Hüseyin Şimşek 17 Ağustos 1999‘da yaşanan büyük İstanbul depreminin ardından iletişim altyapısını güçlendirmek için dönemin iktidarı tarafından getirilen Özel İletişim Vergisi (ÖİV) ile 20 yılda yurttaşlardan milyarlarca lira toplanmasına karşın yaşanan deprem sorunların çözülmediğini gösterdi. Depremin ardından tüm iletişim operatörlerinde sorunlar yaşandı. Yaklaşık bir saat ile 24 saat arasında değişen sürelerde operatörlerin şebekeleri çöktü, sabit hatlar çalışmadı. Toplanan paranın dev bir büyüklük olduğunu vurgulayan Faik Öztrak, "Bu çerçevede 2000 yılından günümüze kadar sadece ÖİV kapsamında tüketicilerden tahsil edilen vergi miktarı 66 milyar Türk Lirasını bulmakta ama buna rağmen insanlar iletişime en çok ihtiyaç duyduğu bir anda ailesiyle, sevdikleriyle iletişim kuramadı. Bu yaşanılanın adı en hafifinden rezalettir" dedi. KAYNAKLARLA DUBLE YOL YAPTILAR Deprem için toplanan paraların başka işler için kullanıldığını AKP‘liler de itiraf etti. Dönemin Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, 2011 yılında toplanan paralarla duble yol yaptıklarını, sağlık ve eğitim alanlarındaki ihtiyaçlar için kullanıldığını söyledi. KÂRLARI ALDI, YIKTI, GİTTİ Depremin ardından tüm yurtta yaklaşık 18 saat boyunca iletişime kapanan Türk Telekom, AKP‘nin ‘bir başarı öyküsü‘ olarak sunduğu ancak hüsranla sonuçlanan özelleştirme hikâyesi olarak kayıtlara geçti. Türk Telekom Yönetimi, altyapısının ve sistemlerinin tüm ülkede çökmesinin ardından yaptığı açıklamada, "Altyapı yenileme çalışmaları devam ederken deprem meydana geldi. Yaşanan deprem sonrası mobil iletişimde aksaklık yaşanmıştır" ifadelerine yer verildi. AKP, iktidara geldikten sonra Lübnanlı Hariri ailesinin sahip olduğu Oger Telecom, Türk Telekom‘un yüzde 55‘ini satın almak için ihalede 6 milyar 550 milyon dolar ile en yüksek teklifi vererek kazandı. Türkiye‘nin en çok kâr eden şirketleri arasında yer alırken özelleştirme işleminin ardından iflasın eşiğine gelen ve büyük bir altyapı sorunu olduğu ortaya çıkan Türk Telekom ile ilgili olarak CHP Genel Başkan Yardımcısı Aykut Erdoğdu ise, "Başından sonuna kadar bir özelleştirme hüsranı ve sonrasındaki çöküşe şahit olduk" dedi. SAHTE HESAPLARLA DESTEK TÜRK Telekom, kullanıcılardan tepki aldıktan sonra Twitter‘da sahte hesaplardan destek almaya başladı. Bot (sahte) hesaplar tarafından, Türk Telekom‘u gündemde tutmak için #AdamsınTelekom etiketiyle anlamsız paylaşımlar yapıldı. Öte yandan operatör, mobil abonelerine özel olarak internet hediyesi verme kararı alarak tüm mobil abonelerine 2 ay boyunca her ay 5 gb internet tanımlaması yapacak. Öte yandan Elektrik Mühendisleri Odası bir açıklama yaparak yaşanan iletişim sorunlarını "fiyasko" olarak niteledi ve bunun nedenleri olarak özelleştirme ve piyasalaştırma sürecine dikkat çekti. EMO‘nun yaptığı açıklamada "Kamu eliyle yürütülmesi gereken iletişim hizmetlerinin, yatırımdan çok kâr odaklı çalışan özel sektöre devredilmesi, bu alanda istenilen gelişme düzeyine ulaşılamamasına neden olmuştur" denildi. (Birgün; 28.9.2019)
|