MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 SAMSUN ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 AMASYA   ÇORUM   ORDU   SAMSUN   SİNOP 
 

 
SMM YÖNETMELİĞİ
 
MİSEM ONLİNE BAŞVURU
 
TOPRAKLAMA TEST ÇALIŞMALARI BAŞVURU FORMU
 
13. DÖNEM ÇALIŞMA RAPORU
 
12. DÖNEM ÇALIŞMA RAPORU
 
RÜGES'09 BİLDİRİLER KİTABI
 
MART 2009 ÇEVRE BİRLİKTELİĞİ EKİ
 
SAMSUN KENT SEMPOZYUMU '08 BİLDİRİLER KİTABI
 
ORTA KARADENİZ BÖLGESİ ENERJİ FORUMU
 
ELEKTRİK MÜHENDİSLİĞİ DERGİSİ
 
MOBİL KAPAK
 
ÇALIŞMA RAPORU
 

EMO Samsun Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 15.3

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

SAMSUNLU'NUN MÜCADELESİ MOBİL SANTRALLARI DURDURDU


 
Samsun Tekkeköy'de yargı kararıyla faaliyetleri durdurulmuş olan iki mobil santralın 2006 yılında alel acele yeniden devreye alınmalarına karşı verilen hukuki mücadele yine kazanıldı. Sekretaryasını EMO Samsun Şubesi'nin yürüttüğü Samsun Çevre Birlikteliği üyesi Samsun Barosu tarafından açılan davada, çevresel etki değerlendirme süreci işletilmeksizin bakanlığın "nihai çevresel durum değerlendirme raporundaki taahhütlere uyulması kaydıyla sakınca olmadığı"na ilişkin kararını hukuka uygun bulmadı. Ankara 10. İdare Mahkemesi, bu kararın "ÇED olumlu kararı" veya "ÇED gerekli değildir kararı" ile eşdeğer karar olduğuna ilişkin işlemde de hukuka uygunluk bulunmadığını saptadı.
 

Toplam kurulu gücü 200 megavat olan Samsun Tekkeköy‘deki iki mobil santral yöre halkının tepkisine neden oldu. EMO Samsun Şubesi‘nin sekretaryasının yürüttüğü Samsun Çevre Birlikteliği mobil santrallara karşı değişik panel, konferans ve mitinglerle 7 yıl süren bir mücadeleye imza attı. Mobil santrallarda kirleticilik özelliği olan 6 numara fuel-oil kullanılması ve yer seçiminin yanlış olması Samsun Çevre Birlikteliği‘nin temel eleştirilerini oluşturdu.

128 Milyon Dolar Kamu Zararı

Samsun‘un Tekkeköy İlçesi‘ndeki santrallar 2000‘de faaliyete başlamıştı. Ancak sağlığı olumsuz etkilediği ve çevreyi kirlettiği gerekçesiyle tepkilere neden olan iki mobil santralın faaliyetlerinin durdurulması için Samsun Çevre Birlikteliği üyesi olan Samsun Baro Başkanlığı, 2002‘de dava açtı. Ankara 10. İdare Mahkemesi, 20 Şubat 2003‘te, mobil santralların çalışmasını durdurdu. Ancak yapılan sözleşmede verilen garantiler nedeniyle faaliyetleri durdurulan santralların sahibi Aksa ve Cengiz Enerji A.Ş.‘ye Ekim 2003-Temmuz 2007 döneminde toplam 128 milyon 199 bin 310 dolar devlet tarafından ödeme yapıldı. Daha sonra mobil santrallar için Çevre Kanunu‘nda Nisan 2006‘da yapılan değişikliğin ardından yargı kararlarını aşmaya dönük işlemler tesis edilerek, faaliyetlerine başlamaları sağlandı.

Bu gelişmeler üzerine Samsun Baro Başkanlığı, Çevre ve Orman Bakanlığı‘nın 23 Ağustos 2006 tarihli "nihai çevresel durum değerlendirme raporundaki taahhütlere uyulması kaydıyla sakınca olmadığı"na ilişkin kararı ile bu sakınca olmadığına ilişkin kararın "ÇED olumlu kararı" veya "ÇED Gerekli Değildir" kararı ile eşdeğer karar olduğuna ilişkin 8 Eylül 2006 tarihli işlemin iptali ve yürütmesinin durdurulması istemiyle dava açtı. Ankara 10. İdare Mahkemesi, 22 Ocak 2008 tarihli kararında, kesinleşmiş yargı kararı olduğu halde sakınca olmadığına ilişkin kararın ve bu kararı "ÇED olumlu kararı" ya da "ÇED Gerekli Değildir kararıyla" eşdeğer tutan işlemin hukuka uygun olmadığına hükmetti.

Hukuk Devleti Vurgusu

Kararda hukuk devletinin gereği olarak yargı kararlarının uygulanması üzerinde durulurken, şöyle denildi:

"Mahkememizin Danıştay 10. Dairesi‘nce onanan ve yukarıda belirtilen kararının gerekçesinde, çevresel etki değerlendirmesi süreci işletilip ÇED raporu hazırlanması gerektiği açıkça belirtilmesine rağmen, davalı İdarece Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği‘nin geçici 6. maddesi gerekçe gösterilerek bu hususun dikkate alınmadığı anlaşılmaktadır. Bu durumda dava konusu olay ile ilgili olarak daha önce Mahkemizce verilerek kesinleşen iptal kararında belirtilen gerekçeler doğrultusunda davalı idarece işlem tesis edilmesinin, Anayasal ve yasal zorunluluk olması, mahkeme kararının uygulanmasının sonradan çıkartılan yönetmelik hükümleri ile bertaraf edilmesinin ise ‘Hukuk Devleti‘ ilkesi gereğince hiçbir surette söz konusu olmaması nedeniyle, çevresel etki değerlendirme süreci işletilmeksizin hazırlanan ÇED raporuna göre, Çevre ve Orman Bakanlığı‘nın 23.8.2006 ve 6876 sayılı yazısı ile verilmiş bulunan ‘nihai çevresel durum değerlendirme raporundaki taahhütlere uyulması kaydıyla sakınca olmadığına‘ ilişkin kararda hukuka uygunluk bulunmamaktadır.

Öte yandan, ‘nihai çevresel durum değerlendirme raporundaki taahhütlere uyulması kaydıyla sakınca olmadığına‘ ilişkin Çevre ve Orman Bakanlığı‘nın 23.8.2006 gün ve 6876 sayılı yazısı ile verilmiş bulunan kararın hukuka aykırı olması, "ÇED olumlu kararı" ile "ÇED gerekli değildir"nın ise yukarıda açıklandığı üzere farklı durumlara ilişkin olması nedeniyle, söz konusu projeler hakkında Bakanlıkça sakınca olmadığına dair verilen kararın ‘ÇED olumlu kararı‘ veya ‘ÇED Gerekli Değildir Kararı‘ ile eşdeğer karar olduğuna ilişkin 8 Eylül 2006 gün ve 7411 sayılı işlemde de sebep ve konu açısından hukuka uygunluk görülmemiştir."

Belediyenin Deneme İzni Durduruldu

Ayrıca mobil santrallara Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından 8 ay süreyle deneme izni verilmesine ilişkin işlemler için de Samsun 2. İdare Mahkemesi‘nce oybirliğiyle yürütmeyi durdurma kararı verildi.

Mobil santrallara ilişikin ayrıntılı bilgiye aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

 

Bağlantılar

www.mobilsantrallarahayir.com/
 


ELEKTRİK FATURALARI NEDEN, NASIL ZAMLANDI?

12.02.2015
 


Çok Okunanlar


Okunma Sayısı: 1298


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.