Elektrik Mühendisleri Odası Ankara Şubesi ve Ankara Fotoğraf Sanatçıları Derneği (AFSAD) işbirliği ile EMO Ankara Şubesi Eğitim Merkezi’nde “Fotoğraf Temel Eğitim Semineri” düzenlenecektir. 20 kişilik sınırlı kontenjan ile gerçekleştirilecek olan seminer katılımında başvuru sırası dikkate alınacaktır. Seminer toplam 6 hafta sürecektir. 18 Ocak 2006 tarihinde başlayacak olan ve 6 Hafta boyunca Çarşamba günleri saat 18.30, Cumartesi günleri ise saat 14.00’de yapılacak olan seminerlere katılmak isteyen üyelerimiz ayrıntılı bilgiyi ve seminer programını yazımızın devamında bulabilirler.
Fotoğraf Temel Eğitim Semineri’ne katılmak isteyen üyelerimiz aşağıdaki iletişim bilgilerine başvurabilirler. Fotoğraf Temel Eğitim Semineri katılım ücreti 50 YTL’dir. Kayıt İçin İletişim Bilgileri EMO Ankara Şubesi Eğitim Merkezi Necatibey Cad. No:102/1 Maltepe/ANKARA Tel: 0 312 231 44 74 / (128) Faks: 0 312 232 10 88 E-posta:ankara@emo.org.tr İlgili Personel: Başak SARPKAYA FOTOĞRAF TEMEL EĞİTİM SEMİNER PROGRAMI 1. HAFTA 1. GÜN 1. DERS SAATİ A. FOTOĞRAFI OLUŞTURAN UNSURLAR B. FOTOĞRAFIN TEKNOLOJİK GELİŞİMİ 1. fotoğraf makinelerinin gelişimi 2. fotoğraf kimyasının gelişimi 3. fotoğrafta sayısal teknoloji C. ÜLKEMİZDE FOTOĞRAF TARİHİNE KISA BİR BAKIŞ 2. DERS SAATİ C. FOTOĞRAF MAKİNELERİNİN SINIFLANDIRILMASI 1. görüntü kaydeden yüzeylere göre a. film kullanan makineler b. sayısal algılayıcı kullanan makineler 2. film boyutlarına göre a. büyük format makineler b. orta format makineler c. küçük format (leica) makineler d. minyatür format makineler 3. objektiflerine göre a. objektifi değiştirilemeyen/sabit objektifli makineler b. objektifi değiştirilebilen/değişken objektifli makineler 4. kullanım amaçlarına göre a. polaroid makineler b. panoramik makineler c. stereoskobik makineler d. sualtı makineleri e. aps makineler f. sayısal makineler 5. vizör (bakaç) sistemlerine göre a. basit bakaçlı makineler b. optik bakaçlı makineler c. refleks /yansıtmalı bakaçlı makineler d. lcd bakaçlı makineler 6. netleme sistemlerine göre a. manuel/elle netlemeli makineler (MF) b. otomatik netlemeli makineler (AF) c. netlik gerektirmeyen makineler 7. ışıklama sistemlerine göre a. manuel/elle ışıklamalı makineler b. otomatik ışıklamalı makineler D. USTA FOTOĞRAFÇILAR
1. HAFTA 2. GÜN 1. DERS SAATİ A. OBJEKTİFLER 1. objektif tanımı / üzerindeki yazı ve işaretler 2. odak uzunluğu, objektif tipleri ve efektif özellikleri a. normal açılı objektifler b. geniş açılı objektifler c. dar açılı objektifler 2. DERS SAATİ 3. objektif türleri a. değişmez / sabit odak uzunluklu objektifler b. değişken odak uzunluklu / zoom objektifler c. özel amaçlı objektifler · makro objektifler · perspektif kaymaları giderici/shift objektifler · aynalı tele / katadioptrik objektifler 4. objektifin teknik özellikleri a. maksimum diyafram açıklığı b. çizgi ayırma gücü c. keskinlik/akütans 5. objektiflerin etkileri a. net alan derinliği b. perspektif sıkışması c. görüntü bozulmaları / sapınçlar B. USTA FOTOĞRAFÇILAR 2. HAFTA 1. GÜN 1. DERS SAATİ A. ÖRTÜCÜ 1. örtücünün tanımı 2. örtücü değerleri 3. örtücünün işlevi 4. örtücünün etkileri a. hareketi dondurmak b. blur etkisi c. pan etkisi 2. DERS SAATİ B. DİYAFRAM 1. diyaframın tanımı 2. diyafram değerleri 3. diyaframın işlevi 4. alan derinliğini etkiliyen faktörler a. diyafram açıklığı b. konuya olan uzaklık c. objektifin odak uzunluğu C. ÖRTÜCÜ-DİYAFRAM İLİŞKİSİ 1. durak/stop kavramı 2. değişkenler arası bağlantılar 3. örnek çözümler D. USTA FOTOĞRAFÇILAR 2. HAFTA 2. GÜN 1. DERS SAATİ A. FİLMLER 1. film nedir? 2. filmlerin yapısı 3. görüntü oluşumu B. FİLMLERİN SINIFLANDIRILMASI 1. boyutlarına göre filmler a. büyük format b. orta format c. küçük format/35 mm d. minyatür format 2. pozitif-negatif oluşlarına göre filmler a. pozitif filmler b. negatif filmler ı. renkli negatif ıı. siyah beyaz negatif 3. renk duyarlılıklarına göre filmler a. renkli filmler ı. günışığı/daylight ıı. yapay ışık/tungsten b. siyah-beyaz filmler ı. ortokromatik ıı. pankromatik ııı. infrared/kızılötesi ıv. ortonon/morötesi 2. DERS SAATİ 4. hızlarına göre filmler a. ıso kavramı b. hızlı-normal-yavaş filmler C. FİLMLERİN ÖZELLİKLERİ 1. gren/tanecik yapısı 2. kontrastlık 3. çizgi ayırma gücü 4. keskinlik / akütans D. FİLM HIZI-ÖRTÜCÜ-DİYAFRAM İLİŞKİSİ 1. değişkenler arası bağlantılar 2. örnekler E. SAYISAL ALGILAYICILAR F. USTA FOTOĞRAFÇILAR 3. HAFTA 1. GÜN 1. DERS SAATİ A. IŞIK 1. ışık kaynakları 2. beyaz ışığın oluşumu 3. beyaz ışık kaynakları, renk yüzdeleri, renk sıcaklığı 4. renk sentezleri 2. DERS SAATİ B. IŞIĞIN DİLİ C. ÖĞRENCİ SORULARI G. USTA FOTOĞRAFÇILAR 3. HAFTA 2. GÜN 1. DERS SAATİ A. IŞIK ÖLÇÜMÜ 1. ışık ölçümüne neden gereksinim duyulur? a. doğru ışıklama b. yetersiz ışıklama c. fazla ışıklama 2. ışık ölçme yöntemleri a. geçmiş deneyimler b. f16 kuralı c. film kutularındaki pratik bilgiler d. ışıkölçerler B. IŞIKÖLÇERLER 1. el tipi ışıkölçerler/doğrudan ve yansıyan ışık ölçümü 2. ttl tipi ışıkölçerler/yansıyan ışık ölçümü ve ölçüm tipleri 2. DERS SAATİ 3. %18 gri kavramı, gri kart kullanımı ve basamaklama C. IŞIKLAMA SİSTEMLERİ 1. diyafram öncelikli ışıklama 2. örtücü hızı öncelikli ışıklama 3. manuel/elle ışıklama 4. pıctogram/önceden planlanmış ışıklama D. USTA FOTOĞRAFÇILAR 4. HAFTA 1. GÜN 1. DERS SAATİ A. FİLTRELER 1. filtrelerin işlevi 2. filtre çeşitleri 3. işlevlerine göre filtreler a. özel etki/efekt filtreleri b. renkli filtreler ı. renkli fotoğrafta ıı. siyah-beyaz fotoğrafta c. özel amaçlı filtreler ı. uv/o-haze filtre ıı. polarize filtre ııı. nd/yoğunluk filtresi 4. filtre çarpanı ve ışık ölçümü 2. DERS SAATİ B. FLAŞLAR 1. flaşın işlevi 2. flaş ışığının özellikleri 3. flaş senkronizasyon/eşleme hızı 4. flaşlı çekim ayarları 5. kırmızı göz etkisi D. USTA FOTOĞRAFÇILAR 4. HAFTA 2. GÜN 1. DERS SAATİ A. KOMPOSİZYON 1. altın oran 2. sadeleştirme 3. çizgilerin kullanımı 4. çerçeveleme 2. DERS SAATİ B. KOMPOSİZYON DİA SETİ C. USTA FOTOĞRAFÇILAR
5. HAFTA 1. GÜN İPUÇLARI / İsa Özdemir
5. HAFTA 2. GÜN ÇEKİM GEZİSİ A. IŞIKLAMA 1. normal ışıklama 2. yetersiz ışıklama 3. fazla ışıklama B. ALAN DERİNLİĞİ 1. dar alan derinliği 2. geniş alan derinliği C. HAREKET 1. hareketin dondurulması 2. blur 3. pan D. SERBEST ÇALIŞMA 6. HAFTA GEZİDE YAPILAN ÇEKİMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 7. HAFTA (6. HAFTADAN 1 AY SONRA) KATILIMCILARIN 1 AYLIK SÜREDE YAPTIKLARI SERBEST ÇEKİMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ/ İsa ÖZDEMİR
|