MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

TMMOB YÖNETİM KURULU 25-28 MAYIS TARİHLERİNDE GERÇEKLEŞECEK 39. OLAĞAN GENEL KURULU’NA SUNMAK ÜZERE BİR DİZİ KARAR TASLAĞI HAZIRLADI.


 
Tmmob 39. Olağan Genel Kurulu önerien taslakları görmek için haberin devamını tıklayınız.
 

1. taslak:

TMMOB 39.Olağan Genel Kurulu, TMMOB Örgütlülüğünün Geliştirilmesi Çalışma Grubu'nun aşağıdaki önerileri doğrultusunda çalışma yapmak üzere 39.Dönem TMMOB Yönetim Kurulu'nu görevlendirir.

2. taslak:

"TMMOB 39.Olağan Genel Kurulu, TMMOB Tüzük, Yönetmelik ve Yönergelerin Hazırlanmasına İlişkin Esaslar Yönetmeliği'nin iptal edilerek yürürlükten kaldırılmasını karara bağlar."

3. taslak:

TMMOB Disiplin Yönetmeliği'ne;

"Ek Madde...: TMMOB Yasası'nın 26.maddesinin (c, ç, d) bentlerinde yazılı cezalar Yüksek Onur Kurulu'nun tasdikinden geçirilmedikçe uygulanamaz.

Odadan ihraç ve süreli meslekten men cezalarından başka bir disiplin cezası verilen meslek mensupları, uyarı ve para cezalarının uygulanmasından itibaren 5 yıl geçtikten sonra Onur Kurulu'na başvurarak bu disiplin cezalarının silinmesini isteyebilirler.

İlgilinin yukarıdaki fıkrada yazılı süre içerisinde disiplin cezası almamış olması halinde, disiplin cezasının silinmesine karar verilir ve sicil doyasındaki disiplin bölümü çıkarılarak yenisi düzenlenir."

4. taslak:

TMMOB Genel Kurul Yönetmeliği'nin 2.maddesi ile ilgili;

"Madde 2: Deyimler

Bu yönetmelikte kullanılan:

Toplantı: Genel Kurulun çalışmaya başlamasından gündemin tamamlanmasına kadar olan devreyi,

Birleşim: Genel Kurulun bir günlük toplantısını,

Oturum: Her birleşimin dinlenme vb. nedenlerle kesilen bölümlerinden birisini.

Üyeler/Delegeler: Kesinleşmiş Genel Kurul listesinde yer alanlarıifade eder."

5. taslak:

TMMOB İl/İlçe Koordinasyon Kurulları Yönetmeliği'nin 9.maddesi ile ilgili;

"Madde 9: Harcamalar kurul kararıyla Sekreterya tarafından yapılır ve ayda bir kurulca denetlenir. Sekreterya o yıl içinde tahmini bütçeyi hazırlar. Hazırlanan bütçenin onayında oy çokluğu esastır. Birimlerin katılım payları; her birimin üye sayısının İKK'ya bağlı oda ve şubelerin toplam üye sayısına bölümünün, İKK tahmini bütçesi ile çarpımı sonucu bulunur.

Birimler katılım paylarını Sekreteryaya makbuz karşılığı yapar."

6.taslak:

TMMOB Mimarlık-Mühendislik Hizmetleri ve Asgari Ücret-Asgari Çizim ve Düzenleme Esasları Yönetmeliği'nin Madde 4, Madde 7-b-3, Madde 7-d-1 ve Madde 7-d-2 ile ilgili;

"Madde 4: Bu Yönetmelikte geçen;

r) Yöre katsayısı (YK): Yöre şart ve özelliklerine göre, kontrol bürolarınca asgari ücretlerin %50'ye kadar eksiği ya da fazlası alınarak tespitini,

Madde 7-b-3: Fenni Mesuliyet: Fenni Mesuliyeti alan mimar veya mühendisin ihtisas dalına ait toplam proje ücretinin en az %30'udur.

Madde 7-d-1: Mimarlık Mühendislik Proje Hizmetlerinin (MMPH); aynı proje birden çok yapıda uygulandığında, ilk uygulama için bu yönetmeliğe göre hesaplanan MMPH ücreti aynen ödenir. İkinci uygulamada bu ücretin %50'si, üçüncü uygulamada bu ücretin %25'i, dördüncü ve sonra gelen bütün uygulamaların herbiri için bu ücretin %15'i ödenir. Aynı projenin uygulanacağı alanlarda vaziyet planlarının düzenlenmesi ücreti yukarıda belirtilen ücretlerin içindedir. Yukarıda sayılanların dışındaki bir hizmetin ücretinin hesaplanmasında tereddüte düşüldüğü durumlarda bu ücret ilgili oda birimlerice belirlenir.

Madde 7-d-2: Mimarlık-Mühendislik Mesleki Kontrollük ve Fenni Mesuliyet Hizmetlerinin; aynı projenin aynı yerde ve aynı kontrol sözleşmesi içinde uygulanması halinde bu yönetmeliğe göre bulunacak mesleki kontrol ve fenni mesuliyet ücreti; bütün uygulamalar için %100'ü ödenir."

Değişiklik önerisinin kabulüne ve 39.Olağan Genel Kurula sunulmasına oybirliğiyle,

7.taslak:

TMMOB ve Odalar Mali İşler Yönetmeliği ile ilgili ekte yer alan değişiklik önerisinin kabulüne ve 39.Olağan Genel Kurula sunulmasına oybirliğiyle,1. KARAR TASLAĞI EKİ:

Örgütlenme modeli üzerine

-Farklı uzmanlık tanımlamaları günümüzde gittikçe artmaktadır, odalarda bünyelerindeki bu farklılaşmayı oda örgütlenmesinde içselleştirecek, içerecek MEDAK örneği yapılanmalara gidilmelidir.

-Örgütlenme modeli içinde yer alan TMMOB Danışma Kurulu[DK] birliğin yatay anlamındaki ilişkilerinin önemli bir halkasıdır. Birçok yönetici, üye, vb. tarafından DK 'nın yapısı ,hantallığı eleştirilmektedir.Yatay ilişkilerin genişliği anlamında en geniş katılım ideal olmakla beraber sağlanamayan geniş katılım, danışma kurulu sonuçlarının tartışılır hale gelmesine de neden olmakta, haklı/haksız eleştiriler için meşruluk kaynağı olmaktadır. Ayrıca TMMOB DK nu oluşturan; birlik yönetim, denetim, onur kurulları, oda yönetim kurulları, şube yönetim kurulları, bölge temsilciliği yürütme kurulları ve birlik yönetim kurulunun gerekli gördüğü hallerde ikk, il, ilçe, işyeri temsilcilikleri ile birlik görevlilerinin tümünün katılımıyla bir toplantı gerçekleştirmek oldukça zor görünmektedir. Bu katılımcıları dışlamayan, ancak aşamalı olarak katılım süreçlerine katan bir yapılanma düşünülmelidir, [bölge DK' ları gibi]

-Üye ile ilişki buluşma ayağı olan temsilcilik olgusu geliştirilmelidir. Odaların bir kısmının işyeri temsilciliği örgütlenme formları arasında yer almaktadır. Bir kısmında bu oluşmamıştır. Odalardan başlayarak işyeri temsilcilikleri olgusu hayata geçirilmelidir. TMMOB işyeri temsilciği, oda işyeri temsilciliğiyle ilişkileri boyutuyla ele alınıp bir örgütlenme modeli oluşturulmalıdır.

-Oda ve TMMOB açısından öğrenciler gelecekleridir. TMMOB öğrenci örgütlenmesini teşvik etmelidir. Oda öğrenci örgütlülüklerini göz önüne alarak, öğrencilik sürecinden başlayan bir TMMOB aidiyeti geliştirmeyi hedef almalıdır. Bunun için merkezi ve yerel örgütlenmelinin öğrencilerle ilişkisini geliştirecek, ilişkilendirecek örgütsel model oluşturma çabası içine girmelidir.

Örgütsel işleyişe yönelik;

-İKK' 1ar ortak çalışma kültürünün yerelde geliştirilebileceği zeminler olarak ele alınmalıdır. İKK’ları oluşturacak temsilciler, odalarca özenle seçilmeli, çalışmaları takip edilmeli, sorunları giderici önlemler alınmalıdır. Tüm İKK bileşenlerine, İKK çalışmaları ve bütçesine katılımın, gönüllü değil, yönetmelik gereği zorunlu olduğu bir kez daha hatırlatılmalıdır. İKK bileşenlerinin toplantılara ve bütçeye katılımı yayınlanmalıdır. İKK bütçesinin birlik organı olarak TMMOB tarafından karşılanıp karşılanamayacağı tartışılmalıdır.

-Odalar arası ilişkilerin artmasında, ortak bilimsel teknik ve sosyal etkinlikler ile TMMOB'nin etkinlikleri önemlidir. Ortak her türlü etkinlik Oda, TMMOB organlarında, yer alan yöneticilerle üyelerin bir araya gelerek, politika oluşturup değerlendirildiği, platformlar olarak algılanmalı, organize edilmeli ve katılıma önem verilmelidir.

-Odalar arası uzmanlık alanları üzerinden yaşanan sorunlar giderek artmaktadır. Bu sorun oda- oda, oda- birlik arasında ortak çalışmalardan uzaklaşılmasına yol açmakta dayanışma yerine iç mücadeleyi öne çıkarmaktadır. Bu sorunlara yönelik geliştirilen, uygulanan çözüm yöntemleri sorunu sorun olmaktan çıkarmamaktadır. Buna yönelik farklı yaklaşımlar TMMOB nce araştırılarak bir model oluşturulmalıdır.

-TMMOB ve odalar; öğrenciler, emekliler, aidatlar, vb konulardaki uygulamalar açısından ortaklaştırılmalıdır.

-TMMOB MMK 'da ele alınan örgüt misyonunu, TMMOB'nin tarihselliğini, konumlanışını, yasa ve yönetmelikler çerçevesindeki faaliyet ve örgütsel işleyişi vb. konularında oda ve TMMOB organlarında merkezi ve yerelde görev alan kadrolarına yönelik sistematik eğitim çalışmalarını programına almalıdır.

-TMMOB farklı uzmanlık alanlarının örgütlenmesi olan/kabul edilen oda örgütlenmelerinin birlikteliği olan bir üst örgütlenmedir. Odalar değerlendirildiğinde birçok/birkaç uzmanlık alanını bünyesinde barındıran odalarla birlikte, tek bir uzmanlık alanıyla tanımlanan odalarda bulunmaktadır. Nicelik[Üye sayısı anlamında] açısından boyutları da çok farklılık göstermektedir. Bugüne kadar yaşanan odalaşmanın sonuçları açısından Odalaşma arttıkça, TMMOB aktivitelerine katılım, dayanışma, birliktelik, üye ile ilişki, kadro yetersizliği, kaynakların ortak kullanımının büyük oranda azaldığı vb. olumsuzlukların arttığı tespitini yapmak mümkündür. Odalaşma isteği, genellikle, meslek disiplinin temsiliyeti ve hakları konusunda duyulan rahatsızlıkların sonuçlarından kaynaklanıyor gibi gözükmektedir. Odalaşma sorunları bitirmediği gibi, güçsüzleşme süreci başlamakta, kavgalar, anlaşmazlıklar gündemi oyalayıcı şekilde sürüp gitmektedir. Bugün, sayısı her geçen gün artan, 70 in üzerinde disiplinin 23 odada temsil edildiği düşünülürse, odalaşma TMMOB için sorun olmaya devam edecektir. Bugün birliği oluşturan odalar kategorik olarak farklılaşmış uzmanlık alanlarını mı temsil ediyorlar? Yoksa odalaşma, ilgili uzmanlık alanının kendisini ifade etme ihtiyacının kısıtlılıkları üzerinden mi şekillenmiştir? Meslekler arasında giderek artan uyuşmazlık, yetki alanı tartışmalarında mevcut yapılanmanın etki boyutu nelerdir? Odalarla bu konuda üye görüşlerini de içeren tartışmaların yapılacağı ortamlar oluşturulmalı, teknik çalışmalar yapılmalı, raporlaştırılmalıdır. Bu çalışmaların sonuçları bağlamında örgütlenme model ve işleyişi üzerine bir tartışma yapılmalıdır.

TMMOB;

-Mühendislik mimarlık kurultayı’nda, örgüt misyonu kısmında karar altına alınan temel ilkeler ve çalışma anlayışını, bıkmadan, inatla, odalara, üyelere, topluma anlatmaya,

-Meslek ve meslekdaş sorunlarının, ülkenin ve halkın sorunlarından ayrılmayacağı anlayışıyla siyaset yapmaya,

-Demokratik kitle örgütleri ve sivil toplum örgütleriyle, ilkeli ve demokratik işbirliğine,

-AB sürecini, yasa ve yönetmelikleri, meslek alanlarına yönelik tüm gelişmeleri takip ederek müdahale etmeye,

-Bu süreçte üyelerinin ekonomik, demokratik ve özlük haklarını etkileyebilecek tüm olumsuzlukları takip ederek, karşı durmaya,

-Uyum süreci karşısında üyesini ezdirmeyecek önlemler almayadevam etmelidir,

TMMOB aynı zamanda iç işleyişine yönelik olarak;

-TMMOB nin meşru zeminlerinin kullanılmasını ve alınan kararların uygulanmasını sağlayıcı önlemler almayı,

-Odalar arası ilişkileri ve dayanışmayı arttıracak ortak çalışma alanları belirlemeyi,

-Odaların mevcut durumunu değerlendirecek, , örgüt içi dayanışma yöntemlerini belirleyecek ve kaynakların ortak kullanılmasına yönelik çalışmalar yapacak, komisyonlar oluşturarak bu çalışmaların sonuçlarını örgütsel yapısına uyarlamayı,

-Odaları üyeleriyle ilişki kurabilecekleri yöntemler belirlemek üzere teşvik etmeyi,

-Yönetimleri, uygulamalarını, anlayışları, katılım ve katkıyı her anlamda takip ederek, değerlendirmeyi,gerçekleştirmelidir."



TELE 1- SABAH PUSULASI

28.03.2024
 


Çok Okunanlar


EMO 49. OLAĞAN GENEL KURULU TOPLANIYOR

EMO 49. OLAĞAN GENEL KURULU

EMO 49. OLAĞAN GENEL KURULU TOPLANIYOR

1 MAYIS’TA ALANLARDAYIZ

ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI - OLAĞAN GENEL KURULU! (ENERJİEKONOMİSİ.COM)

EMO 49. OLAĞAN GENEL KURULU TOPLANIYOR (ENERJİGUNLUGU.NET)

MUTLU BAYRAMLAR

EMEK VE BİLİM İLE KURULACAK YENİ BİR TOPLUMSAL DÜZEN İÇİN: YAŞASIN 1 MAYIS!

ENERJİ ALANI YÖNETİLEMİYOR (BİRGÜN)

Okunma Sayısı: 736


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr


Diğer birimlerin iletişim bilgileri için tıklayınız

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.