MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

TMMOB TEDAŞ'TA ÇALIŞAN ÜYELERİMİZ İÇİN TALEPLERİMİZİ İLGİLİLERE İLETTİ


 
TEDAŞ Genel Müdürlüğü Bağlı Ortaklıklarında 4857 sayılı İş Yasası'na tabii Geçici İşçi Mühendis (Belirli Süreli Hizmet Akdi imzalamış personel) olarak çalışan üyemiz işçi mühendislerin sorunları TMMOB ortamında değerlendirilerek, mevcut sorunlara çözüm üretmek ve bundan sonrası için oluşabilecek diğer olumsuzluklara engel olmak amacıyla, aşağıdaki görüşlerin ilgili yerlere iletilmesi kararlaştırılmıştır.
 

Geçici İşçi Mühendislerin Sorunları Hakkında Kısa Bilgi:
TEDAŞ tarafından, KPSS veya DİS sınavlarını kazanmış olmak şartı ile değişik illerde Geçici İşçi (Belirli Süreli Hizmet Akdi imzalamış personel) olarak çalıştırılmak üzere 50 Mühendis, 50 İdari Memur ve 500 Teknisyeni kapsayan personel alımı ilanı, 2003 Yılı Ekim Ayı'nda İş ve İşçi Bulma Kurumu'na verilmiştir. İşe alınan personel ile 10 Kasım 2003 tarihinde yapılan Sözleşmelerin bitiş süresi 31 Aralık 2003 tarihi olarak belirlenmiş olup, bu sözleşmede "geçici" statüsünün yer almasına karşın, personelin "Hangi süre ile işten çıkartılacakları" konusu yer almamıştır. Dolayısıyla, yaşanan belirsizlik etkin çalışmayı engellemektedir.

2004 yılı içerinde TEDAŞ tarafından yine aynı statüyle personel alımı yapılmış olup; Teknisyen ve İdari Memur olarak alınan personel ile "geçici işçi statüsü"nde sözleşme yapılırken, Mühendis olarak alınan personel ile "daimi işçi statüsü"nde (belirsiz süreli) sözleşme yapılmıştır. Geçici işçi mühendis statüsündeki personelin ücret artış oranları ve ödenme zamanları konusunda sorunlar yaşanmaktadır. Bu kapsamdaki personelin 2004 yılı Ocak ayı maaşlarında bir artış sağlanmamış, bordrolara Temmuz ayı ücret artışları yansıtılmıştır. 2005 yılı ücret artışı 01 Ocak 2005 tarihi itibariyle tüm kamu personeline uygulanmasına karşın, henüz bu kapsamdaki personelin maaşlarına yansıtılmamıştır.

01 Ocak 2004 tarihi itibariyle yapılan yeni sözleşmede, 11 ay süreyle uzatma vizesi TEDAŞ Genel Müdürlüğü tarafından bağlı ortaklıklara bildirilmiş, sözleşmeye 11 ay çalıştırılıp, 1 ay süre ile zorunlu ücretsiz izin kullandırılacağına yönelik bir madde eklenmiştir. 2004 yılı içerisinde tüm 4857 sayılı Yasa ile çalışan belirli süreli hizmet akdi ile çalışan (geçici işçi) üyelerimiz zorunlu ücretsiz izinlerini kullanmış durumda olup, halen kurum personeli olarak çalışmaktadırlar. Bazı işletmelerde, Müdür ve Müdür Yardımcıları haricinde, çalışan tek Mühendis bu kapsamdaki üyelerimizdir. Dolayısıyla, 3-4 Mühendisin sorumluluğunu alan ve yürütmesi gereken işleri tek mühendis olarak yapmaya çalışan bu mühendislerin 1 ay süre ile işten çıkartılmaları, sorumluluğunu aldığı işlerden 1 ay koparılarak iş ve işçi hakimiyeti açısından yetkinliklerini azaltmaktadır. Bu durum, üyelerimize bağlı çalışan personelin mühendislere bakış açısını, saygısını olumsuz yönde etkilemektedir.

Üyemiz İşçi Mühendisler Adına İstemlerimiz:
1) Öncelikle yasalarda belirtilen haklarını istemekteyiz.
2) Üyemiz işçi mühendisler TES-İŞ Sendikasına 18 Şubat 2005 tarihinde kayıt yaptırmış olup 2005 yılı İTİS toplu sözleşmesinde kapsam dışı protokolüne sadece dahil olmalarını değil, bizzat müdahil olmalarını istiyoruz.
3) Ücret adaletsizliğinin ve dengesizliğinin giderilmesini istiyoruz. (Bu kapsamda; işe başlama ve ücret dereceleri, işçinin öğrenim durumuna ve fiili iş hayatına göre belirlenmelidir. İleri düzeyde teorik ve uygulamalı teknik bilgi ve ihtisası gerektiren işlerde ve bilfiil kendi ihtisas dalında çalışan işçilerin; yani en az 4 yıl eğitim süreli ve devam mecburiyeti olan fakülte mezunu Mühendislerin ücretleri ayrıca belirlenmelidir. İşyerinde çalışırken bu diplomayı alan ve kendi ihtisas dalında çalışan işçiler de bu maddeye intibak ettirilmelidir.)
4) Üyemiz işçi mühendislerin idari görevlere gelebilmesini istiyoruz. (Bu kapsamda; işyerinde bilfiil çalışmakla beraber, gereğinde ve işyerinin özelliğine göre, işlerin teknik ve idari yönden yürütülmesi ve işçi gruplarının idaresi amacı ile işçiler arasında tahsil, liyakat, idarecilik niteliği ve kıdemi dikkate alınarak üyemiz işçi mühendisler, Teknik Şeflik ve Baş Mühendislik vb. idari görevleri yapabilmelidir.)
5) TEDAŞ Genel Müdürlüğü bünyesindeki Bağlı Ortaklıklarda çalışan üyemiz işçi mühendislere farklı uygulamalar yapılmamasını istiyoruz.
6) Üyemiz işçi mühendislerin "Kimlik" sorununun giderilmesini istiyoruz. (Ücret konusu gündeme geldiğinde memur statüsündeki mühendis meslektaşlarımız ile işçi mühendis arkadaşlarımız kıyaslanmakta; tayin, seminer, dil kursları, yurtiçi-yurtdışı vs. değişik talepleri için ise, "işçi" oldukları ve memur meslektaşlarımızın böyle bir uygulamadan rahatsızlık duyacağı söylenerek istekleri geri çevrilmektedir. Öte yandan, işçi statüsündeki teknik eleman ile diğer işçiler arasındaki ücret ve hiyerarşi ilişkisi; memur statüsündeki teknik eleman ile memur statüsündeki diğer kamu çalışanları arasındaki ücret ve hiyerarşi ilişkisi baz alınarak düzenlenmelidir.)
7) 4857 sayılı İş Kanunu'nun 11. ve 12. maddeleri; Belirli ve Belirsiz İş Sözleşmesi'nin tanımının ayrımını ve dönüşümünü anlatmaktadır. İlgili maddelerin incelenerek, bu kapsamdaki üyemiz işçi mühendislerin durumlarının hukuki çerçevede açıklık kazanmasını istiyoruz.
8) Hukuk çerçevesinde üyemiz işçi mühendislerin yasal haklarının kesin ve net bir şekilde belirlenmesini, özlük haklarının ve yetkilerinin tanımlanmasını istiyoruz.

İş Yasası kapsamında görev yapan mühendislerin üstlendikleri ve ifa ettikleri görev karşısında hak ve yetkilerinin açık şekilde düzenlenmesi ve tüm haklarının yasal güvenceye kavuşturulması "sosyal devlet" ve "hukuk devleti"nin bir gereğidir.

Sonuç olarak; TEDAŞ Genel Müdürlüğü Bağlı Ortaklıklarında 4857 sayılı İş Yasası'na tabii Geçici İşçi Mühendis olarak çalışan üyelerimizin sorunlarının ivedilikle çözülmesi konusunda gereğinin yapılmasını istiyoruz.

Saygılarımızla.

Mehmet Soğancı
TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı
19 Nisan 2005



TELE 1- SABAH PUSULASI

28.03.2024
 


Çok Okunanlar


DEPREMZEDEYE DEĞİL ENERJİ ŞİRKETLERİNE DESTEK

KTMMOB EMO YENİ YÖNETİM KURULU BELİRLENDİ

TELE 1- SABAH PUSULASI

SİNOP NÜKLEER GÜÇ SANTRALI İNADINDAN VAZGEÇİLMELİDİR   

EMO 49. OLAĞAN GENEL KURULU TOPLANIYOR

EMO, SİNOP NGS NAZIM İMAR PLANI İÇİN İPTAL DAVASI AÇACAK (BAŞKENT GAZETESİ)

HALKIN DEMOKRATİK İRADESİ GASP EDİLEMEZ

GÜNEŞ VAR ETTİ, SANTRALI YOK EDECEK (BİRGÜN)

NİTELİKLİ YAĞMA (GÜNLÜK EVRENSEL)

EMO: SİNOP NGS PROJESİNDEN VAZGEÇİLMELİ (ENERJİGUNLUGU.NET)

Okunma Sayısı: 3735


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr


Diğer birimlerin iletişim bilgileri için tıklayınız

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.