MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 ANTALYA ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 ANTALYA   BURDUR   ISPARTA 
 

 
FORMLAR
 
ÖLÇÜM BASVURU DİLEKCESİ
 
ÜYELİK
 
SMM
 
TEMSİLCİLİKLER
 
İŞ VE ELEMAN ARAYANLAR
 

EMO Antalya Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 24

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

EŞGÜDÜM KURULU BASIN AÇIKLAMASI (03AĞUSTOS 2009):ANTALYA KENT ULAŞIMI


BASIN AÇIKLAMASI


Antalya kenti ulaşım sistemi içerisinde geçmişten günümüze kent nüfusu arttıkça özel otomobil sayısı da artmış ve hazırlanan imar planlarında nüfus ile birlikte artan yaya sayısı yerine, özel otomobil sayısı dikkate alınarak ona göre günübirlik çözümler geliştirilmiştir. Kentimizin özel araç sahipliği konusunda ülkemizin ön sırada ki illerinden olduğu gerçeği açıktır. Bu güne kadar, geçmiş yönetimlerce toplu taşıma önem verilmemesi, dolayısı ile toplu taşımın yeterli olmaması sonucu kent insanı özel araçları tercih etmek zorunda kalmıştır. Bu durum kent içi araç trafiğinin tıkanmasına, otopark sorunu ile kentimizin her alanının araç depolama alanı olarak kullanılmasına, yaya alanı ve yeşil alanların her geçen gün otomobil, minibüs....  vb. araçlarla işgal edilmesine neden olmuştur. Çünkü kentimizin her noktasında ulaşım taleplerini karşılayan, erişilebilirliği olan ucuz, ihtiyaca uygun toplu taşım sistemi, özel araç kullanımına alternatif olarak geliştirilememiş, tam tersine özel araç caydırıcılığı yerine özendirici düzenlemelerle özel araç sayısı ve özel araç trafiği her geçen gün artmıştır.

Kentimizde yerel yönetimin asli görevi olan ulaşım özel sektöre devredilmiş,  sorun çözümlenmemiş tam tersine yeni sorunlar getirmiştir. Özel girişimciler ekonominin vazgeçilmez kuralı gereği kar amacı taşıdığından verdiği hizmetin karşılığını alamayacağını düşündüğü bölgelere ve karşılığını alamayacağını düşündüğü saatlerde hizmeti götürmekten kaçınabilmektedirler. Özellikle Kepez, Döşemealtı, Aksu, Varsak gibi kent merkezine uzakta ve toplu taşıma daha çok ihtiyacı olan semtlere belli saatlerden sonra hizmetin götürülmediği kamuoyuna sık sık yansımaktadır. Bunun çözümü dünyanın bütün çağdaş ve gelişmiş kentlerinde olduğu gibi kent içi ulaşımın en azından belli bölümünün kamunun elinde olması ve gerektiğinde sübvanse edilmesidir.    

Kepezden meydana kadar yapılan hafif raylı sistem olarak nitelendirilen cadde tranvayı da kentin trafiğini rahatlatmayacağı gibi belirtilen sorunları çözmeyecektir.

Kenti ve kentte yaşayan herkesimin yaşantısını doğrudan etkileyen bir hizmetin kamu eliyle yapılması bir zorunluluktur. Ayrıca yerel yönetimin kent ulaşımını çözmekte asli görevidir. Bu anlamda Büyükşehir belediyesinin toplu taşımada aktif görev alması da kamu müdahalesi olarak olumludur. Kent içi ulaşımı bugünden yarına günü birlik müdahalelerle çözümlenebilecek bir sorun değildir. Kentimizin ulaşımının çözümü, kentin tüm özelliklerinin dikkate alındığı ve değerlendirildiği "Ulaşım Master Planı " hazırlanarak mümkündür. "Ulaşım ana planı " bir kentteki her türlü ulaşım talebini en uygun şekilde çözümlemek üzere ele alan ve ağırlıklı olarak toplu taşımacılığa ilişkin ulaşım türlerini ve araçlarını belirleyen, bu araçların büyüklük, hız, konfor, işletme ekonomisi... vb. konularına çözüm getirerek bir kentteki yerleşim alanları ile çalışma alanları, dinlenme, eğlenme, sağlık ve eğitim alanları arasında ulaşılabilirliğe ilişkin ulaşım sistemini belirleyen belge olup, "Nazım imar planı" ve "uygulama imar planları" ‘nın en temel ayrılmaz parçası ve tamamlayıcısı "plan" niteliğindedir.  Bu güne kadar planın yapılmamış olması sorunların çözülememesinin en temel nedenidir. Plana göre ulaşım araçlarının sayısı, niteliği, güzergahlar, duraklar, duraklarda geçiş saatlerinin net belirlenmesi, ekspres ve ring sistemli otobüs güzergahlarının oluşturulması, dolmuşların otobüse dönüştürülmesi, dolmuşların taşıma alanlarının belirlenmesi, metrobüs sistemi ve raylı sisteminin gerekliliği durumunda bunların bir bütün olarak birbirine uyumunun sağlanması ancak yapılacak ulaşım master planı ile sağlanabilir. Plan yapılmadan verilmiş kararlar bilimsel içerikten yoksun günü birlik çözümler içermekten öteye geçmeyecek, mevcut sorunların üzerine yeni sorunlar eklemekten başka bir sonuca varmayan geçici çözüm yollarıdır.  Nitekim bu nedenle bu güne kadar yapılanlar kentimize ve kamuya yük olmaktan öteye gidemediği gibi taşıma hizmeti veren sektörde de istikrarı sağlayamamıştır.        
   
Başka bir deyişle ulaşım ana planı kent yaşamını kolaylaştıran ve çağdaş çözümlerle kent insanlarının ulaşmak istedikleri noktalara en ekonomik ve en hızlı biçimde ulaşabilirliğini konu edilen bir bilimsel çalışma ürünüdür. Bu anlamda toplu taşımacılığa ilişkin çözümleme yaparak, toplu taşım araç türünü, bu türe göre güzergahlarını ulaşım hatlarını ve bunların işletme sistemine çözüm getiren toplu taşım araçları, özel araçlar, bisiklet ve yaya gibi her türlü araç ve özellikle insan trafiğine ilişkin ilişkileri düzenleyen plan yapılmadıkça sorunun çözülemeyeceğinin altını bir kez daha çiziyoruz.  

Elbette ki plan yapılıncaya kadar kenti rahatlatacak çözümler üretmek, sunulan hizmetleri yeterince denetlemek, yapılanların ulaşım ana planı ile uyumunu sağlamak yerel yönetimlerin görevidir.  

Saygılarımızla;

Meslek Odaları Eşgüdüm Kurulu

Antalya Barosu,Makine Müh. Odası,
Mimarlar Odası, Ziraat Müh. Odası,
Şehir Plancıları Odası, Jeofizik Müh. Odası,
İnşaat Mühendisleri Odası,Antalya SMMM Odası,
Peyzaj Mimarları Odası,Veteriner Hekimleri Odası,
Diş hekimleri Odası,Maden Müh. Odası,
Elektrik Mühendisleri Odası,Orman Müh. Odası,
Harita Müh. Odası,Eczacılar Odası,
Jeoloji müh. Odası,Tabipler Odası,



TMMOB BAŞKANI EMİN KORAMAZ`IN ÜYELERİMİZE SESLENİŞİ

11.05.2020
 


Çok Okunanlar


EMO 49.OLAĞAN GENEL KURULU VE SEÇİMLERİ YAPILDI

23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI ÇELENK SUNMA TÖRENİNE KATILIM SAĞLANDI

TMMOB ANTALYA İL KOORDİNASYON KURULU TOPLANTISI

EMO ANTALYA ŞUBESİ 16. DÖNEM 1. DANIŞMA KURULU TOPLANTISI YAPILDI

ÜYELERİMİZ VE AİLELERİ İLE KAHVALTIDA BULUŞTUK

SEMİNER: GÜNCEL YÖNETMELİKLER IŞIĞINDA GÜNEŞ ENERJİ SANTRALİ TASARIMI

TİYATROYA GİDİYORUZ!

ENGELLİLER HAFTASI ETKİNLİĞİ: TEKNOLOJİNİN ENGELLERİNİ KALDIRIYORUZ (SEMİNER)

“TEFTİŞ-İ TEMAŞA” ADLI TİYATRO OYUNUNDA BULUŞALIM!

YEŞİL ENERJİ SİSTEMLERİ VE ENTEGRE TEKNOLOJİLER PANELİ

Okunma Sayısı: 2191


Tüm Basın Açıklamaları

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.