|
|
TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI III. ÖĞRENCİ ÜYE KURULTAYI SONUÇ BİLDİRGESİ
07.04.2006 |
| |
| EMO III. Öğrenci Üye Kurultayı 12 Kasım 2005 tarihinde Ankara Kocatepe Kültür Merkezinde;
1-Mühendislik eğitiminde yeni teknolojinin rolü,
2-Üniversite-Sanayi İşbirliği,
3-Yabancı dilde eğitim,
4-Yetkin Mühendislik
Konu başlıkları ile Türkiye’nin dört bir yanından gelen Elektrik-Elektronik- Haberleşme-Bilgisayar ve Biyomedikal Mühendisliği öğrencilerinin katılımı ile toplandı. Yaklaşık 700 öğrencinin katıldığı kurultayda öğrenciler üniversitelerde alışkın olmadıkları bir ortamda özgürce tartışma olanağı buldular.
|
| | |
|
|
YÖK , YEK, YOK 07.03.2006 |
| |
| 1970'lerin sonunda ve özellikle 80'li yıllarda üniversitelerin bu gelişim süreci değişmiş, bu kurumlar ticari faaliyet alanları olarak görülmeye başlanmıştır. Türkiye'de de aşağı yukarı böyle bir süreç yaşanmıştır. 1923'te kurulan ulus-devlet 70'li yıllara kadar bu politikaları izlemiş ve en nihayetinde üniversiteler 12 Eylül'ün bir çok alanda yaptığı tahribattan nasibini almıştır. |
| | |
|
|
EĞİTİMİN TİCARİLEŞTİRİLMESİ VE ÜNİVERSİTE-ENDÜSTRİ İŞBİRLİĞİ 07.03.2006 |
| |
| Dünya eğitim sektörü yıllık 2 trilyonluk bir pazar durumunda... Dünya toplam ticareti üzerinden dolaşıma giren paranın ‘97 rakamları ile 5.47 trilyon dolar olduğu düşünülürse, eğitim üzerinden dolaşıma giren 2 trilyon doların çekiciliği kendiliğinden anlaşılır. |
| | |
|
|
BİLİM,TEKNOLOJİ VE ÜNİVERSİTELER 07.03.2006 |
| |
| Çağımızın medeni toplumları arasında yer alabilmek ,refah ve bilgi seviyesinin gelişmiş toplumlar düzeyinde olmasını gerektirmektedir. Toplumda üstün bilgi kaynağını üreten üniversiteler, doğal olarak bilim ve teknolojinin gelişmesinde vazgeçilmez bir unsurdur. |
| | |
|
|
ÜNİVERSİTE - SANAYİ İŞBİRLİĞİ 07.03.2006 |
| |
| Her alanda süratli bir değişimin yaşandığı günümüzde ülkeler kendi refah
seviyelerini yükseltmek istemekte ve bu çerçevede eğitim, sağlık ve
ekonomi alanlarında ilk sıralara tırmanma mücadelesi vermektedirler. Bu
mücadelenin ana öğesini ve kalkınmanın temelini hiç şüphesiz teknoloji
üretebilen ve bilgiye sahip olan yüksek seviyede eğitilmiş toplumlar
oluşturmaktadır. |
| | |