MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 BURSA ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU TOPLANTILARI

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

HUKUKSAL ÇALIŞMALAR

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 BALIKESİR   BURSA   ÇANAKKALE   YALOVA 
 

 
MİSEM ONLİNE BAŞVURU
 
ELEKTRİK, ELEKTRONİK, BİLGİSAYAR VE BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ HİZMETLERİ/EN AZ UCRET TANIMLARI 2017
 
MÜHENDİSLİĞE HAZIRLIK SEMİNERLERİ
 
MİSEM DIŞI EĞİTİMLER
 
BAŞVURU FORMU
 
İŞ ARAYANLAR
 
ENERJİ ÖZELLEŞTİRİLEMEZ
 

EMO Bursa Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 118

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

ENERJİNE SAHİP ÇIK


YAZILI BASINDA ODAMIZ

 
Yönetim Kurulu Başkanımız Erdal AKTUĞ'un 20.08.2006 tarihli Kent Gazetesi Köşe Yazısı
 

Geçtiğimiz hafta ülke gündemi savaş, ateşkes, Lübnan’a asker gönderilip gönderilmeyeceği sorunlarının yanında elektrik zammı söylentisi ve aydınlatma gideri altında bir ek vergi kargaşasıyla uğraştı. Gazetelerin, hükümetin sokak aydınlatması giderleri için konutlardan 2 YTL, sanayiden 5 YTL sabit ek ücret talebini yazması üzerine EMO Genel Merkezimizin “Enerjine Sahip Çık Geleceğini Karartma” başlıklı basın açıklamasıyla böyle bir ek verginin neye istinaden talep edildiği sorgulanıp, cevabı da verildi.

Genel Merkezimizin basın açıklamasında çok basit bir hesaplama yapılıyordu: “Kayseri ve civarı hariç olmak üzere 20 dağıtım şirketinin toplam mesken abone sayısı 2005 yıl sonu itibariyle 23 milyon 85 bin 372’dir. Bu durumda, aylık 2 YTL sabit bedel üzerinden konut abonelerinden yılda 554 milyon YTL tahsil edilecektir. Aynı dönemde 3 milyon 567 bin 391 olan ticarethane abonelerinden de aylık 5 YTL sabit tutar üzerinden yıllık 214 milyon YTL toplanacaktır. Böylece toplamda 768 milyon YTL halktan sabit ücret alınacaktır. Ancak 2006 yılının ilk 3 ayındaki sokak aydınlatmasının mali tutarı 75.6 milyon YTL olduğu dikkate alındığında, yıllık sokak aydınlatması gider toplamı yalnızca 302 milyon YTL’dir. Yani genel aydınlatma adı altında halktan iki katından daha fazla para toplanmak istenmektedir.” Yapılan hesaplama çok açıktı. Aydınlatma gideri adı altında hükümet, yurttaştan nereye gideceği bilinmeyen para mı toplayacaktı? Genel aydınlatma giderleri için sabit ücret alınması gibi uygulamalarla her geçen gün vergilerimizin meşruiyeti daha çok sorgulanır hale gelebilirdi. Vergi dairelerinde yazan “Vergi ödemek kutsal bir görevdir” sözlerinin içinin boşaltılması, insanların vergi kaçırmasına davetiye çıkarılabilirdi. Tüm bu gelişmelerin sonucunda Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler sokak aydınlatması için ek sabit ücret talebinin doğru olmadığını açıklayarak bu “Deli Dumrul” vergisini yalanladı. Ödediğimiz vergilerin içinde bir temel kamu hizmeti olan genel aydınlatma gideri için bizden toplanacağı söylenen konutlarda 2 YTL, sanayide 5 YTL sonuç olarak cebimizde kaldı.

Bakan’ın olmadığını söylediği bu ek vergi talebi nasıl ortaya çıktı bilmiyoruz - ateş olmayan yerden duman tütmez!- ama asıl önemli olan ek vergi talebiyle bu ülke yurttaşlarının ilk kez karşılaşmadığıdır. Geçmiş dönemlerde de elektrik faturalarında “sabit ücret”, “güç bedeli” veya “muhtelif ilave” adlarıyla tüketicilerden ek vergi talepleri yaşanmıştı. 03.10.2000 tarihinde TEDAŞ Yönetim Kurulu, konutlarda 1 YTL, sanayide 10 YTL olmak üzere “güç bedeli” ek sabit ücret talebinde bulunmuş, Danıştay 10. Dairesi’nin kararıyla iptal edilmişti. TEDAŞ da, Danıştay’ın iptaline karşın durmayıp, “güç bedeli” ek sabit ücret talebini, 2001 Mali Yılı Bütçe Kanununun 43. maddesine fıkra düzeyinde ekletip, yasallaştırmaya çalışmıştı. Bunun üzerine TMMOB Anayasa’nın 161. maddesinin son fıkrasındaki “Bütçe kanununa, bütçe ile ilgili hükümler dışında hiçbir hüküm konulamaz”  ifadesine istinaden yapılan işlemin Anayasa’ya aykırılığı nedeniyle dava açmış, kazanmıştı. Ve bizler de yurttaşlar olarak ne mantık ne de yasal düzeyde  hiçbir açıklaması olmayan “güç bedeli” kesintisini geriye tahsil etmiştik. Buna benzer bir uygulama yine 2003 yılında birtakım dağıtım şirketleri tarafından faturalarda “muhtelif ilave” adı altında alınmaya kalkışmış, Odamızın ve Tüketiciler Birliği’nin çalışmalarıyla durdurulmuştu. Peki düzenli vergisini veren bir yurttaş neden böylesi ek ücret talepleriyle karşılaşır? İşin aslı nedir? EMO’nun basın açıklamasında ifade edilmektedir: “Özelleştirmeye dönük uygulamaların boyalı yüzü dökülmeye başlamıştır. Kendi santrallarını çalıştırmayıp, fahiş fiyatla özel sektörden elektrik satın almak zorunda bırakılan kamunun kurumları, böl-parçala yöntemiyle işlevsizleştirilmiştir. Özelleştirmeye hazırlık amacıyla TEK önce ikiye, ardından bu da yeterli görülmeyerek 4’e bölünmüştür. Sonuçta bugünkü karmaşık yapı ortaya çıkmıştır. Geldiğimiz noktada bir kamu kuruluşu olan BOTAŞ, başka bir kamu kuruluşu olan EÜAŞ’tan borcunu tahsil edemediği için çalışanlarının maaşını ödeyememekte, bankaların kapısında dolanarak yüzde 20 faizli kredi aramaktadır.

Bölünüp, hesapları ayrıştırıldığında daha ucuz, daha kaliteli elektrik hizmetini sunacağı iddia edilen kurumlar içler acısı bir hale düşürülmüştür. Türkiye Cumhuriyeti’nin geleceğine, kararlarına ipotek koyan borç sarmalı, parçalanan kamu kurumlarının halka halka büyüyen borç batağıyla derinleşmektedir. Kavga BOTAŞ ve EÜAŞ’la da sınırlı kalmamıştır. EÜAŞ TETAŞ’ı,  TETAŞ TEDAŞ’ı suçlamakta, son aşamada TEDAŞ sorunu kayıp-kaçağa ve borcunu ödemeyen belediyelere bağlamaktadır.”

Burada herkesi içine çeken bir girdap oluşmaktadır. TEDAŞ, yurttaşlardan topladığı paralarla, belediyeye tüketim vergisi adı altında üstüne düşen ödemeyi yaparken, belediyeler TEDAŞ’a olan borçlarını ödemeyip parayı bat-çık, kavşak vb.gibi inşaat işlerine yatırmakta ve bu paraları siyasi rant için kullanmaktadırlar. Karanlık parklarda, bahçelerde, yollarda yanmayan  ampuller onları çok fazla ilgilendirmemektedir. Bunun sonucunda da sanki elektrik enerjisinde bir kriz varmış gibi yanılsama yaratılıp, sonumuzun nereye varacağı belli olmayan nükleer felaketiyle, zam gibi, ek ücret gibi bizleri biraz daha fakirleştirecek politikalara mahkum bırakılarak karanlığa doğru sürüklenmekteyiz. Görüldüğü üzere her şey birbiriyle ilişkilidir ve ülkenin acilen bütüncül, planlı bir yönetim anlayışına ihtiyacı vardır.Aydınlık günler diliyorum.


Çok Okunanlar


TEDAŞ BÖLGE MÜDÜRÜ ŞUBEMİZİ ZİYARET ETTİ

SOLAREX 2024 ULUSLARARASI İSTANBUL GÜNEŞ ENERJİSİ VE TEKNOLOJİLERİ FUARINA TEKNİK GEZİ DÜZENLENDİ

EMO 49.OLAĞAN GENEL KURULU VE SEÇİMLERİ YAPILDI

ELECO 2024 HAZIRLIKLARI BAŞLADI

ELECTRICITY EURASIA ELEKTRİK VE ELEKTRİK EKİPMANLARI FUARI İLE ICCI – ULUSLARARASI ENERJİ, ÇEVRE FUARI VE KONFERANSI’NA KATILDIK

BURSA ANADOLU LİSESİ MESLEK TANITIM GÜNLERİNE KATILDIK

Okunma Sayısı: 1717


Tüm Yazılı Basında Odamız

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.