme getirmiştir. Elektrikli araçlar konusu devletler tarafından devletler tarafından belirlenen politikaya, çok uluslu şirketlerin üretim tarzı ve ürün tercihlerine, toplumun bu tercihlere yönelik tepkileri gibi etkilere bağlı olarak yaşam içinde yerini Alabilecektir…." Yeşil, konuşmasını şöyle tamamladı: "Çevreye saygılı bu ulaşım türünün başarılı olması, gerekli altyapı çalışmalarının tamamlanması, yasaların uygun hale getirilmesi ve toplum tarafından kabullenilmesi gibi bir takım etkenlere bağlıdır. Bu durum araçların teknolojik dönüşümünün yanında politik, ekonomik, sosyal ve kültürel değişimi de beraberinde getirecektir. Ülkemizde elektrikli araçlar, gelişmekte olan bir alan olup aynı zamanda mühendis meslektaşlarımıza yeni bir iş alanı sağlamaktadır. Meslek alanlarımızın tümünde olduğu gibi bu alanda da mühendisin yetki ve sorumluluklarının tanımlanması önemli bir ihtiyaç olarak görünmektedir." YAZILIM EGEMENLİĞİ Okan Üniversitesi öğretim üyesi Okan Üniversitesi‘nden Prof. Dr. Nejat Tuncay ise elektrikli araçlardaki yazılım çalışmasına dikkat çekti: "Bu yazılım çalışmasına egemen olanlar hakim olacaklar piyasaya. Bunun uzantısı olarak; öyle görünüyor ki nesnelerin interneti dediğimiz, büyük veri dediğimiz sistemlerle bağlantılı, bulut üzerinden haberleşen, birbiriyle haberleşen, yerle haberleşen, otonom özellikler kazanmış, belli bir süre sonra tamamen otonom elektrikli araç piyasası önümüze çıkacak. Elektrikli aracın bize getirdiği bir fırsat var, bunu görmemiz lazım. Bilgi çağının getirdiği fırsatlarla beraber değerlendiriyorum. İçten yanmalı motorlarda son derece ileri gitmiş şirketler ve uluslarla rekabet yerine elektrikli araçlardan yola girmek bir şans. Bu şansı iyi değerlendirip değerlendiremeyeceğimizi tartışalım."
|