Kütahya'da yaşanan tren kazasına ilişkin açıklama yapan meslek örgütleri iktidarın ulaşım politikalarını eleştirerek yaşanan sıkıntılara dikkat çektiler.
Birleşik Taşımacılık Sendikası (BTS) Genel Başkanı Yunus Akıl, hükümet ve TCDD yönetiminin, 10 bin kilometrelik demiryolu şebekesine hiçbir yatırım yapmadığını, kendi kaderine terk ettiğini söyledi. Akıl, TMMOB‘a bağlı Makina, Elektrik, İnşaat ve Metalürji Mühendisleri Odaları yöneticileri ile dün düzenlediği ortak basın toplantısında, 9 kişinin ölümüyle sonuçlanan tren kazasını değerlendirdi. Hazırlanan ortak metni okuyan Akıl, ‘Ankara-İstanbul arasını hızlı trenle bağlayacağını, bunun da asrın projesi olduğunu ve demiryollarının devlet politikası haline getirildiğini‘ açıklayan siyasi iktidar ve TCDD yönetiminin, 10 bin kilometrelik demiryolu şebekesini kendi kaderine terk ettiğini, yıllardır yolların yenilenme, bakım ve onarımının yapılmadığını söyledi. Sorumlu üç kişi değil Demiryolu trafiğinin yönetim ve kontrolünün kaza bölgesinde Telefonla Merkezi İdare (TMİ) sistemi ile yapılıyor olmasının, yol bekçilerinin olmamasının, istasyonların personel yokluğundan kapandığı bir noktada kaza riskini artırdığına işaret eden Akıl, durum ortada iken ‘conta başındaki ray kırılması‘ nedeni ile kazanın meydana geldiği yönündeki açıklamaları ‘gerçek nedeni ve sorumluları gizlemeye yönelik‘ olarak nitelendirdi. Akıl, sorumluluğun, yanında çalışacak işçisi bile olmayan yol çavuşuna, bu çavuşa görev emri veren kısım şefine ve bunların amiri şube şefine atılmasını doğru bulmadıklarını dile getirdi. Kurumların içi boşaltıldı Mevcut işletmecilik içerisinde yol güvenliğinin; TCKK bünyesinde oluşturulan yol bekçisi-takım-kısım-şube örgütlenmesi ile sağlanacağına dikkat çeken Akıl, yol bekçiliği sisteminin fiilen kaldırıldığını ve işlemez hale getirildiğini dile getirdi. Akıl, şebeke genelinde personel yokluğundan hendek ve menfez temizliklerinin bile yapılamaz hale geldiğini söyledi. "Bütün dikkatini hızlı tren hayallerine harcayarak milyarlarca Avro‘yu toprağa gömenler demiryollarını kaderine terk edenler sorumluluktan sıyrılırken, görevlerini yapmaktan öte suçu olmayan üç çalışanın tutuklanması isyanımızı ve kızgınlığımızı körüklemektedir" diyen Akıl, Ulaştırma Bakanlığı ve TCDD yönetiminin göreve geldiği 2002‘den bu yana, tarihin en büyük tren kazalarına imza attıklarını söyledi. TCDD‘de ‘yeniden yapılanma‘ adı verilen politikalarla, özelleştirmelerin önünün açıldığına, esnek çalıştırma esas alınarak, ‘az adamla çok iş‘ uygulamasının hayata geçirildiğine dikkat çeken Akıl, ulaşım politikalarının ülke genelinde birbiri ile eşgüdüm sağlayacak şekilde ve kapsamlı bir ulaşım master planı dahilinde yeniden oluşturulmasını istedi. (Evrensel, 31.01.2008)
|