MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 BURSA ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU TOPLANTILARI

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

HUKUKSAL ÇALIŞMALAR

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 BALIKESİR   BURSA   ÇANAKKALE   YALOVA 
 

 
MİSEM ONLİNE BAŞVURU
 
ELEKTRİK, ELEKTRONİK, BİLGİSAYAR VE BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ HİZMETLERİ/EN AZ UCRET TANIMLARI 2017
 
MÜHENDİSLİĞE HAZIRLIK SEMİNERLERİ
 
MİSEM DIŞI EĞİTİMLER
 
BAŞVURU FORMU
 
İŞ ARAYANLAR
 
ENERJİ ÖZELLEŞTİRİLEMEZ
 

EMO Bursa Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 118

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

ELEKTRİĞİ KESİLENE TAZMİNAT


YAZILI BASINDA ODAMIZ

 
Yönetim Kurulu Başkanımız Erdal AKTUĞ'UN 07.01.2007 tarihli Kent Gazetesi Köşe Yazısı
 

Yeni bir yıla (2007) karsız ve susuz girdik. Dünya küresel  ısınma gerçeğiyle yüz yüze. Barajlardaki suyumuzun ne kadar kaldığı ve sorunun nasıl çözüleceği başka bir yazı konusu ama lodosu konuşmamız gerekiyor. Lakin yeni yılın ilk günlerine, Bursa kenti en ünlü iklimsel özelliği olan lodosla girdi.
Büyüklerimiz "nerde o eski lodoslar" deseler de iki gün esiverdi. Hiç olmamasından iyidir, dedik. Ne de olsa peşinden yağmur gelir. Bu zayıf ve kısa süreli esintisine yağmuru az oldu ama yine kentteki etkisi büyük oldu. Belki kirli havayı birkaç günlük sildi süpürdü ama malumunuz, soba zehirlenmeleri ve yine elektrik kesintileri ile baş başa kaldık.
Ne var bunda, yaşadığımız, bildiğimiz tarihsel bir sorun diyebilirsiniz. Ama bu sefer farklı, yeni bir durum var. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu‘nun (EPDK) hazırladığı ‘‘Elektrik Piyasasında Dağıtım Sisteminde Sunulan Elektrik Enerjisinin Tedarik Sürekliliği, Ticari ve Teknik Kalitesi Hakkında Yönetmelik‘‘, 1 Ocak 2007‘den itibaren yürürlüğe girdi. Bu yönetmelik sayesinde elektrik dağıtım şirketleri kullanıcılara sundukları hizmetin kalitesinden sorumlu hale geldiler.
Yani lodos yüzünden elektrik kesintisi yaşamanın bu yönetmelikte geçerli bir yeri yok görünüyor. (Tabii lodosu 4/8/2002 tarih ve 24836 sayılı Elekrik Piyasası Lisans Yönetmeliği‘nin mücbir sebebi saymazsak) Bence bilakis tazminat hakkı var ve de sağlanırsa elektriğe kalite getiriyor. Türkiye‘nin başka illerinde lodos doğal afet sayılabilir belki ama bu Bursa için geçerli değildir. Dedelerimiz bile lodosun Bursa‘nın makus talihi olduğunu söylüyorsa söylenecek bir şey yok demektir. Lodos olağan bir durumdur Bursa için, aynı güneşin doğması gibi. Dolayısıyla mücbir sebep olarak da görülemez.
Bu yönetmelikte, tedarik sürekliliğine, ticari kaliteye ve teknik kaliteye ilişkin verilerin ve göstergelerin öngörülen doğruluk sınırlarının dışında olması durumunda, dağıtım sistemi gelir tavanının hesaplanmasına esas teşkil edecek kalite göstergeleri bulunuyor. Hizmet kalitesini gösteren unsurlardan ‘‘tedarik sürekliliği kalitesi‘‘, dağıtım sisteminin, elektrik enerjisi talebini ekonomik olarak kabul edilebilir maliyetlerde ve asgari kesinti süresi ve sıklığı ile karşılayabilme kapasitesini ifade ediyor.
Dağıtım şirketi, meydana gelen uzun, kısa ve geçici kesintileri kaydedecek. Uzun kesintilere ilişkin kayıtlarda, ‘‘kesintinin kaynaklandığı gerilim seviyesi ve yeri‘‘, ‘‘kesintinin tarihi ve başlama zamanı‘‘, ‘‘kesintinin nedeni‘‘, ‘‘volt kullanımına göre sınıflandırılmış kullanıcıların sayısı ‘‘ gibi unsurlar yer alıyor. Sadece uzun kesintiler, bildirimli ve bildirimsiz olarak sınıflandırılacak, söz konusu bilgilerin yer aldığı tabloyu, her yıl 31 Mart tarihine kadar kuruma (EPDK) sunacak.
Kullanıcı başına maksimum kesinti süresi 2007 yılı için OG müşterilerde 8 saat AG (Meskenler vb.) müşterilerde 14 saati geçince dağıtım şirketi tazminat ödemek zorunda. Aynı zamanda kullanıcı başına yıllık maksimum kesinti sayısı yine 2007 yılı için 6 saati aşan 4 kesintiyi aşarsa her kesinti için AG müşterilerine 20 YTL diğerlerine 80 YTL ve her 2 durum içinde formüllerle belirlenen  tazminatları dağıtım şirketi (Bursa ve Bölge iller için  UEDAŞ) ödemek zorunda.   
Diğer yandan dağıtım şirketinin yönetmelikteki Ticari kalite kısmına  göre uymakla yükümlü olduğu standartlar ve göstergeler ise şöyle:
- Kullanıcılar, programlı kesintiler hakkında yazılı, işitsel veya görsel basın yayın kuruluşları aracılığıyla, ‘‘en az 48 saat önce‘‘ bilgilendirilmeli. Aksi takdirde, dağıtım şirketinin bir sonraki yıl gelir tavanından tazminata konu her bir kesinti için 1000 YTL düşülüyor.
- Ödeme bildirimi kullanıcıya ‘‘son ödeme tarihinden en az 10 gün önce‘‘ tebliğ edilmeli. Bu esasa uyulmaması halinde, ilgili faturanın yarısı tahsil edilecek.
- Hatalı bildirim itirazlarına ait inceleme sonuçları, kullanıcıya ‘‘en geç 10 işgücü içinde‘‘ bildirilmeli. Aksi takdirde ödenecek tazminat miktarı 50 YTL.
- Hatalı bildirim itirazının haklı bulunması halinde de itiraza konu tüketim  bedeline dair fazla tahsil edilen bedel, tüketiciye ‘‘3 işgücü içinde‘‘ iade edilecek. Bu esasa uyulmazsa fazla tahsil edilen bedelin 2 katı tazminat ödenecek. Bir ay sonrasından itibaren de yasal faiz işletilecek.
- Borç veya kullanıcı hatası nedeniyle durdurulan hizmetin, etken ortadan kalktıktan sonra ‘‘5 iş günü içinde‘‘ yeniden verilmeye başlanacak. Aksi takdirde mesken abonesine 25 YTL, diğer abonelere 200YTL tazminat verilecek.
- Müşteri hizmetleri kapsamında yüz yüze görüşme için alınan randevuların ‘‘en fazla 1 saat gecikme‘‘ ile gerçekleştirilecek. Bu kalemde mesken abonesi için tazminat miktarı 25 YTL, diğer aboneler için 60 YTL.
- Kullanıcı hizmetleri merkezine gelen telefonların yüzde 80‘i ‘‘30 saniye‘‘ içinde cevaplandırılacak.
Diğer önemli bir nokta ise tazminatlara ilişkin ödemelerin yapılabilmesi için, tazminat talep eden tüketicilerin faturalarının kendi adına olması, perakende satış lisansına sahip dağıtım şirketlerine herhangi bir şekilde borçlarının olmaması, usulsüz elektrik kullanımından ceza almamış olması, en son aya ait elektrik faturasını ibraz edebilmesi gerekiyor. Tazminata ilişkin başvuruların, elektrik enerjisinin tekrar tesis edildiği günden sonraki 5 iş günü içerisinde dağıtım şirketine (UEDAŞ) yapılmalı. Başvurular dağıtım şirketi tarafından 20 iş günü içerisinde değerlendirilerek işleme konulup, ödemeler tazminatın kesinleşmesini takip eden ilk elektrik faturasından indirim yapılmak suretiyle tüketiciye ödenmesi öngörülmüş.
Bu yönetmelik sayesinde gerekli yatırımlar yapılmazsa  Bursa‘da, UEDAŞ yüklü tazminat ödemek zorunda kalabilir. Malum şimdiden elektrik kesintileri bol yaşanıyor ve yönetmelikteki sınır değerler bazı yerler için şimdiden aşılmış gözüküyor. Dağıtım şirketleri verdiği hizmeti kaliteli ve kesintisiz sağlamakla yükümlü. Sonuç olarak, elektrik hakkımızı sonuna kadar talep edip savunalım. Bunun için bilinçli bir tüketici olarak enerjimize sahip çıkalım, karanlıkta kalmamak için. 


Çok Okunanlar


TEDAŞ BÖLGE MÜDÜRÜ ŞUBEMİZİ ZİYARET ETTİ

SOLAREX 2024 ULUSLARARASI İSTANBUL GÜNEŞ ENERJİSİ VE TEKNOLOJİLERİ FUARINA TEKNİK GEZİ DÜZENLENDİ

EMO 49.OLAĞAN GENEL KURULU VE SEÇİMLERİ YAPILDI

ELECO 2024 HAZIRLIKLARI BAŞLADI

ELECTRICITY EURASIA ELEKTRİK VE ELEKTRİK EKİPMANLARI FUARI İLE ICCI – ULUSLARARASI ENERJİ, ÇEVRE FUARI VE KONFERANSI’NA KATILDIK

BURSA ANADOLU LİSESİ MESLEK TANITIM GÜNLERİNE KATILDIK

Okunma Sayısı: 2013


Tüm Yazılı Basında Odamız

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.